Connect with us

Konference

“Co bude příští rok? Netuším, a to je na tom to nejlepší!” O sociálních sítích s Benem Maherem

Bývalá hlava reklamy serveru Mashable a nyní výkonný ředitel pro Evropu, Blízký východ a Afriku Ben Maher dorazil do Prahy na konferenci Engage 2015, kde si s námi promluvil nejen o přítomnosti a budoucnosti Mashable i sociálních sítí. “Bylo by skvělé pomoci příštímu Zuckerbergovi nebo Řežábovi,” říká mentor a poradce hned několika start-upů.

V kancelářích Socialbakers je živo. O čtyři patra níže se koná největší konference o marketingu na sociálních sítích na světě. V prostorách českého start-upu mezitím probíhají rozhovory s kapacitami, které se sjely z celého světa. Některé z nich se postrádají, jiné se motají mezi skupinami návštěvníků. Mezi tím vším přebíhá charismatický Brit od stolu ke stolu a s nadšením se baví s novináři, aniž by to vypadalo, že vlastně dává rozhovory.

Pro připomenutí, Mashable je digitální zpravodajské médium, které se v globálním měřítku prostřednictvím mnoha kanálů věnuje nepřebernému množství témat rezonujících především internetovou společností, takže něco jako Markething.cz. Což také tvrdím samotnému Benu Maherovi. A protože se chceme od našeho zkušenějšího kolegy něco přiučit, začneme rozhovor polemikou z oboru.

DSC_4299

“Ty fotky pak nezapomeňte prohnat filtrem. Nebo dvěma.”

Jak dokáže Mashable dlouhodobě pokrývat tak široké množství obsahu z nejrůznějších oborů? Je to vůbec udržitelné?

Vše, o čem mluvíme, je relevantní s generací, která je připojená k internetu. Pokud je to něco, co je zajímá, tak je to něco, o čem bychom měli mluvit. Takže když jsme jako firma vyrostli z blogu o technologiích do portálu nebo téměř sociální sítě, tak jsme se stali médiem pro tuto generaci a poskytujeme jim informace, které chtějí číst. Takže je důležité, abychom pokryli všechno od Charlie Hebdo přes modro-zlaté šaty až po lasičku letící na strakapoudovi. O těch věcech musíme psát, protože je lidé chtějí číst. Důležité je psát o nich správným stylem, který je nám vlastní. Kvůli tomu jsme také rozšířili náš tým o specialisty přes astronomii, klimatologii, genderovou rovnost nebo módu. Naši čtenáři mají rádi náš styl a tato témata, takže si myslím, že je to zcela jistě udržitelné. Naopak si myslím, že bychom se jim měli věnovat, protože zajímají naše čtenáře.

Jsme na konferenci o sociálních sítích. Jak organizuje svoje sociální sítě Mashable?

V naší společnosti by v podstatě neměl být jediný člověk, který se sociálními sítěmi alespoň nějakým způsobem nepracuje, ať už to je samotné vytváření obsahu nebo sdílení obsahu, který vzniká ve spolupráci s našimi partnery. Pro naše oficiální kanály máme speciální týmy, které rozhodují o tom, co půjde ven a za použití různých nástrojů také rozhodují, kterou platformu použít pro který obsah. Nejenom, že víme, co patří na Twitter a co na Facebook, ale víme i kdy. Můžeme pozdržet článek, protože je to ten typ, který si lidé rádi přečtou na cestě do práce, nebo je to více lifestylový obsah relevantní pro víkend. Pak jsou tu samozřejmě aktuální záležitosti, které musí ven, dokud jsou tématem diskuze.

Takže dokážete rozlišit, jaký typ obsahu si váš čtenář spíš přečte v určitou denní dobu?

Ano. Ale jsme globální čtyřiadvacetihodinový informační kanál, takže různé věci budou podány v různou denní dobu a přijaty různým způsobem. Například to, co vydáme v New Yorku ráno, když lidé dojíždějí do práce, bude přijato jinak v Londýně, kde je odpoledne. Velice důležité je také přemýšlet o tom, jak se liší zážitek z našeho obsahu pro čtenáře na různých zařízeních. Lidé mají různé množství času a my jim chceme poskytnout dobrý zážitek a chceme jim ho poskytovat konzistentně, protože na stránky, které ho neposkytují, se nikdo nevrací. Nejedná se tedy o pouhé načasování, ale i o to mít uživatelsky příjemné prostředí na všech platformách.

.

DSC_4306

Rozhovor musíme v průběhu přerušit. Ben si fotí nehty kolegyně fotografky a okamžitě je sdílí. “Fu*king awasome nails!”

Co je podle vás klíčovou strategií na sociálních sítích?

Být si jistý kvalitou obsahu, který sdílíte. Obsah, který lidé sdílí, je reprezentuje. Pokud se tedy rozhodnou sdílet váš obsah, tak bude tento obsah reprezentovat je, jejich názory, jejich postoje. Pokud váš obsah nebude kvalitní, tak ho nikdo nebude sdílet. Komukoli bych doporučil, aby se svůj obsah snažil obohatit o zajímavé a relevantní informace, protože jinak neobstojí. Jen si představte tu rychlost, jakou se posouvají příspěvky na Facebooku nebo na Twitteru. Pokud váš příspěvek v téhle smršti nebude nejzajímavější, pokud tu bude 5 lepších, tak si buďte jistí, že lidé vždy budou sdílet ty ostatní a ne váš. Abyste tedy uspěli v tomto hektickém prostředí, potřebujete kvalitu.

Jak vidíte vývoj Mashable v příštích letech?

Budeme otevírat nové pobočky, mimo jiné za pár týdnu v Indii, což je momentálně hlavní náplní mé práce. Ano, je tu možnost otevření nových poboček i v Evropě, je tu velké množství lidí a společností, které by si zasloužily pozornost, například právě v České republice máte obdivuhodnou start-upovou scénu, kterou ženou vpřed také Socialbakers. Obdobná zajímavá témata bychom našli i v jiných zemích, ale v Evropě je to otázka lokalizace. Nechtěli bychom pouze překládat obsah, který produkujeme v angličtině, ale i produkovat vlastní. Nicméně nyní se chceme věnovat tématům na globální úrovni, mezi která ale jistě patří i start-upová kultura, ať už v České republice nebo v Libanonu.

A když už předvídáme, jaký vývoj předvídáte z hlediska sociálních sítí?

Záleží, na jaké publikum se díváte. Mladí se možná koukají po Snapchatu. I my jsme v loňském roce vyprodukovali velké množství úžasného obsahu přes Snapchat a spolupracovali jsme se skvělými umělci, ale letos? Letos už jsme udělali více obsahu pro Periscope a Meerkat. Pokud chcete vědět, co to bude příští rok, tak to je ta nejvíc vzrušující věc na tom, co děláme. Já to nevím. Spolupracuji s několika start-upy a velice slibně vypadá prostředí audio-chatů. Třeba to bude příští velká věc. Kdybyste se mě zeptali loni, tipl bych si, že hitem letošního roku bude Relay, aplikace na posílání gifů. Jenže je koupil někdo jiný a celá záležitost trochu vyšuměla. Chování zákazníků je vzrušující součást toho, co děláme, a je nepředvídatelná. Hrdě přiznávám, že jsem v roce 2006 pracoval pro MySpace a v té době jsme měli téměř 140 milionů uživatelů. Kdo by tehdy řekl, že ta společnost už tu za pár let už nebude. Naštěstí jsem včas odešel.

Jak citovat tento článek?

ROMAŇÁK, Adam. “Co bude příští rok? Netuším, a to je na tom to nejlepší!” O sociálních sítích s Benem Maherem. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-06-04]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/co-bude-pristi-rok-netusim-a-to-je-na-tom-to-nejlepsi-o-socialnich-sitich-s-benem-maherem

Continue Reading

Editor a zpravodaj ze zákoutí nejen marketingových konferencí a eventů. Že my už jsme se někde viděli!

More in Konference

To Top