Reklama
Okno do agenturního světa: Nydrle Digital – “What you love, we live for”
Recept na hladce fungující a inspirativní pracovní prostředí, jak správně a originálně žádat o práci v oblasti komunikace a vůbec jak jako mladý člověk přežít a nezbláznit se. O své názory a zkušenosti z práce v reklamní branži se s námi podělili ředitel společnosti Nydrle Digital, Michal Nýdrle, kreativní ředitel Martin Kermes a další zajímavé osobnosti.
V rámci nového seriálu článků Markethingu z prostředí zajímavých agentur v oboru jsme se vypravili na Anděl do sídla digitální agentury Nydrle Digital, kde nás přivítala svěží atmosféra a originální tvůrčí prostředí.
Psi, tabule a koloběžky
Zaměstnanci Nydrle se po kanceláři pohybují na koloběžkách, pěšky či dokonce na kole. Sám Michal Nýdrle pak občas i na skateboardu a podle slov nejmenovaných zaměstnanců se občas i slušně natáhne. Místo bílých zdí jsou prostory vymezeny posuvnými černými tabulemi plnými právě se rodících nápadů a občas i nepublikovatelných zvolání v rámci tvůrčí krize.
Fotbálek k odreagování má dneska kdejaká firma, ale originálním modelem muzea Enza Ferrariho od Jana Kaplického nebo recepcí složenou pouze z časopisů vydavatelství Stratosféra (sídlí o patro níže) se může pyšnit pouze Nydrle. A co se v tomto inspirativním prostředí konkrétně zrodilo?
Vlasy, dubstep a Iva Frühlingová
Originální projekt, díky kterému si získala agentura Nydrle naši pozornost, vytvořila společnost pro vlasové studio Toni & Guy. Jedná se konkrétně o velice stylový web studia, kde se daří skloubit propagaci vlasových výtvorů a osobitý design a jedinečnost, to vše podtrhává dynamická hudba, která v kombinaci s interaktivní animací fotografií modelky vytváří zážitek podobný návštěvě galerie moderního umění.
Obzvláště varianta č. 1 s tváří Ivy Frühlingové, která je již několik let ambassadorkou značky Toni & Guy, stojí za povšimnutí. Web navázal na trend původních stránek z roku 2008, které byly prvním českým firemním video webem.
Jak správně lovit zaměstnání
Zpovídali jsme několik lidí z Nydrle a jako studenty v oboru zatím začínající nás velice zajímaly nějaké tipy, jak obecně žádat o práci/stáž a vůbec zvládat tlaky světa v mládí.
Lenka Šimáková (copywriter, idea maker, absolventka MKPR FSV UK)
“Jak jsem se dostala až do Nydrle? Při škole jsem samozřejmě trpěla menší krizí a nevěděla, co přesně chci dělat, ale takto to má snad každý. Pro mě je důležité, aby mě v zaměstnání vnímali jako celou osobnost. Proto jsem na zadní straně svého CV vytvořila takovou spojovačku, která zároveň představovala jednotlivé vlastnosti, kterými disponuji, a pak z ní navíc vznikla žirafa. Když se mi dostalo negativního přijetí, věděla jsem, že toto jednoduše není společnost pro mě.
Lidem, kteří se zajímají o práci v kreativní sféře a nemají zatím štěstí, bych poradila, ať to nevzdávají a především vymýšlejí originální způsoby oslovení budoucího zaměstnavatele. Pište vlastní scénáře reklam, publikovatelné texty a nebojte se vytvořit si vtipný životopis.”
Michal Nýdrle (owner & managing partner)
“Nejdůležitější je výdrž a ochota jít za hranice pro sebe nemožného. Toto neplatí pouze na pracovním trhu, ale každý mladý člověk by se měl naučit dívat se v každé situaci na řešení problému, ne na důvody jeho vzniku. Jakmile uvědomíte, že život je vlastně jednoduchá hra a můžete dělat naprosto cokoli a že všechny ty okolnosti, které vás svazují, jsou okolnosti, které si sami vytváříte, pak budete skvěle fungovat v práci i každodenním životě. Obklopujte se inteligentními lidmi. Toto je velice důležité jak v práci, tak v osobním životě.”
Pavla Dúbravská (client service director)
“Seznamujte se s novými lidmi ve svém oboru, odvádějte nejlepší práci. Při hledání je totiž nejlepší použít svou síť kontaktů a získávat reference od známých. Neomezujte se při hledání jen na vyhledávací servery typu jobs.cz. Pracovní nabídky čekají na různých místech. Například Nydrle oznámení o nových pozicích vyvěšuje na svůj blog. Líbí se nám, když někdo sám napíše “Hele, mě se líbí vaše práce, chtěl bych tady pracovat.” To je pro mě vždycky fajn, protože mám pocit, že to je někdo, kdo už trošku ví, do čeho jde nebo do té agentury jde proto, že by chtěl pro tuto specifickou agenturu pracovat. Životopis pak musí být dokonalý a bezchybný, jinak má uchazeč od začátku černý puntík.
Account musí být organizovaný, schopný komunikovat a brilantně zvládat time management. Měl by také umět strategicky uvažovat. Základní věci jako udělat rozpočet nebo powerpointovou prezentaci jsou samozřejmostí. Čím dříve člověk začne získávat zkušenosti v byznysu, který ho zajímá, tím lépe. Dobrým krokem je také najít si mentora, který vás posune dál.”
Zdroje:
Jak citovat tento článek:
KOLEK, Ondřej. BÖHMOVÁ, Eliška. Okno do agenturního světa: Nydrle Digital – “What you love, we live for” Markething [online]. 16. prosince 2012 [cit.2012-12-16]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/okno-do-agenturniho-sveta-nydrle-digital-what-you-love-we-live-for