Connect with us

Komunikace

Zlin Design Week: Prachy řeší každý!

Zlín, město, které tento týden ožívá designem a zdatně navazuje na úspěch loňské premiéry tamního design weeku. Cihlové Baťovy domy, surové prostředí starých továren v kontrastu s modernistickými výstavními moduly po celém městě nebo konference v Městském divadle Zlín. Ve všech těchto prostorách na vás dýchne kombinace designu a prachů, které jsou také tématem letošního Zlin Design Weeku.

Na to, jak to ve Zlíně probíhá a co vůbec obnáší pořádání takového festivalu, nám odpoví  PR manažerka festivalu Tereza Baráková.

Na základě čeho jste se rozhodli pro téma Prachy?

Volbě tématu předcházel průzkum. Sami jsme studenti, a tak jsme ve svých řadách zjišťovali, co ostatní studenty nejvíce trápí nebo zajímá. Výsledkem byly prachy. Řeší je každý, někdo víc, někdo míň. K tomu se samozřejmě vztahují otázky typu jaká je hodnota práce nebo designu celkově. Studenti často neví, jak svou práci ohodnotit a jakou cenu navrhnout.

Podle čeho jste vybírali speakery na Konferenci design & marketing?

Už v loňském roce jsme nasbírali nějaké kontakty a doporučení, ze kterých jsme hodně vycházeli. Také jsme si dělali různé rešerše napříč obory, tudíž jsme si dali záležet na zastoupení řečníků v každém oboru od produktového designu přes grafiku až po brandové specialisty nebo odborníky na reklamu. Pomohlo nám i povědomí o konferenci samotné, díky kterému jsme sem dostali i velká jména, říká Michal Skryja, manažer Konference design & marketing.

Promluvilo dvanáct řečníku, co bys u nich “vypíchla”?

Opravdu nás těší, jaká jména se nám letos do Zlína podařilo dostat. Nejvíce si vážíme Otty Fabriho, který k nám dorazil až z kalifornského Silicon Valley a nyní se podílí na výrobě elektromobilů ve Faraday Future. Nezklamala nás ani skvělá Jindra Vejvodová z Preciosy. Myslím, že po jejím výstupu nikoho ani nenapadlo nahlížet na prachy jako na nějaké tabu. Marketingový bůh Petr Pištělák, držitel tří Zlatých Effie, se zase netajil tím, jak prachy získat. Rádi jsme také za účast designérského dua Plecháč&Wielgus. Ale vlastně nás těší přítomnost každého z řečníků, ať už Jerryho Tvrdka, Martina Poštu, Michala Vlčka nebo Petra Novagua, který si vzal do parády i jeden workshop, kde si se zájemci o design popovídal. Naše jediná zahraniční návštěva designový stratég Henryk Stawicki byl ohromný, neuvěřitelně milý člověk, se kterým byla radost se potkat.

Jaké změny přináší letošní ročník oproti minulému?

Letošní ročník Zlin Design Weeku přinesl ještě více výstav a expozic. Taky jsme se rozrostli i více po městě. Kromě náměstí Míru jsme obsadili i 64. budovu nebo parkoviště u 34. budovy, kde nám stojí zbrusu nový Lighthouse KOMA. Multifunkční domek, který bude v budoucnu sloužit dalším akcím, například Zlínskému filmovému festivalu. Podařilo se nám dostat do bývalého baťovského areálu Svit, který se modernizuje a postupně se více otevírá lidem. Právě to splňuje i jeden z cílů ZDW, a to oživit město. Návštěvníkům tak umožňujeme nahlédnout do jedné z těchto budov, které jsou spjaty s baťovskými závody. Industriální prostředí je právě ta nejatraktivnější novinka, kterou návštěvníkům nabízíme.

Co je na přípravách festivalu nejnáročnější?

Jedním z faktorů, které výrazně ovlivňuje chod Zlin Design Weeku je to, že organizátoři jsou studenti, kteří musí chodit do školy přípravy nepřípravy. Nicméně naše škola bývá projektům nakloněna a dostává se nám velké podpory. Další věcí je to, že spousta z nás se teprve průběhu projektu některé věci učí, ať je to spravování sociálních kanálů, psaní tiskovek, PPC, fundraising apod. Mnozí zjišťují, jaké jsou jejich skills a vyhraňují si svou cestu, kterou se pak do budoucna budou možná ubírat. Je to vlastně i o realizaci sama sebe. Zároveň jsme v projektu zapojeni markeťáci i designéři, takže se učíme, jak vzájemně spolupracovat a upozorňujeme tak na jistou synergii, která se mezi obory vyskytuje.

Kdo s projektem přišel a dovedl ho až do současné podoby?

Jsou to naše manažerky Adéla Bačová a Markéta Daňková. Ty mají asi nejtěžší úkol, a to udržet motivaci týmu tak, aby lidé stále podávali ty nejlepší výkony.  A věřte, že to není vůbec lehké. Projekt přináší i další nástrahy, jako jsou třeba veškerá povolení spjatá s městem nebo komunikace s firmami, shánění peněz a nakládání s nimi, což jsou ale na druhou stranu pro nás studenty velmi cenné zkušenosti.

Spojíte Zlín s designem i příští rok?

Věříme, že to vyjde a Zlin Design Week zažije i svůj 3. ročník. Holky manažerky ve škole už končí, a tak se diskutuje o tom, kdo se ujme vedení. Už teď ale vidíme, že jsou mezi námi opravdu schopní lidi, takže zas tak velký strach o projekt nemám.

Zlin Design Week má před sebou ještě dva dny a dvě noci. A právě o té dnešní budou vyhlášeni vítězové soutěže Talent designu, což je největší soutěž pro mladé designéry ve střední Evropě. Porota vybrala patnáct nejlepších prací, které se dnes večer poperou o 10 000 € a nabídku prestižní stáže. Z kongresového centra se pak návštěvníci mohou přesunout do 64. budovy na závěrečnou after party.

Zlín, město designu. Zlin Design Week se snaží o obnovení tohoto spojení a my musíme říct, že se to organizátorům daří. Pár dní v Baťově městě nám umožnilo nahlédnout na design z různých úhlů a utvrdilo nás v myšlence, že prachy k designu prostě patří.

Zdroj náhledového obrázku:

Lenka Kleinová

Jak citovat tento článek:

SURÁ, Barbora. Zlin Design Week: “Prachy řeší každý!”.  [online]. 29.dubna 2016 . Dostupné z: http://www.markething.cz/zlin-design-week-16

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a PR, kterou zajímají příběhy lidí, a proto tíhne k rozhovorům. Baví ji design, detaily a mimo jiné i pečení.

More in Komunikace

To Top