Connect with us

Kreativita

Jak vyhrát Young Lions? Prostě si udělat hezký den

Soutěž mladých kreativců Young lions se koná v ČR již pošesté. Letošní kampaně v kategorii Média dostaly za úkol propagovat Národní kroniku, společný projekt Národního muzea a Nadace Charty 77. Do konce roku 2015 mělo do kroniky přibýt alespoň 5 000 nových příspěvků a lidé měli začít pravidelně přispívat. Vítězi v této kategorii se stali Lukáš Krčil a Martin Zdražil z UTB Zlín.

Druhé místo obsadily Anna Jehličková a Lucie Kulhavá z Mindshare s heslem “My grandparent’s story makes history”. Třetí skončili Adam Kolinger a Anna Sokolová, zástupci Attention!Media.

Tým Lukáš Krčil a Martin Zdražil se rozhodl spojit dvě cílové skupiny dohromady – seniory, kteří mají zajímavé příběhy, a mladé lidi, kteří je umí zveřejnit. První fází byl falešný inzerát na práci kronikáře, následovaný rozmístěním mikrofonů po městech, např. na zastávky vlaku nebo do hospod, přes který lze nahrávat lidské příběhy. Jako mikrofon lze využít také smartphone. Nahrané příběhy by pak bylo možné sdílet přes sociální sítě a dostaly by vlastní pořad v rádiu. Výdaje by měly být pouze formou barteru. Vítěznou soutěžní práci si můžete prohlédnout tady.

Prezentace.

Prezentace.

Porota uznala jejich práci jako tu, která by skutečně fungovala. Ocenila také insight kampaně. Proto jsme se jich na jejich projekt zeptali.

 

Tak jaké máte pocity?

Dobré. My jsme asi čekali, že to nebude úplně blbé, ale nevěděli jsme, jestli to bude úplně dobré.

Říkám správně, že už jste tady po několikáté?

Lukáš: Ono je to trochu komplikované. Já jsem tady potřetí, akorát jsem předtím byl s jiným kolegou. S Martinem jsem tu poprvé.

Připravoval ses jinak než v minulých letech nebo probíhá příprava pokaždé stejně?

Lukáš: Je to pokaždé to samé, ale každá zkušenost mi dala mnohem víc v tom, jak to tady funguje. My se připravujeme vlastně celý rok, když pracujeme. Akorát se pak podíváme na ty prezentace, které vyhrály v minulých letech.

Máte nějaký plán na přípravu do Cannes? Co si vezmete s sebou?

Asi ne. Vezmeme si asi naše mozky a půjdeme zaujmout.

Lukáš Krčil a Martin Zdražil (vlevo)

Zprava: Lukáš Krčil a Martin Zdražil

Co říkáte na letošní brief?

Martin: Já jsem měl pocit, že to bude strašně těžké, protože brief nebyl zas tak těžký. Nápady se chrlily strašně dobře, takže jsem si říkal, že jich všichni budou mít dost. Bylo tady hodně šikovných lidí.

Lukáš: Mně přišel brief oproti předchozím letům hodně jasný. Měl jsem strach, že všichni budou mít takové nápady jako spojit všechno pod jeden hashtag. Což nás napadlo a přišlo nám to jako geniální myšlenka. Ale báli jsme se, že to budou mít všichni, tak jsme to nepoužili.

Místo toho jste použili mikrofony. Jak vás to napadlo?

Lukáš: Šli jsme na Letnou a začali jsme si povídat s lidmi. Seděli tam na lavičkách a my jsme se s nimi šli bavit. Díky tomu jsme měli insight přímo od lidí, kteří byli cílovka. Pak jsme přemýšleli o tom, jak lidé sbírají příběhy a jak je dávají dohromady. Píší na social networks, píší dopisy, pohlednice. A jedno z takových záznamových médií je vlastně i mikrofon. Takže takovouhle velkou oklikou jsme se k tomu dostali.

Martin: Zjistili jsme, že lidem musíme co nejvíc zjednodušit cestu, aby vzpomínku nahráli. Mikrofon má v kapse každý a je to mnohem pohodlnější než psát.

Lukáš: Svítilo sluníčko a my jsme si řekli, že než dojdeme zpátky, tak to musíme mít. Tak jsme to vymysleli.

Máte na závěr nějaký tip pro budoucí soutěžící?

Lukáš: Některé věci jsou technické, můžete se dopředu připravit, třeba si projít prezentace. A potom se nestresovat.

Martin: Je dobré si říct nějaký harmonogram a nestresovat se. Prostě být v klidu a udělat si ten den hezký. Nebrat to jako natvrdo maraton, ale spíš si to užít. My jsme si to užili.

 

Zdroj náhledového obrázku: Facebook Young Lions

Jak citovat tento článek?

POUZAROVÁ, Jana. Jak vyhrát Young Lions? Prostě si udělat hezký den. Markething [online]. 23. dubna 2015 [cit.2015-04-24]. Dostupné z: www.markething.cz/jak-vyhrat-young-lions-proste-si-udelat-hezky-den.

Continue Reading

Studentka 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o art marketing, PR, sociální sítě a organizaci eventů. Hraje divadlo a ráda o něm píše.

More in Kreativita

To Top