Connect with us

Marketing

PRIME: Nejrychleji rostoucí značka sportovních drinků v historii

Pojďme se společně podívat, co stálo za raketovým vzestupem značky PRIME na americkém trhu. Kdo jsou KSI a Logan Paul? Jak se značka stala fenoménem sociálních sítí? A proč má tak velký úspěch?


Prime Hydration LLC. je značka sportovních energetických nápojů různých druhů a chutí. Poprvé se na trhu objevila v lednu 2022 a ihned se stala bezprecedentním hitem. Většinovými vlastníky firmy jsou Max Clemons a Trey Steiger ze společnosti Congo Brands, pod kterou Prime Hydration LLC. spadá. Majetková struktura byla ovšem veřejnosti zprvu skryta, a to z jednoho prostého důvodu – propagace.

Různé příchutě nápojů PRIME. Zdroj: Instagramový profil značky PRIME

KSI & LOGAN PAUL

Za boomem značky stojí hlavně tito dva muži – KSI, celým jménem Olajide William Olayinka Olatunji a Logan Paul. Oba jsou již dlouhou dobu internetovými senzacemi a spoustu let provozují úspěšné účty na sociálních sítích s miliony sledujících. Na příklad na platformě YouTube, kam směřují s většinou své aktuální tvorby, mají dohromady přes třicet milionů odběratelů.

Značka PRIME byla poprvé představena právě zmíněnými influencery. Pro zvýšení atraktivity produktu ji zároveň uváděli jako svou vlastní. Až později vyšlo najevo, že KSI a Logan Paul figurují pouze jako hlavní ambasadoři. To ovšem zájemce neodradilo, právě naopak. Popsané „drama“ vedlo k nárůstu prodeje.

KSI a Logan Paul. Zdroj: Instagramový profil KSI

Geniální marketing?

První krok k úspěchu – zvolení ambasadorů – se společnosti bezpochyby povedlo. Nejenže mají tyto internetové hvězdy obrovskou fanouškovskou základnu, ale jsou také velmi častým středem nejrůznějších kontroverzí, a tedy i zájmu médií. KSI a Logan Paul byli navíc na platformě YouTube známí jako největší rivalové, z čehož oba velmi efektivně těžili. 


To se prokázalo již v roce 2018, kdy se poprvé utkali v boxerském zápase, na kterém díky mediální pozornosti vydělali miliony dolarů. 


Postupné – a pravděpodobně plánované – usmiřování poté vyvrcholilo společným představením značky PRIME na začátku roku 2022. Nápoj následně oba propagovali přes svoje účty na sociálních sítích a jiných kanálech. Brand se objevil i na účtech dalších celebrit, jakými bylI např. Snoop Dogg, Chainsmokers nebo Kevin O’Leary. 

Energetický drink se tak dostal na obrazovky ohromného množství uživatelů YouTube, Instagramu, Tiktoku apod. Dnes účet značky na Instagramu sledují téměř dva miliony uživatelů.

Zápas KSI vs. Logan Paul 2018. Zdroj: Instagramový profil Logana Paula

PRIME jako sběratelský předmět 

Sportovní nápoj se původně prodával pouze v USA, a to v omezeném množství, což samo o sobě přispívalo jeho popularitě. Velmi rychle se vyprodal a stala se z něj rarita. To mělo vliv zejména na fanoušky obou influencerů, kteří toužili mít energetický drink od svých oblíbených celebrit. Nápoj se tak začal přeprodávat na online obchodech jako Amazon či Ebay za desetinásobky ceny.

I přes průměrné hodnocení nápoje se ze značky stal prakticky instantní hit. Později se prodej rozšířil i do Spojeného království a dalších oblastí. Největší úspěch ale zaznamenal v anglicky mluvících zemích. 

Zdroj: YouTube

Dalším cílem společnosti bylo spojit se svým jménem známé osobnosti a organizace ze světa sportu. To se také podařilo a dnes firma sponzoruje světoznámé fotbalové týmy jako FC Barcelona, Bayern Munich či Arsenal FC a organizace jako UFC. 

Velký ohlas mělo například video na sociálních sítích s Erlingem Haalandem, ve kterém nápoj propagoval. Dalšími celebritami, které se značkou spolupracují, jsou například Israel Adesanya či Alisha Lehmann.

KSI a Logan Paul propagující spolupráci PRIME s FC BARCELONA. Zdroj: Instagramové profily Logana Paula a KSI

KSI a Logan Paul propagující spolupráci PRIME s FC BAYERN MÜNCHEN. Zdroj: Instagramové profily Logana Paula a KSI

KSI a Logan Paul propagující spolupráci PRIME s UFC a ARSENAL FC. Zdroj: Instagramové profily Logana Paula a KSI

KSI, Logan Paul a Erling Haaland. Zdroj: Instagramové profily Logana Paula a značky PRIME

KSI, Logan Paul a Alisha Lehmann. Zdroj: Instagramové profily Logana Paula a značky PRIME

Budoucnost?

Logan Paul tvrdí, že za první rok od uvedení se prodané množství nápojů PRIME vyšplhalo na hodnotu 250 milionů dolarů. Kolik to bude tento rok? Pravděpodobně ještě více. Kam bude PRIME jako brand směřovat se ale přesně určit nedá. Můžeme ovšem předpokládat, že bude pokračovat v nastavené komunikační strategii a nepřestane nabízet sponzoring celebritám ze světa sportu. Otázkou tedy je, kdo další se značkou spojí své jméno.

JAK CITOVAT?

MIČKA Matěj. PRIME: Nejrychleji rostoucí značka sportovních drinků v historii. ROHLÍČKOVÁ Františka, editor. In: Markething [online], 2023. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: markething.cz/prime-nejrychleji-rostouci-znacka-sportovnich-drinku-v-historii


ZDROJE:

https://www.instagram.com/p/Cx529Khgw04/

https://edition.cnn.com/2023/07/10/business/prime-drink-caffeine-logan-paul-explainer/index.html

https://www.linkedin.com/news/story/prime-example-in-brand-building-6174570/

https://en.wikipedia.org/wiki/Prime_(drink)

https://en.wikipedia.org/wiki/KSI_vs_Logan_Paul

https://www.wired.co.uk/article/congo-prime-sports-drink

https://bleacherreport.com/articles/10072167-wwes-logan-paul-says-prime-hydration-made-250m-in-1st-year-of-retail-sales

https://www.instagram.com/drinkprime/?hl=cs

https://www.youtube.com/watch?v=zP35v0l498w&ab_channel=GuardianNews

https://www.instagram.com/p/CZ94Rg6JJ60/

https://www.instagram.com/p/CYUrzAWPXQH/

https://www.instagram.com/p/BnJ5CGhlfGO/?hl=cs

https://cdn.jwplayer.com/previews/5G40lQg8

https://www.instagram.com/p/CwXsFMtrBqk/

https://www.instagram.com/p/CuJ6LQJMebe/?img_index=1

https://www.instagram.com/p/CoFrazUqkD-/

https://www.instagram.com/p/Cvw3vg4MC-S/?img_index=1

https://www.instagram.com/p/Cw0VnvSroOV/

Continue Reading

More in Marketing

To Top