Connect with us

Komunikace

Au ; aneb Zlatý středník po třinácté

Přihlásit se, nechat se zhodnotit, poučit se z feedbacku od poroty složené z profesionálů a pokud budete mít štěstí, dostanete i cenu. Tak se dají shrnout základní atributy soutěže Zlatý středník, kterou již po třinácté organizoval PR klub, tentokrát v Autoklubu v Opletalově ulici.

15 na 36

To je poměr kategorií a ocenění, které udělila porota skládající se z 30 expertů z PR agentur, akademiků, CEO a dalších. Porota vybírala ze 107 projektů v 15 kategoriích, jako Nejlepší interní noviny, Nejlepší B2B časopis/noviny, Nejlepší elektronické periodikum/newsletter a další. Z toho ocenili 63 projektů, medaili či zvláštní ocenění dostalo 36 z nich. Číslo to může být na první pohled veliké, na druhou stranu se v několika kategoriích porota rozhodla neudělit 3. či dokonce 1. místo žádnému projektu v dané kategorii. I tak cen bylo více než v loňském roce, kdy porota udělila jen 23 cen, i když měla 18 samostatných kategorií a 109 přihlášených projektů. Mezi tradiční porotce soutěže patří Jitka Vysekalová, mimo jiné, hlavně ředitelka České marketingové společnosti. Ta se letos dočkala vstupu do Síně slávy.

Oceněná Jitka Vysekalová, zleva Petr Langer, předseda PR klubu a dvě členky Síně Slávy Luďka Raimondová a Jitka Vysekalová

Zleva: Petr Langer, předseda PR klubu, a dvě členky Síně slávy – Luďka Raimondová a Jitka Vysekalová.

Ester Kočičková

Hned od prvního okamžiku, kdy vstoupila na pódium v černých šatech a kloboučkem jak z Velkého Gatsbyho a poprvé promluvila do mikrofonu, bylo jasné, že tento večer se nudit nebudeme. Což je také důvod, proč si ji vedení PR klubu pro tuto akci i letos vybralo. Celou dobu jsem si nebyl jist, zda řečnický styl moderátorky odpovídá povaze akce. Když jsem svou nejistotu po skončení konfrontoval s předsedou PR klubu Petrem Langerem, musel jsem mu dát za pravdu. Jak udělat z teoreticky nudného vyhlášení cen příjemné networkingové setkání, pokud by účastníci během vyhlášení usnuli? Proto zvolili kontroverzní styl paní Kočičkové, která svými bonmoty dokázala udržet všechny přítomné hodinu a půl v bdělém stavu.

z leva Petr Langer, přeceda PR klubu, Ester Kočičková

Petr Langer, předseda PR klubu, s moderátorkou Ester Kočičkovou.

Kdo vyhrál?

Jak to tedy dopadlo? Kompletní výsledky jsou k nalezení na oficiálních stránkách zde. Co ale stoji za zmínku, je ocenění společnosti časopisu Bernard, které vyhrálo hned dvě kategorie, a to Nejlepší B2B časopis/noviny a Nejlepší firemní časopis/noviny v sektoru Retail a FMCG. Jejich časopis Vlastní cestou je zajímavý hlavně tím, že do něj mohou přispívat všichni zaměstnanci Bernardu. Také musíme zmínit nejoceňovanějšího vydavatele interních periodik Boomerang Publishing s.r.o., které si odneslo hned 5 ocenění (jedno 1. místo, jedno 2. místo, dvě 3. místa a jedno Top Rated ocenění). V poslední, 15. kategorii Zlatá litera vyhrálo o. p. s. DEJME DĚTEM ŠANCI za publikaci Nejčastější omyly a mýty o dětech z dětských domovů.

Výherce dvou prvních míst Pivovar Bernard, cenu převzal Zdeněk Mikulášek, PR manažer a tiskový mluvčí

Výherce dvou prvních míst Pivovar Bernard, cenu převzal Zdeněk Mikulášek, PR manažer a tiskový mluvčí.

Informace od zdroje

Po vyhlášení cen se nám podařilo odchytit si na dvacet minut osobu, která je k podávání informací o právě proběhlé akci nejpovolanější. Předseda PR klubu Petr Langer nám dal krátké interview a pomohl nám pochopit celý kontext Zlatého středníku. Dozvěděli jsme se třeba, že přípravy na Zlatý středník probíhají již tři čtvrtě roku dopředu. Když jsme se zeptali na období, kdy mohou soutěžící posílat přihlášky, odpověděl nám: “Přihlášky do zlatého středníku jsou otevřeny od 20. října do 15. února. Stejně se ale 40% společností hlásí až tři dny před koncem deadlinu. Dokonce jsme zvýhodnili přihlášení do 15. Ledna, ale nezměnilo to vůbec nic.” Pak jen s úsměvem dodal, že se na tom ukázala krásně česká povaha. Zajímavým faktem je i to, že porota se každý rok z poloviny mění, aby nedocházelo ke stejným výsledkům. Díky tomu i soutěžící, kteří se účastní po několikáté, nedostávají stále stejná hodnocení. Každý z porotců má trošku jiný styl, a tak je každý ročník unikátní. Každý rok se mění přibližně 40 % soutěžících. Přibývají nováčci, ale i staří koně se vracejí.

Zdroj: Zlatý středník Autor: Tomáš Pánek

Společná fotka výherců a porotců.

Fotografie zdroj: Zlatý středník; Autor: Tomáš Pánek

 

Jak citovat tento článek?

ŠEDIVÝ, Petr. Au ; aneb Zlatý středník po třinácté. Markething [online].  23. dubna 2015 [cit.2015-04-23]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/au-aneb-zlaty-strednik-po-trinacte.

Continue Reading

Druhým rokem studuji na MKPR, za tu dobu jsem si začal všímat jak by se co mělo a co zas nemělo dělat. Čím víc času trávím s oborem, tím více si uvědomuju jeho potenciál a jeho reálný dopad na společnost.

More in Komunikace

To Top