Konference
Engage 2015: Svět sociálních médií v Praze
Google, Twitter, Disney, Adidas, Lego, Lamborghini, Emirates, Desigual, Facebook, L’Oreal nebo Lenovo. Každý z tohoto výčtu vysněných zaměstnavatelů měl své zastoupení mezi speakery Engage 2015, největší konference o marketingu na sociálních sítích na světě, kterou Socialbakers letos poprvé přivezli do Prahy a i my jsme byli při tom!
Do Fora Karlín, kde se konference konala, dorazilo přes 1000 návštěvníků ze 70 zemí, aby si poslechli přední světové pracovníky v oboru marketingu na sociálních sítích. Konference světového formátu měla v České republice premiéru a můžeme rádi oznámit, že v našich podmínkách nabídla i světovou kvalitu.
Nejznámějším jménem mezi vystupujícími z branže byla bezpochyby reklamní legenda John Sculley (Apple, Pepsi), který za asistence Jima Edwardse, spoluzakladatele Business Insideru, zavzpomínal na své začátky v Pepsi, stěžejní období v Applu v dobách uvedení Macintoshe a věnoval se i současnosti, která patří jeho projektu nízkonákladových kvalitních smartphonů Obi Mobiles.
Dalšími řečníky byly hlavy digitálních oddělení a sociálních sítí z věhlasných společností, které jsme vyjmenovali v úvodu. Dle reakcí, které jsme zaznamenali na vlastní kůži, zaujala diváky obzvláště Shira Feuer z Disney nebo Lars Andersen z LEGO, na nějž se také můžete těšit v exkluzivním rozhovoru. Rádi bychom vyzdvihli také Sabeen Ahmadovou z reklamní agentury Publicis Group, která byla výtečným protipólem toho, jak u některých přednášejících věhlas značky lehce předčil samotný obsah prezentace.
Význačnou osobností, které se objevila na pódiu, byla také americká youtuberka Bethany Mota, která se může pyšnit více jak 8 miliony odběratelů (pro porovnání taková Lady Gaga nemá ani 6 milionů). Profesionální a excelentně připravenou konferenci tak na několik minut naboural příval poblázněných fanynek.
O hodnocení jsme také požádali event managerku celé události Kláru Honzíkovou: „Zpětná vazba je z 99 % pozitivní. Lidé nejvíce zmiňují prezentace Honzy Řežába nebo Larse z LEGO, Johna Sculleyho nebo samotnou kreativní část konference, kterou měl na starosti Yemi AD. Také workshopy mnoho návštěvníků překvapily tím, že se na nich opravdu pracovalo a ocenili to, že týmy byly složeny z účastníků z celého světa.“
A jaká čeká Engage budoucnost? „Letos v září se vydáme do Asie a Austrálie a koncem října objedeme západní polokouli – Londýn, New York, Mexico City a Sao Paulo. Pravděpodobně zavítáme také do Dubaje. A ano, Engage Prague chceme uspořádat i v roce 2016. Během června oznámíme termín,“ dodává Klára Honzíková.
Závěrem musíme dodat, že důkazem detailní přípravy, která byla konferenci věnována, byl i catering zajištěný vyhlášeným řetězcem restaurací Ambiente. Ten dodal na základě dohody se Socialbakers menu složené z typicky českých pokrmů (nechyběla #kachna nebo #knedlik) a vše bylo korunováno hashtagem #tasteofbohemia. Nemuseli jsme se ptát, abychom věděli, že Čechy chutnaly výborně – mlaskání zní ve všech jazycích stejně.
Exkluzivní rozhovory budou záhy následovat. Už nyní se můžete začít těšit na Bena Maher z Mashable.
Jak citovat tento článek?
ROMAŇÁK, Adam. Engage 2015: Svět sociálních médií v Praze. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-05-29]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/engage-2015