Komunikace
PIAF posedmé – otevřeno!
Poslední dubnový týden, 26. a 27. dubna se Praha zahalí do hávu reklamy! Ptáte se proč? Již posedmé se totiž v metropoli koná PIAF neboli Prague International Advertising Festival, jedna z největších mezinárodních konferencí o reklamě a marketingu.
Celkově je celý dvoudenní dýchánek těch nejlepších v oboru zaměřen na rozvoj kreativity a jejích možností. PIAF se po roce vrátí do prostor Národní galerie, kde budou probíhat přednášky, soutěžní příspěvky a závěrečný den festivalu, 27. dubna proběhne vyvrcholení festivalu v podobě slavností sekce Best of…, toho nejlepšího za 48 hodin kreativity v hlavním městě.
Letošní soutěžící mohou své projekty přihlásit hned ve třech nejrůznějších kategoriích – umění doporučit (sem spadá například možnost vytvoření nového média, využití technologií v kreativitě či tvorba zajímavého redakčního obsahu), kreativní nápad (zapojení publika či zajímavé vyprávění příběhu) a nakonec sekce marketingu a reklamy, spojená s kreativním brandingem (zde zúčastnění budou soutěžit v tématu kreativního designu nebo kreativního prodeje a jeho úspěchu). Speciálními kategoriemi je vyhlášené PIAF ocenění pro nejlepší pivní reklamu. Kde jinde než v pivní velmoci by měla být neotřelá pivní reklama? Druhou speciální kategorií je téma státu a veřejné instituce. I dnešní stát má potřebu se svými občany komunikovat a zprostředkovat jim důležitý obsah. Uchopení zde může být opravdu velké – od strukturálních fondů EU až po podporu cestovního ruchu. Uzávěrku projektů končí posledním únorovým dnem, tj. 29. 2.
Projekt bude posuzovat mezinárodní porota složená z těch nejlepších odborníků. Pro letošek se jejím předsedou stal Ben Tollett, Executive Creative Director adam&eveDDB. Před dvěma lety byla Tolletova agentura oceněna jako vůbec nejlepší na poli kreativity! Mezi další porotce patří například Tomáš Belko z Ogilvy&Mather Praha, Andrej Ushakov z Leo Barnett Russia či Jason Romeyko ze Saatchi&Saatchi.
„Mám obrovskou radost, že se nám podařilo na pozici prezidenta poroty získat Bena Tolleta.
O jeho účast jsme usilovali tři roky. Jde o absolutní světovou špičku oboru,“
říká Marek Hlavica, ředitel PIAF.
Během dvoudenního kolotoče vystoupí v prostorách Národní galerie ve Veletržním paláci na dvě desítky odborníků z celé Evropy. Speciální prostor dostane sportovní marketing, kterému je letos věnována značná část programu. V rámci moderního sportovního marketingu a jeho současné situaci vystoupí například Dušan Mendel z TV Nova či Pavel Stara z BK Pardubice. O situaci v Německu promluví zástupce jednoho z nejpopulárnějších klubů nejen u našich sousedů, ale i v celé Evropě, David Görges, Head of New Media v Borussii Dortmund. Z druhé strany, ze strany sportovců vystoupí olympijská vítězka Eva Samková.
O kreativním designu promluví Anna Marešová, designérka erotických pomůcek. Otázkou B2B v cestovním ruchu se bude zabývat Aleš Pangrác z CzechTourism. Komunikační témata ve své přednášce zmíní Tomáš Průša, CEO Lion Communication. O kombinaci marketingového mixu a bankovnictví bude přednášet Daniel Fisher, marketingový ředitel USB, největší švýcarské banky. A vystoupí také Jan Řežáb, duchovní otec Socialbakers, jednoho z nejsilnějších českých startu-upů posledních let, který hraje světový prim v analýze dat na sociálních sítích.
Organizátoři si navíc letos přichystali specialitku pro aktivní studenty, kteří by se rádi na konferenci podíleli, nebo se tam dokonce dostali. Jste studentem vysoké školy a baví vás marketing? Tak neváhejte a přihlaště se do soutěže o Studentskou guerillu.
Jak citovat tento článek?
JANOUCH, Filip. PIAF posedmé – otevřeno! ROMAŇÁK, Adam, editor. In: Markething [online], 2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/piaf-posedme-otevreno