Komunikace
PRIMA Zlatá pecka: Pořádná nálož kvalitní reklamy
Režisér a scénárista Ondřej Trojan, zvukař Daniel Němec, výtvarník Pavel Koutský nebo třeba herec a režisér Jiří Mádl. Co mají tito lidé společného? Minimálně to, že mezi jinými zasedli v porotě soutěže PRIMA Zlatá pecka 2015. V rámci 21. ročníku soutěže rozdala AČRA MK 20 zlatých pecek a několik dalších ocenění za kreativitu v reklamě.
Do kreativního klání přihlásily agentury i zadavatelé téměř 170 prací, složených z TV spotů, inzerce v tisku nebo projektů využívajících více médií najednou. Kromě zlatých pecek bylo předáno i několik speciáních ocěnění včetně ceny za nejlepšího herce v reklamě za rok 2015, kterou obdržel Josef Polášek, herec známý mimo jiné z ikonické vánoční reklamy na Kofolu.
TV spoty
V kategorii TV spoty bylo rozdáno hned 7 zlatých pecek, z nichž hned dvě putovaly do rukou Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague, a to hned za dva spoty z kampaně pro tuzemský T-Mobile. Tyto videospoty jsou známé také díky Ivanu Trojanovi, kterému přinesly druhou příčku v kategorii Nejlepší herec v reklamě. Oceněn byl vedle toho také TV spot Homolka a Čapek, který si vytvořila Národní galerie v Praze sama.
Zbylé zlaté pecky za TV spoty obdrželi Kaufland Česká republika za kontroverzní spot Schöne Velikonoce, bratislavský JandL za kampaň kolesománia pro slovenský COOP a VCCP za kampaň Skřínky pro SOS Dětské vesničky a Havas Worldwide Prague za spot Petsuo pro firmu Ekokom.
Rozhlasové spoty
Jedna jediná zlatá pecka byla v letošním roce udělena v kategorii rozhlasových spotů. Odnesla si ji slovenská agentura Istropolitana Advertising za práci pro Peugeot Slovakia, konkrétně za spot Tennis day.
Print a vizuály
Neziskovému sektoru se během letošního předávání také velmi dařilo. Za vizuály pro organizaci Člověk v tísni v kampani Skutečný dárek si zlatou pecku odnesla agentura COMTECH Group. Další ocenění za vizuály pro neziskový sektor obdržela agentura Guideline za kampaň Mlčení bolí! pro Asociaci intervenčních center ČR.
Společnost 2GIS CZ se stará o to, aby se lidé v Praze vždy dostali tam, kam potřebují. Za vizuál “2GIS – Víme přesně kam a jak v Praze” si zlatou pecku odnesla agentura LOOSERS. Dalším slovenským úspěchem byl také plakát agentury Respect APP, který vytvořila pro soutěž Medik roka.
Product placement
Obě vítězství za product placement mají společnou jednu věc – TV Óčko. Do jejího vysílání byl totiž product placement umístěn. A to jak v případě kampaně Ohýbací notebooky pro HP v režii Omnicom Media Group, které se objevily v pořadu Ohýbej léto, tak i v případě kampaně pro Heineken ShowRec: Úplně nejvíc od Starcom Mediainvest Group.
Za product placement byla ale jěště udělena cena odbroné poroty Product Placement Award, kterou obdržela pražská sekce Triad Advertising za product placement Dívka ve žlutém v seriálu Přistav.
Internet, multimédia a jiné
Hned dvě ceny v rámci jedné kampaně si odnesla agentura Core 4. Jedná se o kampaň Prinášame klasiku do moderného života pro Slovenskou spořitelnu.
Zbylé dvě ceny za multimediální a internetovou prezentaci mířily do agentury MADE BY VACULIK za kampaň Nejčerstvějšie TESCO a také do agentury DARK SIDE za kampaň Věk se neříká, kterou zpracovala pro organizaci Poradna pro občanství, občanská a lidská práva.
Nápaditá firemní prezentace pro Preciosa Lighting zpracovaná agenturou Pink Productions zaujala porotu natolik, že si také odnesla jednu z pecek. To samé se vedle toho podařilo také agentuře SCHOLZ & FRIENDS, nýbrž v kategorii “Jiné/direct mail” za kampaň Půjčka ProBydlení pro Wüstenrot.
Ani Trojan, ani Kohák
Stejně jako v loňském roce, kdy jsme se ptali “Kdo je Jiří Vyorálek?”, se letos znovu můžeme divit, že ani jeden z dvojice populárníh herců Trojan-Kohák neobdržel ocenění za Nejlepšího herce v reklamě. Ivanu Trojanovi sice přísluší krásná druhá příčka, ale Jakub Kohák se propadl až na 11. místo.
Letos se tedy můžeme podobně ptát “Kdo, že je ten Jakub Polášek?”. Jeho nejslavnější reklamní rolí je role otce ve známé vánoční reklamě na Kofolu. V tomto roce totiž běžela její upravená verze na vánoční marcipánovou příchuť, a tak se Jakub Polášek objevil na první příčce díky většině z 18 000 vyplněných hlasovacích dotazníků.
Nemáte dost reklamy?
Pro dychtivé hosty slavnostního předávání zlatých pecek byla připravena navazující Noc reklamožroutů, tedy 4 hodiny reklamních spotů z celého světa. Zážitkem bylo sedět v sále a nevědět, jestli reklamy, které běží, jsou již součástí programu a nebo ještě stále reklamním blokem před samotným promítáním. Celé promítání navozovalo dojem jednoho nekonečného reklamního bloku, který má o poznání vyšší kvalitu než ten, který známe z každodenního televizního vysílání.
Reklama na vibrátor, trocha klaunské nostalgie nebo muži v podpatcích uprostřed NY. I víc na #nocreklamozroutu
— Markething.cz (@Markethingcz) February 25, 2016
Reklamní spoty, které v sále ale vyvolávaly největší výbuchy smíchu, mají svůj původ v Austrálii a jsou reklamou na Cobs Popcorn se sloganem “So Happy You Could Burst”.
Letošní PRIMA Zlatá pecka nebyla jen předáváním cen za nejlepší výkony v jednotlivých kategoriích marketingové komunikace, ale také oslavou reklamy jako takové. Společně se zlatým Jakubem Kohákem tleskáme všem vítězům a přejeme mu, aby do příštího roku vyšplhal alespoň mezi 5 nejlepších herců v reklamě.
Jak citovat tento článek?
DOSKOČIL Ondřej. PRIMA Zlatá pecka: Pořádná nálož kvalitní reklamy. Markething [online], 2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/prima-zlata-pecka-poradna-naloz-kvalitni-reklamy
Zdroje
http://www.zlatapecka.cz/