Connect with us

Komunikace

„S AI můžete v pětadvaceti vydělávat statisíce měsíčně,” zaznělo na NEkonferenci ’23. Co dalšího se stalo?

Jak vydělávat statisíce pomocí AI, jak díky AI probudit svou kreativitu, v čem se česká Gen Z liší od té v zahraničí a proč u mladé generace vítězí autenticita. Tak o tom všem jsme mluvili 21. 6. 2023 v Radlické kulturní sportovně v rámci 6. ročníku NEkonference! 

Kdo letos dorazil?

Naše pozvání letos přijali Lenka Kučerová (prg.ai), Vojtěch Foukal (Visibility) a Jan Tyl (Alpha Industries) v rámci panelu „AI v marketingu: V čem nás může umělá inteligence inspirovat a jak s její pomocí dosahovat lepších výsledků?” V druhé části s názvem „Jak na gen Z: Proč značky bojují s cílením na mladé a jak si je získat?” se představili Linda Matásková (TikTok), Ladislav Havrland (Behavio) a Karolína Čumriková (Hey Fomo). O workshopy se postaraly agentury DFMG a Visibility, celým večerem nás provedl moderátor Vítězslav Zach.

AI nám práci nevezme, jen vytvoří jiné pracovní podmínky

První panel se nesl v duchu jednoho z nejžhavějších témat současného nejen marketingového světa – umělé inteligence.

AI zažívá boom; aplikace využívající umělou inteligenci, jako je Spotify, přitom používá téměř každý z nás už dlouho,” podotkl v rámci panelu Jan Tyl a dodal: „se současnými nástroji, jako je Midjourney, pracuje už spousta lidí v oboru, opravdu dobře to však umí jen pár procent z nich.” Ve chvíli, kdy nástroje správně pochopíme, nám přitom mohou práci zjednodušit: „Pokud se naučíte využívat AI opravdu efektivně, můžou pro vás být statisícové měsíční příjmy reálné už v pětadvaceti,” okomentoval diskuzi Vojtěch Foukal z Visibility, jedné z největších digitálních agentur v ČR.

Panelisté se poté zastavili i u dokola diskutované otázky – vezme nám AI práci? „Umělá inteligence vytvoří na trhu práce nové podmínky, ne ale nutně v negativním slova smyslu. Srovnejme to například s industrializací či příchodem internetu – některá pracovní místa sice zanikla, poptávka po jiných se naopak velmi výrazně zvýšila,” vysvětlila svůj pohled Lenka Kučerová z projektu prg.ai.

Pro Gen Z je důležitá autenticita, trendy se mění téměř denně

Druhým tématem večera byla generace, která spoustě marketingových specialistů přináší vrásky na čele – takzvaná Gen Z.

Speakeři se vyjádřili například k tomu, jak se chová Gen Z v pracovním prostředí: „Předchozí generace se orientovaly na výkon, pro současnou generaci je ale jednou z nejdůležitejších hodnot duševní pohoda a hlavní věc, kterou v zaměstnání vyžaduje, je přátelské prostředí,” vysvětlil sociolog Ladislav Havrland z Behavio, který se mimo jiné ve spolupráci s agenturou DFMG podílel na komplexním výzkumu Mýtus Gen Z. „Pokud v práci nejsou spokojení, nedělá jim problém odejít, nebojí se totiž změny. To ostatně vidíme i v dalších oblastech a ve volném čase – trendy se totiž u Gen Z mění téměř denně,” dodala Karolína Čumriková, šéfredaktorka Hey Fomo.

Všichni experti se poté shodli na tom, že pro mladou generaci je nejdůležitější autenticita: „Na TikToku to vidíme poměrně jasně. Zástupci mladé generace se nebojí ukázat své nedokonalosti, nelpí na dokonalých videích a filtrech a mluví i o těžkých osobních tématech,” doplnila Partnership & Community manažerka pro TikTok v České republice a na Slovensku Linda Matásková.

Praktické workshopy ukázaly, jak v marketingu pracovat s AI

NEkonferenci jsme (tak jako již tradičně) zahájili praktickými workshopy s marketingovými agenturami. První z nich (Performance marketing v praxi!) se věnoval performance marketingu pod vedením Kláry Černé (campaign specialist) a Davida Kotrče ( head of campaigns) z agentury Visibility. Účastníci si tak mohli vyzkoušet tvorbu komunikační strategie, analýzu klíčových slov i tvorbu grafiky pomocí AI. 

O druhý workshop (Buď mAIster!) se postarala marketingová agentura DFMG pod vedením kreativního ředitele Vojtěcha Raimana, senior graphic designera Vladimíra Baláže, stratéga Dana Urbana a senior account manažerky Kamily Tomáškové. Pro účastníky byly připravené tipy pro využívání AI v marketingové praxi, rady, jak tvořit prompty, a také klientský brief, na kterém si všechny nové znalosti měli možnost vyzkoušet.

Doprovodný program i hodnotné ceny

Součástí akce byl kromě diskuzí a workshopů i další doprovodný program. Hned po příjezdu, o který se díky slevovým kódům ke vstupence postaraly firmy Liftago a Rekola, na hosty čekaly stoly na beerpong i stolní fotbálek nebo třeba stanoviště na cornhole, oblíbenou hru letošního partnera Portu. K vyzkoušení byl také VR stánek od studia Yord – studia, které mění realitu. O pitný režim se po celou dobu akce starala Coca-Cola a pořádnou dávku energie hostům mezi panely dodal také Red Bull.

Po skončení hlavního programu bylo pro účastníky připraveno networkingové bingo s možností vyhrát hodnotné ceny od našich sponzorů ČD, Primeros a Nestlé. Po zahájení afterparty, kde zahrál Dj N’zym (powered by Red Bull), navíc na účastníky čekal na baru ledově vychlazený Jägermeister a signature drink Slay&Pray. Poděkování patří také firmám But we do it, Club Maté a Startup jobs.

Akce vznikla za podpory Akademického senátu FSV UK a katedry Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Všem partnerům moc děkujeme a těšíme se na příští ročník!

Jak citovat?

HOFMANOVÁ, Kristýna. Markething. NEkonference ’23 je za dveřmi. Prozradíme, na co se můžete těšit!. In: Markething [online], 2023. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/s-ai-muzete-v-petadvaceti-vydelavat-statisice-mesicne-zaznelo-na-nekonferenci-23-co-dalsiho-se-stalo

Continue Reading

More in Komunikace

To Top