Komentáře
Komentář: Podpis je mrtvý. Ať žije logo!
Komunikační agentura Ogilvy představila novou korporátní identitu, včetně nového loga. Před dvěma lety oznámený transformační cyklus Next Chapter tak dospěl do svého finále.
Nová korporátní identita, chcete-li CI, je výsledkem dvouleté práce celosvětové centrály v New Yorku. Nutno podotknout, že top management rozhodně nepodcenil důležitost interní komunikace a informovanost svých zaměstnanců napříč sítí a v rozmezí několika týdnů o příchozích změnách informoval jak Worldwide Chairman & Chief Executive Officer, John Seifert, tak Lauren Crampsie, Worldwide Chief Marketing Officer.
Představení neminulo ani pražskou pobočku, kde na změnu čekaly více než dvě stovky zaměstnanců. Vedení hodně přemítalo, jestli se bude nové identita líbit, nebo ne. Kreativci přistoupili k tématu nové identity (není to přece jenom logo, že) po svém – s jistou dávkou nedůvěry a očekávání, ti lehkomyslnější již otevřeli svůj Photoshop doufajíc, že nové logo počastují nějakou úpravou vhodnou pro interní mem či GIF. DTP operátoři již začali vypočítávat možné ochranné zóny, accounti se zhrozili, že se jim změní podpisová forma e-mailu. Jedině u IT toto téma příliš nerezonovalo. Programátoři se šli raději přezout do papučí (přece nebudou chodit v práci obutí, že), vyhrát ranní souboj s kávovarem a získat kýžený grál umožňující denní fungování a ponořit zrak mezi sestavy jedniček a nul.
Výbuch nebyl v pět, ale ve dvě hodiny odpoledne. K velkému představení došlo pomocí webináře Zoom, kde bylo (nejen) logo odhaleno pro 132 kanceláří a 83 zemí světa, ve které Ogilvy aktuálně působí.
Celá korporátní identita přináší mnoho zajímavých a nových věcí. Dva typy písma definované jen a pouze pro účely agentury, Ogilvy Sans a Ogilvy Serif potěší typografické milovníky patek a bezpatek.
Oproti původnímu barevnému kódu přibyly nové svěží barvy zastoupené růžovou, modrou a citronovou. Donedávna jedna z hlavních barev, červená, je nyní bledší a pastelovější. V rámci evoluce identity došlo rovněž k aktualizaci archivu fotografií Davida Ogilvyho, které se používají v různých prezentacích, často za doprovodu citátů tohoto reklamního gurua.
Největší očekávání směřovala k nové podobě loga, kterémju se dostalo redesignu po osmi letech. Poslední variantou bylo logo spojující Ogilvy a Mather. Jednak toto logo a druhak ikonický podpis zakladatele byly nahrazen jedním, zastřešujícím logem Ogilvy. Má to nějaký záměr?
Nejedná se pouze o logo jako takové, ale o vyjádření zvyšující se spolupráce všech jednotek a komunikačních disciplín, které pod sebou Ogilvy sdružuje.

Logo působí svěže a čistě. Při opětovném pohledu je však patrné, že v sobě skrývá na první pohled méně viditelný, ale o to důležitější element – soudržnost.
Jen několik dní staré logo tak stojí na vrcholu pyramidy změn, které se během poslední doby odehrály. Koncept Next Chapter přispěl k odstranění hranic mezi disciplínami, a naopak podpořil jejich styčné plochy, ve kterých se doplňují a vzájemně si pomáhají. Na konci této cesty již nestojí Ogilvy&Mather, OgilvyOne nebo jednotka Ogilvy Public Relations, ale One Ogilvy. Jedno a jediné Ogilvy. Od nového roku je tento koncept platný i pro pražskou pobočku, sdružující v tuto chvíli více než dvě stovky zaměstnanců.
One Ogilvy není manažerským výstřelem do tmy. Klade si za cíl posílit původní hodnoty a smýšlení o značkách, které stojí za úspěchem agentury jako celku . Touha přinášet klientům efektivní a kreativní řešení nezemřela, ba naopak dostala nový impuls. Změnu by měla podpořit zjednodušená a unifikovaná struktura, na jejímž konci by měly stát silné značky. Make brands matter.
Ještě nějakou dobu potrvá, než se olepí všechny recepce novým CI. Než všechny tužky a bloky dostanou nový design. Než se začnou stavět první prezentace v novém layoutu. Všechno počíná 5. červnem. Můžeme mluvit o letopočtu Ogilvy? Dost možná. Subjektivní soud nad nově představenou identitou musí každý vynést sám. Někdo se omezí na škálu líbí/nelíbí, druzí si s tím nevystačí. A víte co? Mně se líbí. Tečka.
Disclaimer: Autor článku pracuje jako account manager ve společnosti Ogilvy.
Jak citovat tento článek?
JANOUCH, Filip. Komentář: Podpis je mrtvý. Ať žije logo! In: Markething [online], 2018. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/podpis-mrtvy-at-zije-logo.
