Connect with us

Média

Rozproudí Proudy proudy studentů?

Když se řekne festival, většině lidí se vybaví některý z hudebních. Avšak i festivalový průmysl zažívá vlnu inovací. Proudy 2012  se nesnaží ukázat technologie jako praktické pomocníky, ale jako jednu z cest k zábavě. Proto již od února postupně vzniká nový formát akce, který sice hudbě ponechává dostatečný prostor, ale především se soustředí na doprovodné aktivity a zóny. Jako mnoho dalších netradičních projektů vzniká i tento v duchu „studenti studentům“.

Zakladatelé Ondřej Nádvorník a Tomáš Gavlas se rozhodli dát všeobecnému šoku z říjnového opětovného nástupu do školy trochu pozitivní nádech. „Festival stojí na třech pilířích – hudba, technologie a studenti. Chceme posunout vnímání multimediálních technologií v každodenním životě, proto zakládáme novou tradici a vytváříme nový rozměr festivalové atmosféry“, popsal platformu festivalu Ondřej Nádvorník. První ročník Proudů se rozjíždí během září a vyvrcholí 2. října.

Co bude v roce 2020?

V sobotu 29. září nabízí organizátoři studentům šanci se zúčastnit vizionářské konference s tématem Multimédia a technologie v roce 2020. Říkáte si, že takových setkání a přednášek proběhne přes akademický rok desítky? Proudová konference však nabízí jistou devizu, a to především seznam svých speakerů, který je dost nabitý. Nebudou chybět zástupci společností jako Microsoft, IBM, Seznam.cz a mnoho dalších PR či marketingových odborníků. Ti vystoupí před publikum s přednáškami týkajícími se mimo jiné lehce „sci-fi“ témat jako možný návrat Centrálního mozku či budoucnost reklamy v roce 2020. Zdá se, že i přes to, že půjde o poslední volnou sobotu, se vyplatí zajít si poslechnout, jak ty nejpovolanější osoby oboru hledí do budoucnosti médií. Bohužel na tuto konferenci poskytují organizátoři značně omezený počet vstupenek, které jsou distribuovány pouze nejlepším studentům pražských vysokých škol. Odkaz na konferenci na propagačních materiálech tedy ani nehledejte.

Nezastavujeme, máme zpoždění!

Infografika a celková komunikace festivalu je dynamická a aktuální, plná QR kódů a zajímavých promo akcí. Jednou z nich je například slavnostní zahájení festivalu doprovázené foukáním obřího větráku. Čím větší provoz byl na online přenosu úvodního večera, tím rychleji se větrák točil a přímo úměrnou rychlostí se odhalovalo i slavnostní logo Proudů.

Jediný problém, který na celé propagaci nacházíme, je snad pozdní start celé kampaně. Pro veřejnost i část odborníků bylo masové spuštění kampaně Dopravního podniku Vždyť to jede jinam pouhé dva týdny před samotnými změnami dost pozdní. I přes to v porovnání s Proudy měla akce DPP náskok. Doufejme, že Proudy toto, hlavně prostřednictvím svého leitmotivu – multimédií, doženou. Celá akce se totiž jeví na české poměry velmi neobvykle a inovativně.

Billboard festivalu Proudy, zdroj: facebook.com/socialniproudy

Billboard festivalu Proudy, zdroj: facebook.com/socialniproudy

Netradiční komunikace organizátorů festivalu s novináři aneb jak nalákat na tiskovou konferenci

Netradiční komunikace organizátorů festivalu s novináři aneb jak nalákat na tiskovou konferenci

Na co Proudy lákají?

Festival Proudy se nás nesnaží nalákat pouze na klasické radovánky, ale především na širokou paletu technologických výstřelků a rozhodně má co nabídnout nejen náhodným kolemjdoucím, ale i těm nejnáročnějším uživatelům, jakými dnešní generace studentů bezpochyby je. Ve spojení s přemírou relativně všedních festivalů a naběhnutím na studijní školní režim se celá idea festivalu jeví poměrně logicky.

Program Proudů 2012, zdroj: www.proudy2012.cz

Kromě hlavních lákadel jako videomapping či laser graffiti půjde především o vlastní zkušenost z využití jednotlivých produktů. Jako menší ale o to zajímavější projekty se proto jeví například stan s názvem Ticho. Zde návštěvník může zažít co jiného, než ono často vytoužené nehlučno. K tichu se váže i skvělá vychytávka s názvem Silent disco, která umožní pomocí sluchátek v na první pohled absolutním tichu tančit několika stovkám návštěvníků na jimi zvolenou hudbu. Prezentuje se také organizace Mensa, u které si bude po předchozí registraci možné za 40 minut nechat rychlotestem změřit inteligenční kvocient.

Staňte se šéfem festivalu

Stačí si po příchodu do svého smartphonu nahrát jednoduchou aplikaci a okamžitě můžete rozhodovat o dalším směřování festivalu. Sami se nechme překvapit, co jsou pořadatelé ochotni dovolit a co ne – např. promítání postů na velkoformátové obrazovky nebo možnost ovlivnit playlist skupin by mohl být zajímavý experiment. Akce prezentuje především soukromý sektor, ale rovněž má záštitu všech státních pražských vysokých škol, tudíž se očekávají také bitvy mezi univerzitami. V aplikaci proto lze bojovat svou účastí a aktivitou za vítězství své univerzity v počtu přítomných studentů. Navíc aplikace funguje jako jednoduchá navigace po množství stánků v areálu.

Proudy 2012 zatím vypadají jako ambiciózní a nadějný projekt nové generace. Doufejme, že první ročník nezklame a rozproudí nám před zimou krev v žilách.

P.S. Vstup zdarma!

Zdroj titulní fotografie: proudy2012.cz.

Jak citovat tento článek?

AMLEROVÁ, Johana. Proudy slibují nový level festivalové zábavy. Markething.cz [online] 2012. ISSN 1805-4991 [cit. 2012-09-27]. Dostupné z: http://www.markething.cz/proudy-2012

Continue Reading

Čerstvá absolventka oboru Marketingová komunikace a PR, v současnosti pokračující ve studiích ve Velké Británii. Zajímá se o on-line marketing, social media a data a jejich analýzu.

More in Média

To Top