Konference
NEkonference 2024: O influencer marketingu
Ve čtvrtek 24. října 2024 se uskutečnil již sedmý ročník NEkonference. Letošním ročník s podtitulem „Autenticita k pronájmu” se zaměřil na aktuální témata spojená s influencer marketingem. Během odpoledne se účastníci mohli zapojit do diskuzí, poslechnout si zkušené odborníky a dokonce soutěžit v tvorbě reklamních sloganů. NEkonference nabídla jedinečný pohled do zákulisí světa influencerů a sociálních sítí, a studentům i veřejnosti umožnila lépe porozumět této rychle se rozvíjející oblasti.
Program zahájila diskuze s názvem „Vznik a vývoj influencera”, kde své příběhy sdíleli tři influenceři s originální cestou ke slávě. Veronika Sanholzová, účastnice reality show Survivor 2024, která se stala influencerkou obrazně řečeno přes noc, popsala, jaké výzvy náhlý vliv přináší. Dlouholetý tvůrce na YouTube Lukáš Fritcher alias Lukefry zase vyprávěl o budování komunity a postavení v českém online prostoru, kde působí již několik let. Do diskuze přispěl i Jonáš Čumrik, jeden z prvních českých influencerů, který sdílel své zkušenosti se vznikem a vývojem influencer marketingu u nás. Společně diskutovali o tom, zda je dnes cesta ke slávě snazší než dříve, i o psychických dopadech práce ovlivněné veřejným působením.
Dalším významným bodem programu byl diskuzní panel „Pronájem autenticity v mezích zákona”, která se zaměřil na právní aspekty influencer marketingu. Na pódiu se vedle sebe setkali odborníci z různých oblastí, včetně Petry Dolejšové, expertky na právo v reklamě, a Honzy „Ogyho” Šlosara, známého tvůrce na YouTube. Diskutovalo se o pravidlech, která by měla ovlivňovat spolupráce na sociálních sítích a také o tom, jak by měla legislativa reagovat na rostoucí vliv influencerů.
NEkonference také nabídla příležitost pro kreativní soutěžení. Návštěvníci se mohli zapojit do soutěže o NEtrofej, kde měli za úkol vymyslet chytlavý slogan pro produkt Power Crunch Nuts od Mixitu. Po úvodním workshopu, který vedl Miky Karas z agentury Engine Room, studenti pracovali ve skupinách na svých nápadech. Historicky prvním sloganem oceněným NEtrofejí se stal slogan „Dobij energii a poraz svého soupeře”.
Na akci vystoupili i odborníci z marketingu, například Tomáš Sýkora, Managing Director agentury Engine Room, a Michael Bouda, CMO Jägermeister Česká republika, kteří si připravili prezentaci o vstupu značky Jägermeister Orange na trh a práci s influencery, zejména v kontextu generace Z.
Závěr odpoledne patřil zábavné soutěži „Co na to marketéři”, kde se tři týmy z řad zkušených marketingových odborníků utkaly v otázkách o generaci Z. Účastníci nejen odpovídali na otázky typu „Kdo je podle generace Z nejkontroverznější influencer?” nebo „Jaká značka zvládá komunikaci k Z nejlépe?”, ale také byli za špatné odpovědi penalizováni symbolickou částkou, která putovala na podporu spolku Markething.cz.
Děkujeme všem partnerům akce – bez jejich podpory by totiž neziskový studentský spolek přinášel akce takové velikosti jen těžko. Již nyní se těšíme na další ročník.
Markething.cz, studentský spolek Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, se tak opět postaral o inspirativní a informativní akci, která umožnila nahlédnout za oponu influencer marketingu a přiblížila studentům i odborníkům aktuální trendy v této oblasti.
Jak citovat
ČAPKOVÁ, Ema. Markething. NEkonference 2024: O influencer marketingu. PERNEKROVÁ, Barbora, editor. In: Markething [online], 2024. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: markething.cz/nekonference-2024