Connect with us

Komunikace

Webexpo 2016: Weby, startupy a stolní fotbálek

Před nedávnem proběhla v pražské Lucerně jedna z největších webových konferencí ve střední Evropě – WebExpo 2016. Více než dva tisíce účastníků čekali dlouhé fronty, hráli stolní fotbálek a vyslechli přednášky celkem sedmi desítek speakerů.

Letošní ročník WebExpo přinesl několik novinek. Oproti předchozímu ročníku se změnilo například místo konference. Organizátoři se snažili účastníkům nabídnout co největší komfort, a tak celá akce proběhla prakticky „pod jednou střechou“. Kino Lucerna a Lucerna Music Bar zůstaly, Divadlo ABC a Kino Světozor nahradil Velký sál v Lucerně. Na počet stage se tedy konference zmenšila, ale co do počtu účastníků a zajímavých speakerů to rozhodně neplatilo.

Pokud bych měl vybrat jeden aspekt, který by konferenci přesně popsal, byly by to fronty. Stojí a čeká se jednoduše všude. Velký sál v Lucerně však neměl problémy s frontami, nýbrž s hlukem. Organizátoři navíc tento nedostatek „podpořili“ umístěním stánků partnerů do druhého patra. Včetně stolního fotbálku, nebo VR Star Wars hry (ozkoušeno). Takže do sofistikovaného přednesu řečníků se tu a tam ozvalo hlasité „Gól!“, či klení při likvidování nepřátelských lodí a bojovníků za pomoci neviditelného světelného meče.

Na druhou stranu má pasáž Lucerna svůj genius loci a potkávat v těchto nádherných prostorách lidi z oboru, na které jinak narazíte spíše v prostředí open space kanceláří a velkých konferenčních sálů, má stoprocentně něco do sebe.

Dalším aspektem, který dělá Webexpo tak unikátní konferencí, je propojení oborů na více úrovních. Konference byla stejně jako minulý rok rozdělena na tři sekce přednášek. Development, kde byly přednášky zaměřené především na výstavbu webu, Design s přednáškami zaměřenými nejen na grafickou stránku webů a Business. Z více než šesti desítek různých přednášek jsme pro vás vybrali dvě, které nás zaujaly nejvíce.

Jan Kvasnička: Nejčastější chyby při návrhu mobilního a responzivního webu

Věděli jste, že zákazníci tráví na mobilech při prohlížení e-shopů přes šedesát procent svého času, ale uskuteční pouze šestnáct procent z celkového objemu transakcí?

Specialista na optimalizace webů, Jan Kvasnička, mluvil především o chybách, které probíhají při tvorbě responzivního webu. Základním problémem je, dle jeho názoru, nedostatečné testovaní různých řešení daného problému a nekritické přejímání nápadů ze zahraničí.

Český trh má svá specifika, která je vhodné respektovat. Rozdíl mezi českými a německými zákazníky demonstroval Kvasnička na příkladu navigace v rámci mobilního webu stavebnin Hornbach, kde měla část účastníků problém navigaci rozkliknout, protože zde byla místo hamburgerového menu použita atypická šipka. Primárně se tedy musí podle Kvasničky pracovat s vlastními daty a nespoléhat se na zahraniční studie.

hamburger_menu_prakticky

Zdroj: blog.kvasnickajan.cz

Velice důležitá je v mobilním prostředí volba tlačítek. Nelze se tedy spoléhat na náhodný výběr z vektorové banky. Špatný výběr tlačítek se může projevit na poměru konverzí třeba v případě, kdy je v textu tlačítka pro konverzi napsaná cena produktu, protože zákazníkovi nemusí být naprosto jasné, že má na tlačítko kliknout.
Obvyklým nešvarem  v oblasti e-shopů prodávajících oblečení je volba velikosti, která se realizuje skrz klasický combobox.  Na iOS způsobuje to, že potvrzení velikosti lze provést pouze pomocí křížku.

Zdroj: blog.kvasnickajan.cz

Zdroj: blog.kvasnickajan.cz

Zajímavým způsobem, jak zvýšit konverzi, je zrychlit načítání webu. Kvasnička poukazoval na case study Martina Michálka, ve kterém po zrychlení načítání webu došlo k navýšení poměru konverzí u mobilních uživatelů o více než dvacet pět procent.
Dalším problémem může být například špatně zpracované telefonní číslo, které při kliknutí nenabízí možnost volání a zákazník je tak nucen číslo přepisovat. Závěrem Kvasnička vyzval k upuštění od využívání pop-up oken pro mobilní zařízení. Hlavní důvodem je to, že Google bude od ledna 2017 weby s obtěžujícími pop-up okny penalizovat.

Andrej Kiska jr.: Startupy v Čechách a na Slovensku
V poslední době jsou úplně všude, všichni o nich mluví, všude se o nich píše, ale kdo z vás by dokázal říct, co to vlastně startup je? A jak se odlišuje od středních a menších podniků? Na to se zaměřila přednáška Andreje Kisky, který je nejen synem prezidenta, ale také úspěšným byznysmen.
Startup je v poslední době hojně skloňovaným buzzwordem, ve většině případů se ale používá nesprávně. Definicí startupu je společnost, která má ambice a potenciál generovat tržby v řádech desítek milionů dolarů do pěti let od svého založení. Při takovém růstu to nutně znamená, že startup musí být financován externími investory, protože si nemůže dovolit čekat na kladné cash flow a následnou půjčku z banky. Startupy jsou tak velice riskantním typem podnikání, při tak velkém růstu totiž většina firem do pěti let od založení končí krachem.
S využitím této definice tak v České republice nalezneme pouze několik firem, které by splňovaly daná kritéria. Kromě antivirových gigantů AVG, Avastu a vyhledávače Seznam je to například e-shop Represent, který zprostředkovává hollywoodským hvězdám tvorbu vlastního merchandsingu, jehož výtěžek jde na dobročinné účely, nebo společnost Karla Janečka RSJ, která se zaměřuje na algoritmické obchodování na burze.

Webexpo bylo znovu velice povedenou akcí a pokud vás mrzí, že jste se nemohli zúčastnit, máme pro vás alespoň malou náplast. Všechny přednášky jsou totiž, stejně jako v minulých letech, dostupné ke shlédnutí zdarma na webu konference.

Jak citovat tento článek?

MALÍK, Štěpán. Webexpo 2016. Markething [online]. 10. 10. 2016 [cit.2016-10-10]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/webexpo-2016-weby-startupy-a-stolni-fotbalek

 

Zdroj náhledového obrázku:
https://webexpo.cz/assets/images/layout/webexpo_web_logo-02_share.png?2

 

Continue Reading

Student 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK a 1. ročníku na Politologii a mezinárodních vztazích na FSV UK. Miluje Saturnina, burgery, vychlazenou Kofolu a svojí maminku. Nesnáší smaženej sejra, seriál Okouzlení a bruslaře na cyklostezce. Zajímá se o sportovní a politický marketing, filmy a veřejný prostor.

More in Komunikace

To Top