Neděsme se sci-fi scénářů a vzdělávejme se v oblasti AI, říká profesor Krištoufek
Jak vypadá umělá inteligence? Ovlivní váš život a práci? Kam se ubírá její výzkum a jaká praktická využití můžeme očekávat v příštích letech? Na tyto otázky se snaží odpovědět bezplatný kurz Elements of AI, který je nyní díky spolku prg.ai dostupný i v češtině. O tom, proč je potřeba se v umělé inteligenci vzdělávat, jak…
BTS čelí rasistickým útokům. Ty jsou součástí větší proti-asijské xenofobie.
Jedna z největších k-popových skupin světa – jihokorejská kapela BTS čelí v posledním roce urážlivým a rasistickým útokům. Poslední případ z minulého týdne, kdy společnost Topps vyobrazila kapelu dehonestujícím způsobem, ještě více rozvířil debatu o nárůstu nenávistných zločinů páchaných na Asiatech na celém světě. Tento trend související s pandemií covidu-19 tak zvyšuje počet obětí, které…
Patreon, OnlyFans, Twitch: tvůrčí obsah bez reklam
Youtubeři, influenceři a další tvůrci především internetového obsahu dělají to, co je baví, a získávají tím obstojný způsob obživy. Zároveň ale neustále hledají cesty, jak se oprostit od častého sponzorovaného obsahu. Ten je nevyhnutelný, pokud tuto práci chtějí vykonávat na plný úvazek. Řešení nabízejí platformy na podporu tvůrců jako Patreon, OnlyFans nebo Twitch. Mají ve…
Nová sociální síť ClubHouse je pro lidi, kteří mají co říct
Během minulého týdne dorazil do Česka celosvětový fenomén – nová sociální síť ClubHouse. Ta na rozdíl od dalších tradičních platforem nepracuje s klasickými formáty, jako jsou chat, fotky a lajky, ale jediným komunikačním kanálem na síti je vlastní hlas. Na zajímavosti pak ale ClubHousu přidává i jeho momentální exkluzivita. Možnost zaregistrovat se totiž člověk získá…
Česká Gen Z na Twitteru ovlivňuje značky a rap
Na Twitteru nejsou jen novináři, politici, falešní politici a Elon Musk. Existuje i takzvaný „český Twitter” plný náctiletých mikrocelebrit. Jsou to normální holky a kluci (a ostatní), kteří dennodenně tweetují, že mají depresi, co říkají na MasterChefa a nový iPhone a koho zrovna poslouchají. Na jejich slova slyší desetitisíce sledujících, značky i rapeři. Twitter české…
Biden, nebo Trump? Americké značky i celebrity měly jasno
Ne nadarmo se americkým volbám občas přezdívá „nejdražší show světa“. Každý z rivalů si chce na svou stranu ukrojit co možná nejvíce pozornosti a být neustále v záři reflektorů s masami lidí v zádech. V letošních prezidentských volbách kandidoval úřadující prezident Donald Trump, proti němu se postavil demokrat Joe Biden. Často se svádí boj i…
Párty v době pandemie? TikTok nic nezastaví
TikTokeři musejí sekat videa jak Baťa cvičky, jinak ztratí náskok nad ostatními. Současná pandemická opatření jim ale práci zrovna neulehčují. I na to se pokoušejí vyzrát a jejich agentury je v tom podporují. Nápad je to vlastně geniální a podle mnohých názorů také velmi kontroverzní. O co se jedná? V Hollywoodu a dalších prominentních čtvrtích…
Amerika nemůže dýchat a značky přispěchají na pomoc
Ještě před pár dny zely ulice velkých amerických měst prázdnotou kvůli pandemii koronaviru. Dnes je tomu naopak – v ulicích se bouří lidé všech věkových skupin a barev kůže, vzduchem létají flašky s vodou nebo gumové náboje, hoří auta a silnice lemují vymlácené výlohy obchodů. Z transparentů, plakátů, potagovaných aut nebo vagónů metra křičí jedno…
Sugar dating – daddy‘s girl trochu jinak
Hranice online reality se neustále posouvají, co vám dříve mohlo připadat zvláštní, dnes je poměrně běžné. Jedním z příkladů by pro nás mohlo být online randění. I tento trend má ovšem tendence se neustále rozvíjet, a tak už dnes známe několik zajímavých způsobů, jak a za jakým účelem se na sítích potkat. Jedním z nich je právě…
At Home Edition: Americké talk shows hledají novou cestu k divákům
Pandemie nového typu koronaviru bez pochyby ovlivňuje globální ekonomiku, politiku i kulturu. Americké late-night pořady, jejichž formáty různým způsobem převzaly téměř všechny televizní společnosti na světě, patří mezi integrální část západní a internetové kultury. V době neutichající zdravotnické krize je však domácí karanténa na prvním místě, a to platí i pro moderátory a další pracovníky…
Víry kolem viru – jaké jsou reakce firem ve světě?
Aktuální krizová situace ve světě vyvolaná šířením viru Covid-19 přiměla řadu firem přerušit své podnikání a přizpůsobit se nově vzniklé situaci. Ve článcích Fenomén pomoci v Česku: Hackaton vs. Covid-19 a Komunikace z karantény – co stojí za pozornost? jste se mohli dočíst, jak k této výzvě přistoupily firmy na českém trhu. Nyní se podíváme na to, jak…
Aktivismus online: Jak se občanská společnost přizpůsobuje stavu karantény?
Globální izolace ovlivňuje vzdělávání, ekonomiku i náš každodenní život. Dění ohledně Covid-19 je v médiích natolik exponované, že jsou na jeho úkor upozaděna další důležitá témata, na něž upozorňují různá sociální hnutí a neziskové organizace. Ty jsou proto nuceny vytvářet performativní akce, aby přitáhly pozornost médií a dostaly tak problém do veřejné agendy. Masové protesty…
Beacony – nové majáky marketingu
Techniky lovu zákazníků nabírají nové rozměry. Obchodníci se snaží využít digitální dobu ve svůj prospěch a do kamenných prodejen instalují malé nenápadné vysílače: stejně jako pobřežní majáky navazují signál s plujícími loděmi, tak i elektronické beacony navazují signál s kolemjdoucími zákazníky. Ti tak mohou obdržet například slevové nabídky, obchodníci zase vyšší příjmy a užitečná data. Proč však…