Komunikace
Super Bowl 2025: Vrcholová show sportu i reklamy
Letošní ročník Super Bowlu překonal rekordy. S neuvěřitelnou sledovaností 135,7 milionu diváků se stal nejsledovanější nejen sportovní, ale i reklamní událostí roku. Zatímco sportovní fanoušci sledují každý yard a touchdown a během reklam odskakují na svačinu, nemalá část diváků si spíš na svačinu odběhne během hry, aby jim neutekl žádný ikonický spot. A není divu – když 30sekundový reklamní prostor stojí až 8 milionů dolarů, firmy se snaží dostat za své peníze maximum.
Hvězdná sestava nejen na hřišti
Každý rok se v reklamních spotech na Super Bowlu objeví známé tváře, a letošní rok rozhodně nebyl výjimkou. Meg Ryan a Billy Crystal si zopakovali legendární scénu z „Když Harry potkal Sally“ v reklamě na Hellmann’s. Nebo přehlídka slavných knírů s Jamesem Hardenem a Nickem Offermanem. Na výsluní se letos dostala influencerka Alix Earle, která svým účinkováním v reklamách během Super Bowlu 2025 dokázala, že je nejen hvězdou sociálních sítí, ale i vyhledávanou tváří pro velké značky.
Carl’s Jr.: Návrat ke kořenům
Po osmileté pauze se Carl’s Jr. rozhodl vrátit k provokativním reklamám, které kombinují krásné ženy a šťavnaté burgery. V hlavní roli se objevila Alix Earle, která představuje novinku „Hangover Burgeru”.
Poppi: Soda pro novou generaci
Populární značka zdravých nápojů Poppi vsadila na influencer marketing a do svého spotu také obsadila Alix Earle. Reklama s názvem „Soda Thoughts“ byla zaměřená na mladou generaci a výhody zdravého životního stylu. Poutavé vizuály ve spojení s rostoucími influencery oslovily hlavně mladší Gen Z publikum.
Hellmann’s – „Když Harry potkal Sally… znovu“
Hellmann’s přinesl nostalgický moment s Meg Ryan a Billym Crystalem, kteří si zopakovali ikonickou scénu z filmu „Když Harry potkal Sally“, tentokrát s twistem na jídlo a kvalitní ingredience. Reklama se trefila do srdcí starších diváků svou vtipnou reinterpretací.
Pringles: Když kníry ožívají
Pringles letos vsadil na humor a hvězdné obsazení. V reklamě „Call of the Mustaches” se objeví Nick Offerman, Andy Reid a James Harden, jejichž ikonické kníry ožívají a snaží se doručit balení Pringles Adamu Brodymu. Tato vtipná a nečekánaná zápletka ukazuje, že s Pringles je zábava vždy na dosah.
Reese’s: Lávová láska
Reese’s přinesla jednu z nejzábavnějších reklam večera. Představili nový „Chocolate Lava Big Cup” v reklamě „Don’t Eat Lava”. Spot využil absurdní humor, kdy nadšení fanoušci chtějí ochutnat skutečnou lávu z vulkánu, zatímco zoufalí strážci parku je varují. Poselství je jasné: „Nejezte lávu, dejte si raději Reese’s Chocolate Lava Big Cup.” Reklama okamžitě získala virální popularitu díky své lehkosti a vtipnému scénáři.
Nike – „So Win“
Nike vsadil na plně ženské obsazení. Legendy ženského sportu, Caitlin Clark, Sha’Carri Richardson, Jordan Chiles oslavují sílu, odhodlání a vítězství žen. Reklama se zaměřila na překonávání překážek a boj s předsudky, čímž vyvolala bouřlivé reakce. Zatímco někteří diváci oceňovali její odvážné a inspirativní poselství, jiní ji kritizovali jako kontroverzní.
Super Bowl 2025 opět ukázal, že reklamy nejsou jen o produktech, ale hlavně o příbězích, emocích a hvězdném obsazení. Letošní kampaně kombinovaly nostalgii, humor i aktuální společenská témata, přinesly svěží nápady a zároveň oživily ikonické momenty minulosti. Ať už šlo o samotný zápas nebo komerční přestávky, diváci se rozhodně nenudili.
Zdroje:
https://www.delish.com/food-news/a63527917/best-super-bowl-commercials-2025
https://www.vulture.com/article/super-bowl-2025-ads.html
Jak citovat:
DICKOVÁ, Viktorie. Super Bowl 2025: Vrcholová show sportu I reklamy. PERNEKROVÁ, Barbora, editor. In: Markething [online], 2025. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/super-bowl-2025-vrcholova-show-sportu-i-reklamy
