Connect with us

Reklama

Jak vylepšit svůj podzimní šatník podle sociálních sítí a co znamená, když je trend  “TikTok approved”

V dnešní době, kdy se módní trendy mění velice rychle a výběr oblečení na e-shopech je přehlcený, hledáme nové způsoby, jak vylepšit svůj podzimní šatník. TikTok, který raketově stoupá na sociální scéně, hraje klíčovou roli ve sdílení nejnovějších módních trendů. Ale co znamená, když je něco “TikTok approved”? A jaké podzimní trendy zaujaly TikTok tento podzim a jak user generated content ovlivňuje svět módy?

TikTok, jakožto nejrychleji rostoucí sociální síť, je vždy plný doporučení. Jak je již známo, algoritmus TikToku se vždy snaží přizpůsobit zájmům uživatelů a pokud se někdo alespoň trochu zajímá o módu, určitě neprošvihne zajímavé novinky v těch nejpopulárnějších obchodech. A pokud se uživateli daný kousek líbí a s videem má větší interakci, pravděpodobně narazí ještě na desítky či dokonce stovky podobných. Samozřejmě je zde pak větší šance, že si uživatel danou věc koupí.

Podzimní hity z TikToku

S příchodem chladnějších dnů šlo na For You Page zaznamenat několik doporučení na to, jak doplnit či vylepšit svoje podzimní outfity.

  1. Zara long sleeves neboli Skims “dupes”

Skims je americká značka od Kim K, která se vyznačuje širokou nabídkou útlých topů z příjemného materiálu v neutrálních barvách. Cena jednoho Skims topu z dlouhým rukávem se pohybuje kolem 1600 Kč a tak se tento podzim začalo znovu mluvit o tom, že na všech pobočkách Zara lze najít skoro identický top, neboli “Skims dupe” za mnohem příjemnější cenu.

  1. H&M pletené šaty

Kolikrát jste na svém ForYou zahlédli tento podzimní kousek? Virální pletené šaty, které H&M nabízí ve dvou barvách, byly na konci září po celém TikToku a momentálně jsou v obchodech naprosto vyprodané. Takže pokud jste je nezastihli včas, budete si muset počkat na doskladnění.

  1. Přidání mašličky na Ugg’s
https://www.tiktok.com/@ashleynoelleeee/video/7283993646687341867?_r=1u0026_t=8gv7aTJOXLO

Pohodlné “plyšové” boty Ugg se nepřetržitě drží na žebříčku nejpopulárnějších bot na zimu a jejich popularita stále roste, obzvláště poslední dva roky. Tento podzim několik TikTok influencerek přišlo s roztomilým nápadem, a to přidat na zadní stranu boty mašličku. Tohoto trendu se hodně milovníků Ugg`s chytilo, a není divu. Dodává to klasickému modelu Mini Ugg ještě více něžnosti a ženskosti.

  1. Růžový Primark svetr

Primark není typická značka, jejíž oblečení se často objevuje mezi virálními videi na TikToku, ale o popularitě růžových svetrů tuto sezónu se mluví hodně. Konkrétně tento z Primarku si našel své místo mezi trendy této oblíbené sociální sítě.

User generated content

UGC, neboli user generated content, není typická placená spolupráce. Jednoduše řečeno je to obsah na sociálních sítích vytvořený běžnými uživateli, ve kterém ukazují nebo mluví o nějakém produktu či značce tak, jak je to jim přirozené.

Když (i menší) tvůrce doporučí určitý brand, může výrazně ovlivnit nákupní chování svých sledujících. Např. klasická influencer spolupráce je dopředu domluvená, proplacená a není neobvyklé, že do její podoby zásadně zasahuje samotná značka. Narozdíl od toho se UGC mohou věnovat i menší tvůrci a tvoří content podle sebe. Je to pak více autentické a často se ani nejedná o smluvenou spolupráci. Tvůrci tedy doporučují to, co se jim skutečně líbí na základě svých opravdových zkušeností.

Podle Adweek 85 % značek a spotřebitelů souhlasí s tím, že přirozený obsah tvořený uživateli má větší vliv na nákupní chování, než reklamy tvořené značkami.

Zdroj: TikTok

Co to znamená pro fashion brandy?

Podobně jako u ostatních značek, i pro ty módní to může znamenat nejen navýšení prodejů, ale i budování větší důvěry a lepších vztahů se zákazníky – a zároveň to vychází levněji, než “klasická” reklama. V rámci UGC sdílejí videa svých spokojených zákazníků na sociálních sítích nebo třeba zavádí osobitý hashtag či challange, pod kterým se následně generuje další autentický content. 

Výhodné to je i pro tvůrce – když nějakou značku jejich originální obsah zaujme, může je značka oslovit s nabídkou barter spolupráce, kdy jim zašle své oblečení výměnou za další autentický obsah. 

Tato strana TikToku je tedy unikátním místem, které dokáže přirozeným způsobem propojovat značky s tvůrci. Zároveň slouží jako inspirace pro ty, kteří chtějí být na jedné vlně s fashion trendy.

Jak citovat?

MIROŠKINA, Marija. Jak vylepšit svůj podzimní šatník podle sociálních sítí a co znamená, když je trend  “TikTok approved” ROHLÍČKOVÁ, Františka, editor. In: Markething [online], 2022. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/fashion-tiktok-approved

Zdroje

https://elle.education/en/business/fashion-brands-on-tiktok-what-they-are-doing-to-create-online-buzz/

https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2023/02/13/4-ways-fashion-brands-can-master-tiktok-in-2023/?sh=33f4d9b25087

https://www.gartner.com/en/marketing/insights/articles/fuel-social-marketing-user-generated-content

https://www.adweek.com/performance-marketing/why-consumers-share-user-generated-content-infographic/

Continue Reading

Studentka 3. ročníku MKPR a makeup artistka se zájmem o módu a výběrovou kávu.

More in Reklama

To Top