Connect with us

Reklama

Vykutálené rošťárny Fidorky

Fidorka přichází s novou kampaní, v níž se stylizuje do vykutáleného rošťáctví. Jako režiséra televizních spotů dokázala získat Jana Hřebejka. Jaká je nová tvář Fidorky? Sluší jí?

Všichni si zajisté pamatujeme kontroverzní spot propagující Fidorku, ve kterém malá holčička neváhala obětovat panenku a rozbít s ní přední sklo kabrioletu, aby tak airbagy přidušenou dámu mohla okrást o Fidorku… Nevinná dívenka se promění v krutého ďáblíka, jen, aby získala svoji oblíbenou sušenku. Když musíš, tak musíš. 

 

Dynamičnost a kontroverznost předchozího spotu byla nahrazena zcela odlišným přístupem, který odhalila loňská kampaň Fidorky. Druhá tvář kulaté čokoládové sušenky je smyslná, zabalí nás celé do čokoládové polevy a pomůže nám odreagovat se po těžkém dni. Je jenom moje. Fidorka už není jen sladkost pro děti, je potěšením (nejen?) pro ženy unavené celodenním shonem. Spot působící na naše smysly a emoce. Pozvolna nás nechává si představovat požitek z čokolády…

Vykutálená kampaň

Jak sami vidíte, Fidorka může mít mnoho tváří. Další z nich odkrývá nová kampaň nesoucí se v duchu “Vykutálených rošťáren”. Rošťáctví Fidorky je samozřejmě podtrženo pestrobarevnými záběry, rozvernou hudbou a celkově humorným laděním. Spoty natočené pod režisérskou taktovkou Jana Hřebejka zkrátka sází na na to, co je v současné době v reklamách velice oblíbené – humor a hravost. Vzpomeňme si například na spoty “Přinesl jsem ti lahvinku” značky Jupí či “Z bylinek nemůže vzejít nic špatného” Kofoly. Pár společných znaků bychom našli.

 

Tvůrci současné kampaně se na Fidorku podívali z netradičního úhlu a skvěle využili kulaté vzezření sušenky k dotvoření jejího charakteru. Oceňuji jazykovou hříčku, která kulaté Fidorce přisuzuje vykutálenost. Kampaň se vrací tak trochu k původnímu záměru, že Fidorka v nás probouzí jakéhosi čertíka. V žádném případě ovšem nejde o zpátečnictví, náš vnitřní rošťák nás totiž již neovládá v touze Fidorku získat, ona sama nás spíše inspiruje k “rošťárnám”. Ať už je to nastražení explodujícího dortu, vyděšení přítelkyně vykouknutím zpod poklopu na slavnostně připraveném stole či nastražení natlakovaného piva v lednici. Ocenění si zaslouží návaznost jednotlivých spotů, které mají společné téma, ovšem každý zůstává jedinečný. V klipech se ovšem Fidorka objevuje až otravně často, na druhou stranu, jde přece o propagaci, tak proč sušenku nenastrčit do co nejvíce záběrů.

Televizní spoty jsou aktivně podporovány stránkou na Facebooku, na které se uživatelé vyjadřují ke kampani a sdílí, k jakým rošťárnám je Fidorka inspirovala, popřípadě mohou čerpat nápady z návrhů na rošťárny (jimiž se stránka jen hemží) od samotné Fidorky. Musím uznat, že stránka je velice dobře rozčleněna a vykazuje skvělá čísla, co se aktivní navštěvovanosti týče. Pokud bych měla srovnávat, například již zmíněné Jupí na Facebooku svoji stránku nemá vůbec, Kofola naopak dosahuje téměř pětinásobku fanoušků, než kolik má Fidorka. Kampaň ovšem teprve začíná, nechme se překvapit.

Pro shrnutí, kampaň a televizní spoty Fidorky jsou velice zdařilé, celková myšlenka je nápaditá a neotřelá. Vtip je to, co českou reklamu žene vpřed a Fidorka pod rukami Hřebejka vykvetla v milou, hravou a inspirující rošťandu. Že si kousnu do Fidorky a následně někomu vyvedu nějakou kulišárnu, mi pravděpodobné nepřijde, ale pod to, že se jedná o povedenou, kreativní, veselou a hravou kampaň, která se od předchozích výrazně liší, a to jen v pozitivním slova smyslu, se klidně podepíšu.

 

ARVE Error: need id and provider

 

ZDROJE:

https://www.facebook.com/Fidorka

http://www.bomba.cz/video/fidorka-kdyz-musis-tak-musis/

http://www.tvspoty.cz/fidorka-jenom-moje/

 

Jak citovat tento článek? 

VOTRUBOVÁ, Martina. Vykutálené rošťárny Fidorky. Markething.cz [online]. [cit. 2012-04-16]. Dostupné z: http://www.markething.cz/vykutalene-rostarny-fidorky

 

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, v současné době studiující Mediální studia tamtéž. Má ráda vydařené kampaně luxusních značek, zajímá se o politický marketing a zbožňuje sociální sítě, především Instagram. Ráda se směje memům, fotí a jí.

More in Reklama

To Top