Komunikace
Z TikToku na přehlídkové molo: „Tube Girl” a její vliv na značky Paris Fashion Week 2023
Jak to všechno začalo?
Její příběh začal na platformě TikTok, kde sdílela nekonvenční videa, na nichž tančí v trendy outfitech v londýnském metru. Co na tom bylo tak oslnivého? Byla to její autenticita, nevšední styl, schopnost vystoupit ze své komfortní zóny a na veřejnosti se bavit, aniž by měla před někým ostych. Sabrina tímto trendem inspiroval nespočet dívek k získání sebevědomí. V rozhovoru pro BBC news Sabrina prozradila, že impulsem bylo odmítnutí. Svěřila se, že bydlí daleko a musí denně dojíždět metrem. Dlouhou chvíli si chtěla zkrátit natočením videa na TikTok a při této příležitosti požádala náhodného cestujícího, aby ji natočil. Ten však odmítl. To Sabrinu ale neodradilo a na to konto se rozhodla natočit sama. Vznikl z toho virální trend a odstartovala tak její kariéra „Tube girl”.
Nová dimenze marketingu pro luxusní značky?
„Tube girl“ je teď jednou z výrazných postav nové vlny internetových osobností, které se začaly prosazovat na týdnech módy. Pro luxusní značky to však představuje mnohem větší příležitost než jen zář reflektorů na přehlídkovém molu. Tyto osobnosti jim přinášejí novou dimenzi marketingu. Jejich autenticita oslovuje mladou generaci, která hledá „skutečnost“ v módním světě. Kromě toho přináší tyto osobnosti masivní zapojení na sociálních médiích. Lajky, komentáře a sdílení jejich obsahu jsou na denním pořádku.
Důležitým momentem bylo Sabrinino spojení se značkami Hugo Boss a Valention, kde značky velmi rychle zareagovaly na trend a zapojili Sabrinu do svých kampaní. Nedávná kampaň HUGO BOSS na Milan Fashion Week spojila síly s hvězdou TikToku Dixie D’Amelio a využili Sabriny ikonický styl a rafinovaně do něj značku začlenili. To znamená, že luxusní značky mohou komunikovat se svým publikem mnohem účinněji a angažovaněji.
Důležité je také zmínit, že pro luxusní značky nejde jen o přítomnost na prohlídce. Osobnosti, které je zastupují, slouží jako ukazatel toho, že značka rozumí internetové kultuře a je v obraze. Z těchto kroků některých luxusních značek plyne to, že jsou schopny reagovat rychle na tuto novou vlnu, a jsou tedy schopny oslovit nové publikum a stát se součástí aktuálního dění. Sabrina Bahsoonová nám ukázala, že v dnešní digitální době lze dosáhnout nesmírného vlivu během několika týdnů. To je pro luxusní značky výzva, ale i příležitost, jak inovovat svůj marketing a oslovit novou generaci zákazníků.
Zdroj: TikTok @boss
Jak citovat:
HEHEJÍKOVÁ, Lucie. Z TikToku na přehlídkové molo: příběh “Tube Girl” a její vliv na značky Paris Fashion Week 2023, ČAPKOVÁ, Ema, editor. In: Markething [online], 2023. Dostupné z: https://markething.cz/z-tiktoku-na-prehlidkove-molo
Zdroje:
https://www.nssmag.com/en/fashion/34511/tube-girl-fashion-week-valentino-hugo-boss