Connect with us

Komunikace

Jdu protestovat proti bankéřům z Wall Streetu. Co si mám vzít na sebe?

„Jsou protesty Occupy Wall Street výrazem přesvědčení, nebo módní přehlídkou?“, píše Karin Slunečková, studentka marketingové komunikace a PR na FSV UK.

Protesty na Wall Street v poslední době proběhly světovými médii. Média ale chytila téma z různých konců. Protesty se objevily dokonce v módní sekci The New York Times. Hlavními návštěvníky protestů Occupy Wall Street by měli být pracující lidé jasného názoru. Lidé, kteří jsou pevného přesvědčení, že korporace škodí lidem a kumulují nadbytečné množství majetku. Tito lidé, kteří se shromáždí na Wall Street, by měli vyjadřovat svůj nesouhlas vůči společenské a ekonomické nerovnosti. Jsou ale opravdu všichni protestující, kterí se na Wall Street v minulých dnech setkali, na stejné vlně?

Jdu protestovat, je to in

Líbí se mi využití veřejného prostoru jako oblast dění a líbí se mi kombinace lidských těl v prostoru.“ To byla odpověď třicetileté Marissy Mickelberg, jedné z protestujících, na otázku, proč protestuje. Z protestů na Wall Street se ve zpravodaji The New York Times stala víceméně módní přehlídka. Newyorský deník uvedl ve své módní sekci reportáž s následujícím titulkem: „Co si obléci na protest?“. Tato část se skládá z profilů různých mladých lidí, kterým jsou položeny dvě otázky. V první otázce mají popsat své aktuální oblečení a ve druhé objasnit důvod svého protestu. V druhé části mnoho mladých „vystajlovaných“ lidí odpovídá, že neví, proč vlastně protestuje, což je velmi zarážející. Chodí lidé běžně protestovat jen, aby se zabavili? “Každý má svůj důvod, což je vzrušující. Nechci být někdo, kdo sedí doma,” odpovídá třicetiletá Liza Tichenor. Možná ano.

Marketing se dá kritizovat i v sukni od Prady

Mladí lidé horečně protestují proti hamižným korporacím, zatímco jsou oděni do světových značek velkých společností a hrdě se k nim hlásí. Ale to si protestující patrně do souvislostí nedají. Timothy Matthew Collins, učitel architektury, své oblečení prezentuje takto: „Zelené polo tričko je ze Stone Islandu. Kalhoty jsou z Club Monaco a svetřík mám z jihokorejského Seoulu.“ Pouze podotknu, že Stone Island sídlí v Bologni a Club Monaco patří americké firmě Polo Ralpha Laurena.

Neměla by média více informovat, namísto snažit se za každou cenu zaujmout? Článek i tak ilustruje skutečnost, že mnoho mladých lidí se stává povrchnějšími. Nemělo by se tedy více šířit povědomí o tom, proč je třeba protestovat, než o ideálním oblečku, který si mám sehnat, abych ze sebe vytvořila „vystajlovanou“ protestující?

Podívejte se na fotogalerii NYTimes.

Zdroj titulní fotografie: www.boneyao.com.

Continue Reading

More in Komunikace

To Top