Kreativita
#ThrowbackThursday: Pod džíny nic nemám
Někteří z nás možná osmdesátá léta nepamatují, ale osmdesátky si bez pochyby pamatují jednu z nejkontroverznějších reklam na džíny. V provokativní kampani pro Calvina Kleina z roku 1980 tehdy čtrnáctiletá Brooke Shields přiváděla muže i ženy k šílenství.
https://www.youtube.com/watch?v=b4Ow_M8kpkg
V sérii spotů pro Calvin Klein Jeans vidíme Brooke vyzývavě polehávající, ležérně hvízdající nebo snažící se nasoukat do kalhot zatímco poučuje o evoluci. “Sex sells” je známá marketingová poučka, kterou se celá tato kampaň inspirovala. Televizní stanice ABC a CBS dokonce spoty zakázaly, aby předešly kritice a mravnímu ohrožení mládeže. Kampani se podařilo vyvolat ve společnosti kontroverzi i strach, aby se další čtrnáctileté dívky neinspirovaly u Brooke a nepřestaly nosit kalhotky.
Pohovky v obchodech
Džíny představené v nové kampani byly tak úzké, že manhattanský obchod The French Jean Store dokonce nechal přinést ke kabinkám pohovku. Dámy si tak mohly při zkoušení lehnout a nasoukat se do džín o poznání pohodlněji.
Calvin to přehnal?
Co se odehrávalo v osmdesátkách, už se dnes nevidí. Vzhledem k tomu, jakým směrem v posledních letech směřuje (nejen) americká společnost, se není čemu divit. Na rušení promenády v plavkách, nošení černé na předávání Zlatých glóbů nebo vystřihování předních hollywoodských herců z filmů má každý z nás svůj názor. Ale podobně vyzývavou reklamu se stejně mladou modelkou by si takto velké značky dnes už nedovolily. Ještě že máme Calvina a jeho odvahu a můžeme se rozplývat nad krásnou Brooke v padnoucích džínách z roku 1980. Nebo znechuceně vrtět hlavou nad rozhodnutím obsadit do takového kousku čtrnáctiletou dívku. Vyberte si.
Jak citovat tento článek?
KUBŮ Karolína. #ThrowbackThursday: Pod džíny nic nemám. Karin KALOUSOVÁ, editor. In: Markething [online], 2018 [cit. 2018-10-18]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/calvin-klein
Zdroje:
https://www.aaaa.org/timeline-event/brooke-shields-sparks-controversy-calvin-klein-jeans/