Komunikace
WebExpo 2022: O budoucnosti IT a marketingu
Tento rok jsme měli možnost zúčastnit se webové konference WebExpo. Konference se konala dne 10. až 12. června v historických prostorách pražské Lucerny. Redakce Markethingu tak na konferenci zavítala 11. června, aby zjistila, co nového se v kruzích marketingové komunikace diskutuje.
Konference se skládala z programu, který trval celkem tři dny, v prvním a druhém dni měli návštěvníci možnost navštívit přednášky nebo zajímavé diskuse, třetí den se konaly specializované workshopy. Přednášky se letos točily okolo nových trendů v online marketingu. Řečníci často zabíhali až do řešení rozhraní webů, do světa non-fungible tokenů či k samotnému programování. Nás zaujaly především dvě přednášky, které se od IT stáčely spíše k marketingu.
První přednáška, kterou jsme navštívili, vedla Petra Dolejšová. Během ní rozebírala nejčastější chyby v brandingu značek. Hlavní myšlenkou, kterou jsme si z konference odnesli, bylo, že v dnešní době firmy, ale i jednotlivci, nepřemýšlí dostatečně „out of the box“, což je však klíčový komponent k úspěšnému brandingu společnosti.
Další přednáška, jež nás zaujala, se věnovala digitální identitě a bezpečnosti našich údajů na internetu. Řečníkem byl Philip Bonhard z Lloyds Banking Group. Konkrétní obsah se dal vyčíst již z (poměrně originálního) názvu přednášky „Alice, who the f.ck is Alice? The challenges of digital identity in a post-covid, tinder swindler world“. Přednáška byla uvedena zajímavými příklady z reálného života, které obecenstvo pobavily a se kterými se mohli lidé ztotožnit.
Kromě těchto přednášek se mohli zájemci těšit na bloky zástupců společností Betsys, Livesport, Průša Research, Superkoders a dalších. Nechyběl ani zástupce veřejnoprávních médií v podobě Kristiny Volné z České televize a její přednáškou „How to make a game from Večerníček“.
Během přednáškových bloků se mohli účastníci procházet mezi nespočtem stánků s potenciálními zaměstnavateli, kteří (i nám) nabízeli kariérní možnosti různých formátů, především pak v oblasti informačních technologií. Radost nám samozřejmě udělal i stánek s kvalitní kávou, které se dle obsluhy vypily hektolitry.
Shrnutí dojmů
Celá konference se nesla v příjemné atmosféře se spoustou profesionálů jakožto řečníky. Přestože se některé bloky věnovaly spíše programování a designu webů, což pro lidi, kteří se v IT neorientují, bylo náročnější na pochopení, obecně vzato se jednalo o pozitivní zkušenost. Díky akcím, jako je WebExpo, může člověk pozorovat, jak dynamický a rychle měnící se obor marketing je, a zároveň zdokumentovat aktuální trendy, které se na předních marketingových pozicích ve společnostech budou v následujících letech řešit.
Jak citovat tento článek?
PLEVÁKOVÁ, Michelle. WebExpo 2022: O budoucnosti IT a marketingu. Filip THEIN, editor. In: Markething [online], 2022. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/webexpo2022