Connect with us

Komunikace

Markething Hackathon 2025: Kampaní proti rakovině 

Jedna noc, 5 týmů, 10 mentorů, 720 minut práce, 135 kelímků kávy a 2 vítězové. Tak nějak probíhala intenzivní noc letošního Markething Hackathonu. Třetí ročník Markething Hackathonu, který proběhl v noci ze čtvrtka 13. 3. 2025 na pátek 14. 3. 2025, opět přinesl jedinečnou příležitost pro mladé kreativce, jak se zapojit do tvorby komunikačních kampaní se skutečným dopadem. Letošní brief byl jasný: Přesvědčit mladé lidi, že se rakovina může týkat i jich. A to bez zbytečného strašení nebo vyvolávání negativních emocí. Celá akce se nesla v duchu motivace, spolupráce a kreativity ve spojení s organizací F*ck Cancer.

Co je Markething Hackathon a jak probíhá?

Markething Hackathon je marketingová soutěž organizovaná studentským spolkem Markething.cz, která nabízí studentům příležitost pracovat na reálném zadání od klienta, získat cenné zkušenosti a ukázat svůj talent. Letošní ročník, konající se na půdě Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, se zaměřil na zvyšování povědomí o problematice rakoviny mezi mladými lidmi. 

Soutěž probíhá formou celovečerního maratonu, kdy týmy intenzivně pracují na tvorbě komunikační kampaně. Po prezentaci svých návrhů následuje zpětná vazba od mentorů a odborné poroty. Během večera měli účastníci příležitost pracovat pod vedením zkušených mentorů z oboru. Letošní pozvání přijali: Vladimír Zikmund a Marek Uličný (Zaraguza), Dan Urban a Dominik Bednář (DFMG), Michal Bubeníček a David Bohm (Etnetera Group), Kateřina Marešová a Petra Charvátová (AMI Digital) a Monika Králová a Jiří Štefek (Peppermint digital). Mentorování probíhalo ve dvou fázích – první část byla zaměřena na pomoc týmům s počátečním směrováním jejich nápadů, zatímco druhá fáze se soustředila na finální úpravy a přípravu prezentací.

K ránu po probdělé noci plné brainstormingu nápadů, kreativních procesů a intenzivních diskuzí se týmy pomalu dostaly k finálním prezentacím svých projektů. Poté, co se všichni přesunuli do prostor agentury Visibility, týmy představily své kampaně odborné porotě ve složení: David Foldyna a Radim Kočiřík (F*ck Cancer), David Suda (WMC GREY), Jonáš Čumrik (specialista na influencer marketing a sociální sítě) a Jan Trpkoš (marketingový ředitel magazínu Czechmag). Hodnotící kritéria zahrnovala inovativnost nápadu, kvalitu prezentace a potenciál pro reálné uplatnění. Každý tým měl možnost prezentovat svou kampaň porotě a ostatním účastníkům a odnést si feedback od odborníků. Po všech prezentacích následovalo rozhodnutí poroty a po pečlivém zvažování byly oceněny hned dva vítězné týmy.

Komu patří vítězství?

„Zvedání těžkých témat nemusí být složitější než zvednutí činky.“ – tahle myšlenka spojila fitness svět a prevenci rakoviny s brutálně upřímným sloganem „Když máš nádor, six-pack je ti k ničemu.“ Tým ve složení Adam Vecheta, Matěj Málek, Matyáš Heczkem, Michal Starý a Nikol Adamcová pod vedením Kateřiny Marešové a Petry Charvátové z AMI Digital navrhl kampaň postavenou na guerrilla marketingu a spolupráci s influencery a fitness značkami.

Druhý vítězný tým pod vedením Dana Urbana a Dominika Bednáře z DFMG přišel s kampaní „Milion+ ti dělá mámu.“ Vsadili na rap, autenticitu a myšlenku, že co se mladí lidé od rodičů nedozví, jim předají jejich idoly ze světa rapu. Cíl? Rozjet osvětu o prevenci rakoviny přímo prostřednictvím známých rapperů. Eliška Línková, Petra Bartošová, Terezie Chalupová, Veronika Volfová a Jakub Fraňo vystihli jazyk své generace a vytvořili koncept, který má sílu prorazit bariéry a skutečně něco změnit.

Vítězné týmy získaly kromě cen, uznání a nových zkušeností také možnost spolupráce s organizací F*ck Cancer nad realizací jejich nápadů.

Co o akci říkají účastníci a mentoři?

Bylo to úžasné, moje očekávání byla několikanásobně překročena. Vyhrály dva koncepty, u kterých si nejvíce dokážeme představit jejich realizovatelnost. Oba mají potenciál a s oběma týmy budeme v kontaktu. Děkujeme!“ uvedl Radim Kočiřík, místopředseda F*ck Cancer.

David Foldyna, předseda F*ck Cancer, dodal: „Jsem naprosto nadšený. Vidět mladé lidi, kteří mají chuť tvořit a přinášet nové nápady, je neuvěřitelně inspirující. Věřím, že to nezůstane jen u nápadů, ale že je společně rozjedeme.“

Nikola Kadlecová ze spolku Markething.cz uzavřela akci slovy: „Propojení nás jako studentů s F*ck Cancer bylo mým malým tajným snem. Nadšení a energie studentů i mentorů byly neuvěřitelné a jsem si jistá, že z toho budu čerpat inspiraci ještě dlouho.“

Markething Hackathon 2025 opět ukázal, že kreativita a nadšení mladých lidí dokáže mít skutečný dopad. Těšíme se na další ročník a nové nápady, které přinese!


 Organizátoři děkují všem účastníkům, mentorům a partnerům za jejich zapojení a podporu.


Akci podpořili partneři Visibility, Merhautovo pekařství, Kofola, The Miners Coffee, Mixit, Wolt a Vinařství Chateau Valtice. Záštitu poskytl Akademický senát FSV UK a Institut komunikačních studií a žurnalistiky.

Jak citovat

DICKOVÁ, Viktorie. Markething Hackathon 2025: Kampaní proti rakovině . PERNEKROVÁ, Barbora, editor. In: Markething [online], 2025. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/hackaton2025

Continue Reading

More in Komunikace

To Top