Connect with us

Konference

Konference #HolkyzMarketingu poodhalila budoucnost marketingu

Ve čtvrtek 6. června se v Kongresovém centru Praha konala již třetí Konference #HolkyzMarketingu. Akce přilákala stovky marketérů a marketérek z celé České republiky. Přijeli, aby se dozvěděli o budoucnosti marketingu a jak co nejlépe připravit své značky na nadcházející dekádu. Tomuto tématu se v průběhu dne věnovalo celkem 11 českých i zahraničních marketingových expertů.

Jak se připravit na budoucnost? Základ je vědět, co očekávat

Trendům roku 2030 se v úvodní přednášce věnovala Pavlína Louženská, jedna ze zakladatelek #HolkyzMarketingu. To, že technologie a udržitelnost budou stále významnějším tématem i v následující dekádě, asi nikoho nepřekvapí. Věděli jste ale, že v roce 2030 bude jedna čtvrtina Evropanů starší 65 let? Opomíjení této věkové kategorie v marketingových kampaních je dlouhodobý fenomén, přestože se důchodci už dávno nedají popsat jako lidé, kteří své úspory schovávají pod polštářem. Naopak, jedná se o aktivní jedince, kteří cestují, sportují, vyznají se v technologiích a života si užívají jako nikdy předtím. S vidinou rostoucího segmentu trhu je načase, aby se značky konečně zamyslely nad tím, jak tuto generaci z marketingového hlediska co nejlépe zaujmout.

Taylor Swift jako „nejlepší značka na světě

Ať už jste Swiftie nebo ne, úspěch Taylor Swift nemůžete popřít. Co přesně z ní dělá tu „nejlepší značku na světě“, a v čem si z ní lze brát příklad? Podle Eriky Ferszt, marketingové specialistky, která 10 let vedla komunikaci RayBan, tkví síla Taylor především v jejím vztahu s fanoušky. 

Swifties jsou jedna z nejsilnějších komunit na světě a nepřekvapivě má na tom Taylor velkou zásluhu. Svým fanouškům naslouchá a komunikuje s nimi na sociálních sítích i mimo ně. Skrze tzv. „easter eggs“, které najdeme v čemkoliv, co udělá, udržuje Swifties ve vzrušujícím napětí. Především je ale lidská a emocionální, čímž posluchačům dává příležitost zažít opravdový pocit sounáležitosti.

Jak by řekla sama Erika, pokud chcete, aby si vaše značka vybudovala alespoň částečně takovou komunitu, jako jsou Swifties, musíte ji vést „like your consumers own your success.“

I zbytek dopoledních přednášek patřil inspirativním Holkám z Marketingu. Na podium se vrátila Pavlína Louženská, tentokrát však jako moderátorka rozhovoru s Emmou Muller, autorkou knihy Svoja. Emma se rozpovídala o budování své komunity „som bohyňa, všetky jsme“, a svěřila se se svým přístupem k byznysu, ve kterém je pro ni zásadní zachovat si lidskou tvář. Na závěr prvního bloku si stage osvojila Pavla Nýdrle se svým příběhem o nehodě na plachetnici poblíž Dominikánské republiky, která jí zavedla do prezidentské kampaně generála Pavla. V rámci jejího výkladu nám poodhalila strategii „pojďme přesvědčit nerozhodné voliče, aby skutečně došli k urně“, která pravděpodobně zajistila to, že dnes na hradě sedí právě Petr Pavel. 

Jak být úspěšným markeťákem? Dělejte chyby a zapomeňte na pravidla

Pokud se někomu podařilo rozesmát celé publikum, byl to právě Kevin Lynch, bývalý kreativní ředitel Oatly a zakladatel The Wrong Agency. A pokud vás zajímá, jak ve světě marketingu dojít k úspěchu, vemte si příklad z Kevina. Tedy dělejte věci, které po vás nikdo nechtěl. Dovolte si chybovat, protože pokud chyby neděláte, pravděpodobně se dost nesnažíte (to samé dovolte i svým zaměstnancům). Vyhledávejte zážitky, díky kterým budete mít co vyprávět, a tvořte z nich příběhy, které budou chtít lidé poslouchat. A v neposlední řadě, zapomeňte na pravidla, buďte kreativní a u projektů zůstávejte jen tak dlouho, dokud je můžete někam posunout.

Bez silné značky se v roce 2030 neobejdete

Síla značky byla rozhodně jedním z hlavních témat, které rezonovalo celou konferencí. Podrobněji se o tom rozpovídal i Jan Gemrich, který publiku představil case study rebrendingu Dáme jídlo na foodoru. 

Vojtěch Prokeš z Behavio Labs popsal transformaci malé značky na velkou, včetně všech strastí, na které při tomto procesu pravděpodobně narazíte. Pokud chcete růst, pamatujte na princip rychlého myšlení. Lidé se málokdy rozhodují racionálně, proto každá velká značka potřebuje být rozeznatelná a zapamatovatelná. Prvně je však důležité správně identifikovat potřeby zákazníka a definovat, které z nich jste schopni zajistit zrovna vy, ne vaše konkurence. Konkrétnímu příkladu růstu značky se následně věnoval Roman Zámečník z Hedepy. 

Ráda bych se o přednáškách rozepsala podrobněji a předala vám veškeré know-how, které jsem si z konference odnesla, ale to se vše do jednoho článku zkrátka nevejde. Tak na závěr jen doporučím všem, kdo tam letos nebyli, aby si to příští rok nenechali ujít. Děkuji Holkám z Marketingu za možnost se konference zúčastnit, neodnáším si jen vědomosti, ale taky nové známosti a velkou dávku inspirace. 

Jak citovat?

BEČÁKOVÁ, Nikol. Konference #HolkyzMarketingu poodhalila budoucnost marketingu. ČAPKOVÁ, Ema, editor. In: Markething [online], 2024. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/konference-holkyzmarketingu-poodhalila-budoucnost

Continue Reading

More in Konference

To Top