Connect with us

Výzkumy

Spotřebitelé volili nejlepší novinky, letos už popatnácté

Nejoblíbenější obchodní řetězec? Kaufland. Čeští spotřebitelé v něm nakupují jak nejčastěji, tak nejraději – alespoň to vyplývá z výzkumu agentury Median, který proběhl k příležitosti marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Ten už patnáct let oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží.

Společnost Atoz Marketing Services, která za celým programem stojí, dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila vítěze v rekordních 48 kategoriích. Absolutním vítězem soutěže se stalo univerzální lepidlo Herkules, jehož obal prošel před několika měsíci výraznou proměnou.

Oproti předchozím rokům přibylo oceněných privátních značek – zatímco Kaufland ovládl kategorii pomazánek (K-Classic Tradiční pomazánkové s křenem), trvanlivých salámů (Uzeniny K-Classic) i čerstvých masných výrobků (Vinná klobása K-Purland), společnost Billa zase kategorii jogurtů (Naše Bio Jogurt jablko se skořicí), másel (Billa České máslo 84 %) nebo sladidel (Naše bio Sirup z agávie). Soutěž reflektuje i aktuální trendy na trhu, letos byla poprvé oceněna například kategorie ciderů, v níž zvítězil Kingswood.

Kompletní výsledky můžete najít zde.


Jak se chová český spotřebitel?

Díky průzkumu, který je podkladem pro soutež, mohou všechny značky zjistit zajímavosti o svých produktech. Průzkum například zjišťuje, který obchod je u zákazníků nejoblíbenější, a ve kterém z nich nakupují nejčastěji. Podle jeho výsledků je na prvním místě  Kaufland – je nejoblíbenějším, ale také nejčastěji navštěvovaným řetězcem v České republice. Na druhém místě pak stojí Lidl, který patří do stejné skupiny. Není bez zajímavosti, že je největší nepoměr mezi frekvencí a oblíbeností u Globusu (je oblíbený, ale málo lidí v něm nakupuje tak často, jak by chtělo) a u Albertu (kde je poměr opačný).

Snímek obrazovky 2015-04-23 v 16.43.20

Průzkum se mimo jiné také ptal na znalost značek. Zde snad nikoho moc nepřekvapí, že mezi značky známé mezi mladými patří hlavně zástupci kategorií typu cidery, chipsy či bonbony, zatímco u starších respondentů dosahují nejvyšší znalosti produkty typu máslo, víno či bonboniery. U mužů je samozřejmá znalost všech druhů piv, u žen pak kosmetiky a potravin (nezapomínejme, že většinu nákupů rychloobrátkového zboží provádějí ženy).

V další části jednotliví respondenti hodnotili i obaly – na základě průzkumů jsou nejlepší obaly ty od lepidel, nejhorší pak od paštik a pomazánek.


Volba spotřebitelů

Soutěž Volba spotřebitelů patří k tradičním soutěžím na českém trhu – letos se koná již 15. ročník. Soutěže se pravidelně účastní výrobky, které byly uvedeny či relaunchovány v posledních osmnácti měsících. Soutěž probíhá v několika desítkách kategorií (letos ve 48), kdy v každé je umístěno 3 – 6 produktů. Tyto produkty jsou pak nabízeny vedle sebe zákazníkům, kteří vybírají ten nejlepší v každé z nich. Průzkum probíhá na vzorku 4 000 zákazníků ve věku 15 – 65 let, a každý rok jej provádí jiná agentura (letos již zmiňovaný Median).

Vstup do soutěže je zpoplatněn, vítězné výrobky však díky tomuto poplatku získávají možnost využití loga (jehož znalost je poměrně vysoká a dosahuje až 44 %), komplexní výstup z celého výzkumu a také marketingovou podporu.

 

Jak citovat tento článek?

OPLUŠTIL, Ondřej. Spotřebitelé volili nejlepší novinky, letos už popatnácté. Markething [online].  23. dubna 2015 [cit.2015-04-23]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/spotrebitele-volili-nejlepsi-novinky-letos-uz-popatnacte

Continue Reading

Bývalý šéfredaktor serveru Markething.cz, v současnosti v redaktorském důchodu. Zajímá se o média, o in-store marketing, ale i o marketing služeb.

More in Výzkumy

To Top