Connect with us

Komunikace

Od Maye Musk po technologie v módě. Co přinesla konference Vogue?

Ve čtvrtek 31. března 2022 se odehrála dlouho očekávaná Vogue konference. V několika blocích probíhaly debaty o módě, byznysu i seberozvoji.

Ve čtvrtek 31. března 2022 se odehrála dlouho očekávaná konference Vogue. Původní datum bylo stanoveno už na prosinec, ale kvůli covidu byla akce přesunuta. Tématem byl mentoring a trendy ve vzdělávání. V několika blocích promluvilo mnoho zajímavých osobností spojených s byznysem i módním průmyslem. Celá akce se však nesla v duchu podpory Ukrajiny a mnoho vystupujících se vyjádřilo k ruské agresi. Vybrali jsme pro vás nejdůležitější závěry, které konference přinesla.

Maye Musk v hlavní roli

Jednou z hlavních osobností, která přitáhla ke konferenci pozornost, se stala sedmdesátitříletá modelka a dietoložka Maye Musk. Představila se jako jediná z hostů ve dvou rozhovorech na téma úspěchu, mateřství a work-life balance. Několikrát zmínila své moto: „The harder you work, the luckier you get.“ Maye je inspirativní osobností, která si díky sociálním sítím vybudovala vlastní brand a zároveň se jí podařilo vychovat tři děti, z nichž jedno je jedním z nejbohatších lidí světa. Její odpovědi však bohužel byly poněkud strohé a rozhovor nešel příliš do hloubky.

Ukázka upoutávky na konferenci. Zdroj: Instagram @vogueczechoslovakia

Uvěřili jsme, že na to nemáme

Nevyhnutelným tématem, když přijde na novodobé vzdělávání, jsou moderní technologie. K těm se vyjádřila zakladatelka Czechitas Barbora Bídová a snažila se tak motivovat ženy, aby se více zajímaly o oblast IT. Poukázala na to, že čím více lidí se drží od tohoto oboru stranou, tím horší celospolečenské dopady hrozí. Pokud totiž uvěříme, že vhled do technologií přísluší jen několika vyvoleným, budeme mnohem snadněji manipulovatelní.

Fotografie z workshopu Czechitas. Zdroj: www.czechitas.cz

Na téma moderních technologií promluvila také ředitelka inovací ČSOB Michaela Lhotková, která představila novou virtuální asistentku Kate, již banka implementuje do každodenního provozu. Dále o technologiích v souvislosti se startupy hovořila izraelská podnikatelka Ravit Avidor. Zaměřila se na paralely mezi Izraelem a Českou republikou. A protože Izrael je aktuálně startupovou velmocí, poukázala tak na slibnou budoucnost České republiky, která má v této oblasti velký potenciál. 

Móda umí těžit z přítomnosti

V bloku věnovaném módě přinesl nejvíce nových informací rozhovor s módním návrhářem a pedagogem Josefem Ťapťuchem, který se vyjádřil k aktuálním proměnám módního průmyslu. Poukázal na to, že móda ze špatných událostí dokáže vytěžit maximum. Příkladem je podle něj zdokonalení výroby uniforem, která se za první světové války rychle rozvíjela. Uniforma tedy dodnes zůstává ideálem každého návrháře, protože působí perfektním dojmem. Šitím krejčovských uniforem začala například značka Hugo Boss. 

Jedna z prvních kolekcí Hugo Boss v porovnání s novodobými modely. Zdroj: designlimitededition.com

Zároveň Ťapťuch uvedl, že aktuální krize urychlují digitalizaci a z hlediska spotřebitele můžeme pozorovat proces dematerializace. „Především pro mladou generaci už není důležité si věci osahat, dívá se na svět skrz obrazovku smartphonů,“ uvedl. Tento trend se potvrdil v dalších vystoupeních, která se věnovala právě digitální budoucnosti módy.

Tolik nenávisti, že mě z toho bolí tělo

Odlehčenou atmosféru do sálu přinesl rozhovor s Emmou Müller a jejím otcem, zpěvákem Richardem Müllerem. Ema žije v Paříži, ale s československým Vogue spolupracuje už od samého počátku. Na internetu je známou tváří a právě její účast ke konferenci přitáhla pozornost mladých lidí. Ema i její otec Richard Müller mají značný vliv na své publikum, s čímž se pojí odpovědnost a zároveň negativní zpětná vazba. 

Ema a Richard Müllerovi pro Vogue CS. Zdroj: www.vogue.cz

Richard se otevřeně přiznal, že má ze sociálních sítí strach. Naproti tomu jeho dcera, která je úspěšnou influencerkou, na Instagramu denně motivuje tisíce žen k sebelásce. „Negativní komentáře jsou daní za to, co dělám. Sdílet svůj život jsem si vybrala,“ řekla otevřeně s tím, že ne vždy zastávala tento postoj a často se snažila na negativní zprávy odpovídat, což je podle ní předem prohraný boj. Ema i Richard při rozhovoru působili jako sehraná dvojice. Mají toho mnoho společného, především křehkost, kvůli které je často těžké čelit nenávisti, ze které, jak Ema říká, někdy doslova může bolet tělo. 

Mentoring v barvách nebo stínu?

Ačkoliv tématem konference byly trendy ve vzdělávání a mentoringu, jichž se týkalo mnoho přínosných diskuzí, válka na Ukrajině nemohla zůstat bez povšimnutí. Hlavní téma tedy bylo doplněno četnými výstupy, které se invaze týkaly. Po celou dobu konference probíhala tichá aukce, ve které bylo možno zakoupit obrazy namalované ukrajinskými dětmi. 

Největší prostor Ukrajina dostala v rozhovoru šéfredaktory magazínu Vogue Andrey Běhounkové, která se na stagi objevila s šéfredaktorem ukrajinského Vogue Philippem Vlasovem a obchodní ředitelkou Julií Kostetskou. Oba byli nuceni opustit Ukrajinu kvůli dramatickým okolnostem a Andrea se svým týmem s nimi momentálně spolupracuje na speciálním vydání květnového Vogue CS. 

Na závěr konference promluvila šéfredaktorka amerického Vogue Anna Wintour. Ve svých charakteristických černých brýlích a žluto-modrých šatech nahrála vzkaz předem, takže se konference neúčastnila v reálném čase. Poukázala na to, jak se svět, žurnalistika i přístupy k učení aktuálně proměňují. Více než kdy dříve podle ní nyní podporujeme diverzitu a spolupracujeme. „Mluvíme spolu tak jako nikdy dříve, a to má neuvěřitelný dopad i na to, jak vzděláváme nové talenty,“ poznamenala.

Anna Wintour na konferenci Vogue. Zdroj: Instagram @vogueczechoslovakia

S ohledem na to, jak válka na Ukrajině zastínila některá témata konference, se nabízí otázka, jaká je úloha módního časopisu ve válečných časech. Vogue Ukraine aktuálně nesdílí žádné příspěvky o módě a svůj obsah věnuje zvyšování povědomí o válce. Jeho stránky se v blízké době přeloží do angličtiny, aby mohl zprávy komunikovat celému světu. I v temných časech ale může vize elegance, vkusu a nadhledu, již Vogue jako brand přináší, pomoci mnohým z nás udržet si odhodlání. 

Jak citovat tento článek?

ŠEVČÍKOVÁ Karolína. Od Maye Musk po techologie v módě. Co přinesla Vogue konference? Jiří KOMÁREK editor. In: Markething.cz [online], 2022. ISSN: 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/co-prinesla-vogue-konference

Zdroje obrázků

https://www.instagram.com/vogueczechoslovakia

https://www.czechitas.cz

https://bit.ly/3ujaJLp

https://www.vogue.cz/clanek/society/ema-muller/mullerovske-mullovanie

Continue Reading

Studentka MKPR, kterou nejčastěji potkáte s foťákem v ruce. Fanynka Tarantina, sekáčové módy a minimalismu.

More in Komunikace

To Top