Connect with us

Komunikace

PRIMA Zlatá pecka: Kreativita v reklamě podvacáté

V klubu Lávka se uskutečnilo jubilejní dvacáté předávání cen Zlatá Pecka, které za nejlepší výkony v oblasti kreativity v reklamě uděluje již tradičně Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, letos navíc poprvé pod záštitou FTV Prima. Odborná porota v čele s Robertem Vanem rozdala symbolicky 20 ocenění pro nejkreativnější počiny loňského roku napříč marketingovou komunikací.

V porotě pod vedením světoznámého fotografa zasedli odborníci z jednotlivých tvůrčích oborů, například režiséři Václav Marhoul a Ondřej Trojan, skladatel Ondřej Soukup, zvukař Radim Hladík ml., scenárista Robert Geisler nebo kameraman Vladimír Smutný. Z více jak 150 přihlášených prací vybrali dvacet nejlepších, které byly oceněny na ceremoniálu pod taktovkou Jakuba Koháka.

Videospoty

Hned první cena večera mířila do kategorie audiovizuální reklamy. Za spoty Buď jsi král, nebo ne pro krušovický pivovar si ji odnesla agentura VCCP. S černobílými reklamami Inspirace je všude pro Českou filharmonii uspěla agentura Havas Worldwide Prague a s populární vodáckou verzí V naší třídě je nejlépe pro T-Mobile bodoval Lion Communications s.r.o. – divize Saatchi&Saatchi Prague.

Mezi spoty uspěl také neziskový sektor, konkrétně reklama na charitativní turnaj Mobilcup s Jakubem Kohákem od Guideline, a slovenská produkce s odvážnou reklamou “Radi striedame postavy” pro VŠMU v Bratislavě od Made by Vaculik.

ARVE Error: need id and provider

Rozhlasové spoty

Další Zlatou pecku si v této kategorii uzmulo Lion Communications – divize Saatchi&Saatchi Prague, tentokrát za vtipný spot pro Toyotu. Druhý oceněný v kategorii byl z řad neziskových organizací, konkrétně hudební spot pro Helppes od  jejich dvorní agentury Scholz&Friends, se kterým bodovala už na Žihadlech.

Print a vizuály

S precizní reklamou na práci v reklamě zabodovala agentura Loosers, druhé ocenění Havasu přinesly plakáty Neuvěřitelná setkání pro Muzeum Grevin a pozornost přitáhla oceněná i Slunečnice od DDB pro Profimedia.

V kategorii na sebe ale upozorňoval především neziskový sektor. Poprvé to bylo slovenskou kampaní proti homofóbii Ak by som bol gej? Ak by som bola lesba? od Respect APP a podruhé vynikající a emotivní kampaní Zmizelé portréty od Lion Communications s.r.o. – divize Leo Burnett.

138-Ak by som bolbola lesbagej Zmení sa niečo-1-Respect APP

Product placement

Za umístění whiskey Jameson v Show Jana Krause si Zlatou pecku vysloužila agentura Omnicom Media Group (a při předání děkovala aktérům show za to, jak moc se s Jamesonem sžili). Za velice aktivní product placement Komerční banky v pořadu Hlava rodiny si poté cenu odnesla přímo Česká televize.

Ocenění odborné poroty Product Placement Award navíc získala agentura Comtech za kampaň “Patroni vína”, kterou jako součást seriálu Vinaři, připravila pro Vinařský fond.

Multimédia a jiné

Za krásnou webovou prezentaci Ottovy tiskárny si pecku odnesla Insidea, za skutečně multimediální projekt Unesli jsme kávovar pro Nestlé bral pecku DARK SIDE a za boj proti drzému českému establismentu Passion Communications, jejichž chytrá kampaň “Pražský Hrad na prodej” pro realitní kancelář Czech Point 101 upozornila na šikanu ze strany státu a po úspěchu na Effie si tak připsala další ocenění.

S firemními prezentacemi uspěly agentury Wunderman, která prezentovala sama sebe prostřednictvím vánočního projektu Sweet Dreams, a ADWAY s retro videoprezentací pro Rostex. Nekomerční slovenská produkce si připsala další zářez i zde a to s důvtipnou kampaní “Nie každý úplatok je iba bonboniéra”, kterou pro slovenskou pobočku Transparency International vypracovalo Wiktor Leo Burnett.

ARVE Error: need id and provider

Kdo to je?

Novým lákadlem letošního ročníku se měla stát cena pro “Nejoblíbenějšího herce/herečku v reklamě”. Internetového hlasování se zúčastnil třináctitisícový vzorek obyvatelstva, aby k překvapení přítomných nezvolil také přítomného, mimochodem excelentně moderujícího, Jakuba Koháka ani učitele/agenta Ivana Trojana, nýbrž Jiřího Vyorálka.

Pokud se ptáte, kdo to je, tak vězte, že nejste sami. Po vyhlášení vítězného jména zazněla stejná otázka nejen z publika, ale i z pódia. Inu, 13 000 rozhodlo, že letošní rok patřil Vyorálkovi, který krom reklam na Vodafone zazářil v historických kouscích České televize – České století a První republika.

Ocenění rozdaná odbornou porotou však mířila zaslouženě k tvůrcům, kteří během uplynulého roku předvedli skutečné kreativní mistrovství (snad až na jednu výjimku, pozn.autora) a my se velice těšíme, co přinese v oblasti reklamní kreativity rok 2015!

Jak citovat tento článek?

ROMAŇÁK, Adam. PRIMA Zlatá pecka: Kreativita v reklamě podvacáté. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-03-03]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/prima-zlata-pecka-kreativita-v-reklame-podvacate

Continue Reading

Editor a zpravodaj ze zákoutí nejen marketingových konferencí a eventů. Že my už jsme se někde viděli!

More in Komunikace

To Top