Konference
Nebuďte pozéři aneb TOP 5 nejzajímavějších tipů z Communication Summit 2018
Poslední květnovou středu hostily prostory Slovanského domu konferenci Communication Summit. Cílem letošního ročníku bylo spojit pod jednou střechou dvě témata, která v oboru rezonují: společenský přínos a zároveň zisk. My jsme na tomto největším oborovém setkání seniorních manažerů, organizovaného PIAF a Blue Events, nemohli chybět a přinášíme vám souhrn toho nejdůležitějšího, co během panelů zaznělo.
1. Data, data a zase data…
Všichni to známe, ale opakovat se to musí: každá úspěšná kampaň by měla vycházet především z důkladného průzkumu dostupných dat. Tomáš Varqa z Publicis One, který mluvil především o správném sestavení integrované kampaně, zdůraznil, že bez kvalitních dat nebude kvalitní ani následná kreativa. Data management platformy už lze navíc propojit s kreativou pomocí speciálních nástrojů, což využívá ve své sérii personalizovaných spotů například Škodovka.
2. Nebuďte pozéři nebo-li goodvertising chytře
Se CSR kampaněmi se roztrhl pytel a setkáváme se s nimi skoro u každé druhé značky. Ač je bezpochyby každá snaha o společensky odpovědné počiny chvalitebná, ne každé CSR kampani se podaří vytvořit přímé spojení se značkou a naplnit tak i její marketingový cíl – zisk. Podle Martina Wosky ze slovenského Triadu je kámen úrazu v tom, že mnohdy tyto kampaně bývají pojaty jen jako póza, namísto toho, aby byly stavěny na něčem, co je součástí samotného DNA značky. Jeden příklad za všechny: socha Fearless Girl na newyorské Wall Street. Že nevíte, kdo měl kampaň na svědomí? Pak věřte, že nejste jediní.
3. Sůl nad zlato, insight nad KPIs
KPIs jsou sice bez debat klíčovou součástí každého briefu, nicméně podle Lenky Čábelové z Microsoftu jsou pouze špičkou ledovce. Pod ním se, stejně jako ve Freudově modelu, skrývá spousta dalšího. Insight cílové skupiny je to, k čemu bychom se měli snažit posouvat pro vytvoření úspěšné komunikace. Ostatně o tom mluvila také Alžběta Fridrichová z agentury ADison, která konstatovala, že i PR měřit lze, ale musíme jít více do hloubky. Zapomeňte tedy na pouhé sledování počtů konverzí a raději svou pozornost věnujte i přístupům na web. Stejně tak pak u svých influencerů neopomínejte sledovat jejich reálné výstupy, ne jen počet followerů.
4. Kampaň, která se jen tak neobnosí
Svět se zrychluje a stejně tak se zrychluje i frekvence, se kterou se setkáváme s novými kampaněmi. Značky totiž mají pocit, že pokud nevyprodukují něco nového nejlépe každého čtvrt roku, kampaně se okoukají. Jana Šmejcová z KantarCZ však tento mýtus uvedla na pravou míru: wear out effect kampaně je ve skutečnosti velice vzácný jev, a tak se nemusíme bát použít jednu kampaň dvakrát. Proč? Krátkodobý i dlouhodobý efekt komunikace je totiž v harmonii, oba vyžadují stejných 8 parametrů pro svou úspěšnost. Mezi tyto parametry řadíme třeba přesvědčivost, relevanci nebo poutavost. Máte je? Pak máte vyhráno a vzhůru do recyklace.
5. Svatá trojice
Stejně jako se svět zrychluje, tak se také čím dál více integruje. Nejinak je tomu i v našem oboru, kde se PR, marketing a média stávají semknutějšími a semknutějšími. To potvrdil i kreativec Björn Stahl ze švédské agentury INGO, který při vymýšlení svých legendárních kampaní nerozlišuje mezi PR kampaní a marketingovou kampaní, nýbrž se mezi nimi snaží najít ideální průnik. I Lucie Vlčková z Nielsen Admosphere a David Čermák z AKA, kteří prezentovali výsledky rozsáhlého výzkumu výdajů do marketingové komunikace, mluvili o důležitosti integrace. Ostatně čísla z výzkumu hovoří jasně: do nemediálních výdajů se investuje čím dál více. Zapomeňte tedy na klasický media mix a podívejte se na celou komunikaci komplexně.
Jak citovat tento článek?
VITERNOVÁ Nikola. Nebuďte pozéři aneb TOP 5 nejzajímavějších tipů z Communication Summit 2018. Karin KALOUSOVÁ, editor. In: Markething [online]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/top-5-communication-summit