Reklama
Cartier svým novým spotem konkuruje hollywoodským velkofilmům
Ikonická klenotnická firma si ke svému 165. výročí nadělila opravdu honosný dárek. Má podobu krátkého filmu L’Odyssée de Cartier plného speciálních efektů. Nejedná se však o klasickou kampaň propagující nový produkt, ale o napínavý příběh, který diváka provede celou historií Cartier a ukáže mu jeho nejznámější šperky. Připravit tento projekt trvalo agentuře Marcel dlouhé dva roky, ale výsledek stojí za to. Svědčí o tom i téměř jedenáct milionů shlédnutí na Youtube pouhý měsíc od zveřejnění.
Tří a půl minutový spot ztvárňuje dokonalý svět luxusu. Příběh pantera, symbolu značky od roku 1914, zažívajícího životní dobrodružství napříč světem, odkazuje na důležité milníky ve vývoji značky. Šelma ožívá ve výloze pařížského butiku, následně se přesouvá do Ruska, kde se prohání po zamrzlé Nevě v Petrohradu. Tato část filmu připomíná obdiv ruské aristokracie Cartierovy tvorby. Velká čínská zeď a zlatý drak zase symbolizují často používané asijské motivy ve tvorbě šperkařské dílny od roku 1920. Silný vliv měla na Pierra Cartiera i Indie a její mahárádžové. V rámci svých cest se tedy panter setká i se slonem, jenž na svých zádech nese obrovský palác. Odtud ho letec Antos Sapos-Dumont, po kterém firma pojmenovala jedny ze svých hodinek, dopraví do Paříže. Tam si ho ochočí kanadská topmodelka Shalom Harlow na Place Vendôme, kde má dnes Cartier své sídlo.
Zfilmovaný příběh vysílá jasný vzkaz. Tato značka není ničím pomíjivým. Má dlouholetou tradici a úspěch slavila za všech dob a ve všech koutech světa. Zároveň je již od svého počátku otevřená inspiracím ze všemožných kultur. Vizuálním ztvárněním Cartier dokazuje, že velmi dobře ví, co je krásné a dechberoucí. Celá kampaň ukázkově ztvárňuje mýtus drahé a exkluzivní značky. Vyvolává v divákovi pocit něčeho nereálného a nedosažitelného. L’Odyssée znovu potvrdila slova anglického krále Eduarda VII: „Cartier je klenotníkem králů a králem klenotníků.“
Režie krátkého filmu se ujal uznávaný Bruno Aveillan. Ten za svou tvorbu v oblasti reklamy získal nespočet ocenění. Může se pyšnit například cenami z Grand Prix de Stratégie, Clio Awards, Euro Efiies nebo lvem z Cannes. Mezi jeho nejznámější zadavatele patří Louis Vuitton, Lanvin, Chanel, Swarovski, Audi, Orange či Nike. Za jedinečností spotu nestojí ale pouze slavný režisér. Filmové triky a efekty má na svědomí tým padesáti odborníků, který je piloval celý půlrok. Hudbu, speciálně pro tuto příležitost, složil Pierre Adenot. Při nahrávání v kultovním studiu Abbey Road v Londýně dirigoval orchestr o 84 muzikantech a sbor složený z 60 žen a dětí. Není pak divu, že video vyšlo Cartier na čtyři miliony euro.
Jak citovat tento článek?
TESAŘOVÁ, Valentina. Cartier svým novým spotem konkuruje hollywoodským velkofilmům. Markething [online]. [cit. 2012-04-02]. Dostupné z: http://www.markething.com/cartier-svym-novym-spotem-konkuruje-hollywoodskym-velkofilmum