Connect with us

Konference

Špičky světového on-linu dobyly Brno: Marketing Festival 2015

Nevěřili jste doteď na jednorožce? Pak na ně věřit začněte, protože i když jsou výjimeční, existují. Na letošním Marketing Festivalu nás o tom přesvědčil Larry Kim a my jsme se o tom dokonce přesvědčili sami, když jsme jednoho v Brně potkali. Byl jím Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu, který dokázal, že digitální konference nemusí končit jen poučkou o tom, jak důležité je tvořit obsah. Martkething.cz vám z festivalu přináší výběr toho nejlepšího.

Oli Gardner

Jako první řečník byl uveden Oli Gardner z kanadské agentury Unbounce. Ten začal od prvních slov bombardovat zaplněný sál nepřeberným množstvím faktů, kterých bychom si měli být vědomi v anatomii landing pages, tak abychom dosáhli co nejvyšší míry konverze. Hned ve startu vyzdvihl Attention Driven Design, přičemž zmiňoval, že čím nižší Attention Ratio stránka bude mít, tím vyšších konverzí dosáhneme. Ideální je pak poměr 1:1, protože jedna kampaň=jeden cíl. Stejně je to však i s dalšími elementy, které spouští paniku. Návštěvníkovi musí být hned jasné, kam chce kliknout. Gardner v této souvislosti zmínil například, že bychom neměli používat carousely nebo lidi dívající se přímo na návštěvníka webu. Následně pak přibyla další zajímavá fakta. Když se Gardner publika zeptal, které slovo je nejpřesvědčivější, většinou se ozvalo „free“. Už dávno ne. Na věci zdarma teď nikdo neslyší,  je tady „because“.

Značnou část přednášky věnoval Oli Gardner také roli videa na landing page. Velmi zajímavý byl fakt, že popisek pod videem je 300% čtenější než samotné body copy.  Ve videu by se také neměl objevovat politik nebo CEOs. Lidé naopak věří inženýrům a akademikům. Dále pak hovořil o buttonech. Prý se rozmohl nešvar tzv. Ghost buttonů. Ty taky nefungují. Button má prostě vypadat jak button – být zřetelně viditelný a mít plastický vzhled buttonu. Slovíčka jako „now“ nebo „click“ mu taky pomohou konvertovat.

https://twitter.com/SChmelarova/status/670170473532137472

Marty Neumeier

Marty Neumeier je považován za guru brandingu a jeho kniha The Brand Gap, která vyšla už před třinácti lety, za brandingovou Bibli. Nyní mu vyšel nový titul The Brand Flip, který popisuje, co se za tu dobu v oboru změnilo. Právě to Neumeier shrnul ve své přednášce. Pro Neumeiera je zásadní, že značky už by neměly být tvořeny zákazníky, ale měly by si zákazníky vytvářet. Positioning je podle něj dávno pasé, je tedy potřeba zamyslet se, kým by chtěl zákazník být. Kvůli tomu je nutné pochopit jeho identitu, touhy a také mu nabídnout smysl. Konzument se totiž stává erudovanějším a netouží jen po produktech, chce produkty s hodnotou. Neumeier také upozornil na to, že značka není produkt, ale dobrý pocit zákazníka z produktu nebo služby. Ovšem myslete i na to, co se za třináct let nezměnilo. „Značka není to, co říká, že je, ale to, co o ní říkají zákazníci,“ vysvětluje Neumeier. A ještě jednu věc vyzdvihl. „Jakákoli snaha získat zákazníka je marketing. Jakákoli snaha získat zákazníka a udržet si ho je branding,“ loučil se.

Phill Nottingham

Nottingham se v první části své přednášky zaměřil na práci s video contentem na YouTube. Tak, jak zmiňoval již den před ním Marty Neumeier, musíme řešit potřeby publika. Doba, kdy si značky dělaly, co chtěly, už je dávno pryč. Pozor bychom si také měli dávat při cílení na jednotlivé smysly. YouTube není primárně zaměřen na vizualitu, ale zejména na poslech, a tak bychom tomu měli uzpůsobit i náš obsah. Následně také zmínil, že náhledový obrázek může zvýšit počet přehrání až o 35 %, jen k tomu musíme recipienta pošťouchnout a říct mu, ať klikne, klikne zde atd.

Jak již bylo zmíněno, YouTube je hlavně o zvuku, to Facebook je oproti tomu zase na vizualitu. Zuckerbergova síť se potýká s faktem, že zhruba třetina uživatelů jej navštěvuje výhradně skrze mobilní zařízení. Měli bychom tomu tak přizpůsobit i náš obsah. Nottingam pak publiku demonstroval několik nápadů, jak by měl vypadat účinný facebookový blockbuster. V poslední části se také věnoval on-site videím a stále zdůrazňoval, že bychom neměli používat YouTube ani Vimeo, ale nástroje k tomu určené. Tipy k publikování videí na YT a FB a celou prezentaci Philla Nottingama najdete zde.

Larry Kim

Larry Kim. Forbes ho řadí mezi 10 nejvlivnějších on-line marketérů. Blog PPC hero ho považuje dokonce za nejlepšího PPC guru na světe. Ten ve své přednášce uvedl 10 nejlepších tipů pro reklamu na sociálních sítích. Právě sociální sítě jsou, podle něho, mnohem lepším nástrojem pro získávání nových zákazníků než klasické PPC kampaně. Ty totiž reagují na již existující poptávku a nevytváří novou.

Kim pak také doporučil v rámci remarketingu kombinaci dat z Analytics s cílením Facebooku, kdy Google nabízí jen 4 základní možnosti cílení. To Facebook může na druhou stranu cílit i na ženy konkrétně v 2. měsíci těhotenství nebo na adolescenty se zájmem o zubní protézy. Doporučeno bylo také vsázet na kvalitní obsah, tzv. „unicorny“. Všechny Larryho tipy najdete v jeho prezentaci: zde.

Organizační tým v čele s Jindřichem Fáborským ukázal, že v Česku lze uspořádat marketingovou konferenci opravdu na světové úrovni s obrovským přínosem pro posluchače. Nebylo to, jak často bývá, jen tlachání, „networking“ či chvástání se tím, jak jsou všichni markéťáci skvělí. Jsme nesmírně nadšeni a prosíme. Víc takových.

Zdroj náhledového obrázku: Marketing Festival

 

 

Continue Reading

More in Konference

To Top