Komunikace
Markethingové Z-hodnocení: Výtahem do světa zábavy a 100 důvodů proč (ne?)
Vítejte v novém vydání naší měsíční rubriky, kde vám představíme to nejzajímavější z české reklamní scény očima generace Z. Ponořte se s námi do světa marketingových strategií, které se snaží oslovit právě mladou generaci. Každý měsíc přinášíme unikátní pohledy a hodnocení zkušených členů naší redakce. Tentokrát o Komerční bance, One Play a Air Bank.
Komerční banka bojuje proti podvodným kyberpříšerám
Komerční banka ve spolupráci s agenturou VCCP spustila celoroční kampaň zaměřenou na ochranu financí svých klientů. Hlavním motivem kampaně jsou příšery, představující nejčastější finanční hrozby, jako je phishing, podvodné telefonáty či neoprávněný přístup k účtům. Kampaň ukazuje, jak lze těmto rizikům čelit pomocí digitálního bankovnictví KB+. Hlavní spot kampaně zdůrazňuje například funkci ověření bankéře v aplikaci během telefonátu.
Na webu Komerční banky najdete také Bestiář finančních kyberpříšer, který odhaluje nejčastější podvodníky a jejich triky. Banka v něm zábavnou formou popisuje různé typy hrozeb a radí, jak se jim efektivně bránit. Kampaň tak nejen podporuje bezpečné používání digitálního bankovnictví, ale i vzdělává veřejnost o rizicích spojených s online finančními podvody a jejich prevenci.




Bára Nápravníková: Originální, zábavné a hlavně užitečné! Je klíčové, aby lidé byli dobře informováni o finančních podvodech a jejich prevenci. Bestiář mě pobavil – podle mě je to skvělý edukační formát pro širokou veřejnost. Hlavní reklamní spot je krátký, jasný a trefný.

Viktorie Dicková: Hravý vizuální koncept a úderné poselství. Komerční banka chytře proměnila kyberpodvody ve strašidla, která číhají na naše peněženky. Tento kreativní tah dává podvodům tvář, díky čemuž si lidé snáze uvědomí rizika a lépe si zapamatují, jak se bránit. Kampaň je vizuálně silná a hlavně praktická – nabízí divákům řešení, jak se před digitálními strašidly účinně bránit.

Barbora Pernekrová: Bestiář kyberpodvodů mě hrozně baví – strašidla z podvodníků jsou trefná a člověk si díky nim hned líp zapamatuje, na co si dát pozor. Vizuály s kartičkami připomínají Pokemony, to si myslím, že určitě osloví mladší generace. Jedno malé mínus je za grafické zpracování. Použití AI mi nevadí, ale ta práce s textem by mohla být lepší. Kampaň ale obecně chytře spojuje vtip, vizuální hravost a důležité rady, jak se nenechat nachytat. A krátký spot to celé hezky podtrhává.
Výtahem do světa zábavy s Oneplay
Představte si výtah, který vás zaveze přímo do světa vašeho oblíbeného seriálu, sportovního utkání nebo kuchařské show. Přesně na tomto konceptu stojí nová kampaň Oneplay od TV Nova a O2.
Společně s hercem Oskarem Hesem a bývalým fotbalistou Petrem Čechem se výtahem diváci přenesou z mysteriózního lesa přes ruiny starověkého Říma až po kulisy televizního studia. Propojení různorodých světů a nečekaná setkání symbolizují širokou škálu zábavy, kterou platforma nabízí.
Kampaň, za kterou stojí agentura VML, se objevuje napříč médii už od února. Setkat se s ní budeme moci nejen v televizi, tisku, rádiu a online prostředí, ale objeví se i v tunelu metra linky A a C, ve stanici Muzeum. S průměrným hodnocením 73 % od kreativních expertů se Oneplay zařadila mezi nejlepší české reklamy.
Oneplay tímto odvážným a vizuálně poutavým způsobem ukazuje, že budoucnost televizní zábavy je právě tady – a přístup k ní je stejně snadný, jako je zmáčknutí tlačítka ve výtahu.

Viktorie Dicková: Reklama na Oneplay chytře využívá metaforu výtahu, který diváky provádí různými žánry a světy dostupnými na nové streamovací platformě. Velkým tahákem jsou známé tváře, herec Oskar Hes a fotbalová legenda Petr Čech. Jejich setkání podtrhuje myšlenku, že Oneplay je platforma, kde si každý najde to své. Dynamické vizuální zpracování dodává reklamě tu správnou energii a diváka upoutá. Oneplay tímto spotem rozhodně stisklo správné tlačítko.

Bára Nápravníková: Díky účasti známých tváří, jako jsou Oskar Hes a Petr Čech, a vizuálně poutavému zpracování je tato kampaň nejen originální, ale i zábavná. Oneplay tak ukazuje, že budoucnost televizní zábavy je na dosah – stačí jen nastoupit.

Barbora Pernekrová: Tohle mě fakt baví. Petr Čech ve výtahu s Oskarem Hesem? Nečekaný, ale super tah. Celý spot má nadhled a musím uznat, že mě na Oneplay docela nalákal.
100 důvodů od AirBank
Air Bank přichází s novým komunikačním konceptem s názvem „100 důvodů“, kterým nahrazuje předchozí přístup s tzv. „hodným bankéřem“. Nová kampaň staví na reálných zkušenostech a potřebách klientů – v jednotlivých spotech ukazuje, jak služby banky pomáhají řešit běžné potíže spojené s každodenním bankovnictvím. Zatímco předchozí kampaně se více opíraly o postavy nebo herecké výkony (naposledy Tomáš Měcháček jako lidský bankéř), současná komunikace se snaží být civilnější a autentičtější. Selfie styl natáčení a klientská perspektiva mají navodit dojem opravdovosti a blízkosti.
Air Bank se tímto posunem snaží reagovat na současnou dobu – na vyšší životní náklady, nároky na transparentnost a očekávání od digitálních služeb. Kampaň tak zdůrazňuje praktické výhody a inovace, které banka nabízí.
Kreativu má na svědomí agentura VML, která s Air Bank dlouhodobě spolupracuje. Televizní a online spoty doplňuje outdoorová komunikace. Kampaň odstartovala na začátku března a podle vyjádření zástupců banky bude pokračovat v průběhu celého roku.

Barbora Pernekrová: Komunikaci Air Bank mám ráda, ale tohle mě úplně nechytlo. Myšlenka kampaně super – 100 důvodů proč, to zní silně. Jenže ty spoty… rozklepaná selfie kamera mi připomíná spíš Insta story mých kamarádu než reklamu, a obecně mě tenhle trend ve spotech moc nebaví. Chápu, že jim jde o autenticitu, ale za mě už trochu moc. Je to škoda. Tak silný claim a tak slabé provedení

Bára Nápravníková: Kampaň 100 důvodů je nápaditá. Líbí se mi, že má být postavená na skutečném počtu inovací s kterými Air Bank přišla. Bohužel reklamní spoty kampaně se mi vůbec nelíbí. Mají asi působit organicky a z klientského pohledu, ale za mě je rozklepaná selfie kamera už moc. Kéž by Air Bank vrátila své ikonické Air Bank husbands.

Viktorie Dicková: Air Bank s touto kampani vsadila na jednoduchost. Ocenuji hravé zpracování, nudné a technické informace o bankovních produktech lze podat s nadhledem a humorem. Podporují tak jejich myšlenku, že bankovnictví může být jednoduché a přívětivé. Ačkoli podle mého názoru kampaň funguje skvěle z hlediska komunikace a vtipu, vizuální zpracování některých reklamních spotů na mě působí poněkud amatérsky. Selfie kamera na mě v tomto případě nepůsobí moc dobře, ale najdou se mezi spoty i některé povedené.
Jak citovat?
PERNEKROVÁ, Barbora. NÁPRAVNÍKOVÁ, Bára. DICKOVÁ, Viktorie. Markethingové Z-hodnocení: Výtahem do světa zábavy a 100 důvodů proč (ne?) In: Markething [online], 2025. ISSN 1805 – 4991. PERNEKROVÁ, Barbora, editor. Dostupné z: https://markething.cz/markethingove-z-hodnoceni-vytahem-do-sveta-zabavy-a-100-duvodu-proc-ne
Zdroje
https://www.kb.cz/cs/podpora/bezpecnost/bestiar-financnich-kyberpriser
https://www.mediar.cz/luxusni-vytahovka-reklamni-kati-vyzdvihli-kampan-oneplay-s-cechem-a-hesem/?fbclid=IwY2xjawJUs35leHRuA2FlbQIxMAABHS5tr0nEG1hdQNAHe2kotn1QlEJ7ycH_fb2Xy2mnO04RVfaci0CkEy3IkA_aem_9d4ae2m8ehHxEhASj64T3w
https://www.mediaguru.cz/clanky/2025/03/oneplay-predstavuji-v-kampani-hes-cech-a-i-dalsi-z-voya-a-o2/
https://www.e15.cz/finexpert/banky-a-ucty/air-bank-startuje-kampan-100-duvodu-ukazuje-jak-banka-zjednodusila-svet-financi-1422754
Náhledový obrázek vytvořila Barbora Pernekrová
