Connect with us

Konference

Kampaň ve Fortnite nebo hledání dobrovolníků pro Dobré víly: ohlédnutí za Young Lions 2022

V Česku bychom asi těžko hledali marketéra, který by nevěděl, co jsou to Young Lions. Pokud ovšem nejste tohoto oboru znalí, tak tato prestižní soutěž dává každoročně šanci mladým profesionálům do 31 let ukázat, co za neotřelé nápady se skrývá v jejich komunikačním srdci. Letošní 14. ročník byl ale vůbec poprvé doplněn o osobní setkání soutěžících, porotců, klientů, partnerů a významných hostů. A proto se v pondělí 11. dubna naplnil WWP Campus v Praze (nejen) mladými lvy, kteří šli společně oslavit své úspěchy na Awards & Networking Night. Pojďme se společně podívat na to, v jakých kategoriích se vlastně soutěžilo a kdo vyhrál.

Média ovládla Zaraguza

V rámci první kategorie dostalo 21 týmů zadání týkající se inkluze v zaměstnání od neziskové organizace Opim, která se zabývá diverzitou a dlouhodobě představuje veřejnosti její výhody. Zrodila se spousta zajímavých nápadů, ale porotu nejvíce zaujalo řešení Davida Červeného a Judity Růžičkové, v rámci kterého „vzali” zaměstnancům možnost výběru z nabídky obědů, aby poukázali na nudnost spojenou s absencí diverzity. Další příčky obsadily agentury MediaCom a Mindshare.

Prim v kategorii Digital hrály skiny ve hře Fortnite

I v této kategorii pocházel brief od organizace Opim a opět se týkal inkluze, ale v trochu jiném slova smyslu – jednalo se totiž o brand awareness kampaň pro webovou stránku, která slouží primárně pro znevýhodněné skupiny (matky samoživitelky, lidé s autismem atd.), jimž pomáhá najít práci. Vítězství si v této kategorii z 22 týmů odnesli kluci z McCann Prague, konkrétně Vladimír Zikmund a Kryštof Mácha, a to díky své kampani představující tzv. „skiny” v populární hře Fortnite. V rámci svého návrhu ukázali třeba skin pro transgender hráče nebo postavu s jednou mechanickou končetinou.

Nezáleží na tom, jestli jste ve hře jako je Fortnite – vždy je prostor pro diverzitu

Zadání PR bojovalo s mrtvicí

Cílem briefu, který dostaly týmy od neurorehabilitačního centra ERGO Aktiv, bylo poukázat na možné výhody přicházející se zaměstnáváním lidí po mrtvici. Nejoriginálnější řešení z celkem 11 týmů představil tandem Martina Klusová (Ogilvy) a Tereza Kovandová (VMLY&R). Ty ve své kampani navrhly například obdobu populárního žebříčku časopisu Forbes 30 pod 30 nebo promyšlenou spolupráci se serverem Jobs.cz. Dále se v PR kategorii umístily Publicis Groupe a Ogilvy.

Vyhlašování vítězů provázela příjemná uvolněná atmosféra

Agentura GEN zvítězila v kategorii Print

Se samotou v dětských domovech bojovalo celkem 22 týmů. Pro nadaci Dobré víly dětem vytvářely vizuály, které měly za cíl přesvědčit širokou veřejnost, aby se stali dobrovolníky pravidelně navštěvující dětské domovy a ukázali tak sirotkům, že se o ně někdo zajímá. První místo si svou prací vysloužily Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová. Bodovaly ale i agentury Good Game nebo VCCP.

Vítězný návrh v kategorii Print přímo čišel něhou

A hledání Dobrých víl pokračovalo 

V rámci briefu pro vůbec nejmladší kategorii Marketers mělo celkem 12 týmů navrhnout produkt nebo službu, která by pomohla organizaci na jejich cestě při hledání více dobrovolníků do sirotčinců. Hai Minh Do a Jiří Cichý z Generali České pojišťovny na to šli lidskou cestou a opřeli celou svou kampaň o fakt, že každý někdy potřebuje obejmout, což jim pomohlo k prvnímu místu. Na dalších místech se umístily týmy z Nestlé nebo McDonald’s Czech Republic.

Po vyhlášení vítězů následovala část Meet Your Jury & Client, v rámci které se mohli soutěžící setkat s porotci a klientem a vyměnit si vzájemné postřehy. K důkladnějšímu nahlédnutí byly k dispozici i všechny vytvořené vizuály z kategorie Print. Celá akce byla zakončena příjemným networkingem u dobrého jídla a pití v rámci Informal Networking & Fun. Už teď se nemůžeme dočkat, co další ročník přinese.

Nedílnou součástí večera byl i networking s vítězi, účastníky a porotou

Jak citovat tento článek?

KONOPÁSKOVÁ Michaela. Kampaň ve Fortnite nebo hledání dobrovolníků pro Dobré víly: malé ohlédnutí za Young Lions 2022. Jiří KOMÁREK editor. In: Markething [online], 2022.  ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/young-lions-2022

Continue Reading

Studentka 1. ročníku magisterského oboru Strategická komunikace na FSV UK. Bez hrnku dobré kávy nebo skleničky vína nedám ani ránu. A bez psů. A knížek.

More in Konference

To Top