Connect with us

Komunikace

Grow a Mo! Movember láká na sexappeal rostoucího knírku

  • Listopad. Po Halloweenu mizí všechny strašidelné dekorace, které zkrášlují svět okolo nás. Až na jednu. Knír na mužských tvářích. Pojem Movember je nejspíš známý všem – jediný měsíc v roce, kdy si chlapi dobrovolně nechávají narůst knír, i když jim to starostlivé matky a přítelkyně rozmlouvají. Jak se celý Movember zrodil, které jeho kampaně jsou nejzdařilejší a proč vůbec je cool knírek mít?

Kde se vzal Movember?

Všechno začalo v listopadu 1999 v australském Adelaide, kde v hospodě pár kamarádů vymyslelo, že si v listopadu nechají narůst knír a prodejem triček přispějí na charitu hájící práva zvířat. Celá kampaň nesla název „Growing whiskers for whiskers“ a měla za úkol rozpoutat debatu o ochraně zvířat. Tak přišel na svět termín Movember.

O čtyři roky později se jiná skupina mužů v Melbourne rozhodla vypěstovat si za třicet dní na hladké tváři knírek. Tentokrát však jako výzvu přivést zpět k životu trend, který se nikdy nedočkal svého comebacku. Když se ukázalo, že jejich výzva rozpoutala vášnivou diskuzi s lidmi okolo, rozhodli se ji využít pro dobrou věc. Tito pánové, první Mo Bros, založili nadaci The Movember Foundation. Ta má tři základní poslání –  přivést lidi k debatě o mužském zdraví, podporovat bojovníky s rakovinou prostaty a nakonec přispívat na výzkum této nemoci.

Od té doby, co se nadace zrodila, se z Austrálie přesunula i do dalších zemí. Začalo to Kanadou, USA a Velkou Británií. Dnes naplno běží i v Jižní Africe, Dánsku, Izraeli, Salvadoru, Taiwanu, Španělsku a od roku 2012 pod záštitou Nadačního fondu Muži proti rakovině také v České republice. Ve světě i u nás se za poslední roky nashromáždilo pár skvělých Movember kampaní.

Největší český e-shop Alza si pro letošní Movember připravil akci na přípravky sloužící ke stylingu vousů. Z každého prodaného holicího strojku věnují 10 Kč na nadaci. Zatím mají vybráno 70 090 Kč a číslo stále stoupá. Z jejich galerie si navíc můžete vybrat knírek, který vám padne nejlépe.

Movember letos podpořili i kladenští Rytíři, kteří 25. 11. odehráli zápas proti Prostějovu ve speciálních růžových dresech a už s pěkně narostlými knírky. Od 27. 11. se dresy budou dražit v internetové aukci a celý výtěžek nepoputuje nikam jinam než na Muži proti rakovině. Foto: Rudolf Muzika, Deník.

Movember Foundation a jejich apel na společnost

Movember Foundation každý rok pečlivě připravuje spoty k propagaci měsíce s knírkem. V nich se snaží poukázat na různé situace, do kterých se muž s ozdobou horního rtu během listopadu může dostat.

Skvělým způsobem se tak vyrovnává s předsudky, že knír je dávno mrtvý trend, který dnes nosí jen podivíni a úchylové. Poukazuje na důležitost vysvětlovat lidem v okolí, proč podporovat Movember a proč chválit odvážlivce, kteří se rozhodli vystoupit z řady a přispět tak k šíření povědomí o mužských nemocech, zejména o rakovině prostaty a varlat.

Dle zdrojů Nadačního fondu Muži proti rakovině jimi u nás onemocní ročně až 7000 mužů, což je třikrát více než před 20 lety. Nikdy dříve nebylo tolik potřebné bourat tabu a začít o těchto problémech mluvit. A díky Movember Foundation se to daří.

Heroes of Movember

Spot „Heroes of Movember” krásně zobrazuje stereotyp, že dnešním ženám neimponují knírky. Co ale dnešním ženám rozhodně imponuje, je fakt, že se muž dokáže postavit věci čelem a vykašlat se na to, co si myslí ostatní. I když k tomu možná potřebuje zprvu popostrčit.

Move for Movember

Movember Foundation přišla i s jiným způsobem, jak přispět ke kampani, než jen pěstováním knírku, přičemž nezapomíná ani na Mo Sistas. Move for Movember se může zúčastnit každý, stačí se registrovat a stanovit si měsíční cíl. Všichni Mo Bros a Mo Sistas přece vědí, že pohyb je zdravý jak pro tělo, tak pro duši.

Keep it neat

V roce 2011 se i OG Mo Bro Snoop Dogg rozhodl aktivně zapojit do vybírání příspěvků pro Movember a spojil se s oděvní značkou Lancaster. Společně vytvořili vlastní Movember tee se sloganem „Keep it neat.” Část výnosů z prodeje triček pak putovala na konto nadace.

Mo’workers běhají i zpívají

K propagaci Movemberu se i u nás pořádá spoustu akcí, kde se scházejí jeho podporovatelé a společně se starají, aby kampaň měla co největší dosah.

V Česku je nadmíru aktivní „banda dobrovolníků Mo’workers,” jak sami sobě přezdívají, která organizuje hudební festival Rock for Movember a charitativní běh Run for Movember, kterého se letos zúčastnilo 360 běžců a podařilo se vybrat 80 000 Kč. Čtvrtý ročník Rock for Movember, kde se vedle hudebníků představili i významní lékaři z oboru, aby mluvili o mužském zdraví, se konal 24.11. v hudebním klubu La Loca.

Pozadu nezůstává ani útočiště všech kreativních duší Vnitroblock – spolu s Movember Foundation chystá na poslední listopadový den závěrečný Movember Festival.

S příchodem prosince už všichni budou moci shodit svá třicetidenní mláďata a začlenit se zpět do společnosti.

Ceny pro vítěze letošního ročníku Run for Movember.

Několik ročníků Movemberu podpořila i švýcarská značka čokolády Toblerone svými příspěvky na Twitteru, i když není úplně jasný záměr ani spojitost se značkou.

Zato Adidas kampaň se rozhodně neminula účinkem. Když se přidali k oficiálním partnerům, vytvořili řadu triček a za každý prodaný kus putovalo $2.50 na účet Movember Foundation. Navíc pro své zaměstnance připravil posezení se členy nadace, kde diskutovali o důležité úloze Movemberu.

Český žebříček momentálně vedou Mo Bros z týmu AVAST s aktuálním příspěvkem 151 291 Kč, druhý je tým Mo’worker a na paty jim šlape Sberbank CZ. Většina skupin mezi sebe přizvala i pár Mo Sistas, aby pomohly s výběrem příspěvků od těch, kterým se z mužských ozdob ve stylu Super Maria příliš kolena nepodlamují.

Grow a Mo!

Za poslední čtyři roky se v ČR podařilo Nadačnímu fondu Muži proti rakovině s pomocí globální charitativní organizace Movember Foundation vybrat téměř 9,5 milionu korun. Peníze putovaly na nákup přístrojů například do Thomayerovy nemocnice v Praze a FN Ostrava nebo na stáže mladých vědců na zahraničních univerzitách.

Pokud vás matička příroda obdarovala, vybírat si můžete ze spousty střihů a stylingů. Pokud vás neobdarovala, neřešte jeden měsíc v roce, že vám to tolik neroste, a nechte vystoupat na povrch svého vnitřního MoBro! Můžeme jen doufat, že symbol Movemberu se stane pro muže tím, čím je pro ženy růžová mašle.

 

 

Jak citovat tento článek?

KUBŮ Karolína. Grow a Mo! aneb Movember láká na sexappeal přicházející s rostoucím knírkem. Ondřej DOSKOČIL, editor. In: Markething [online], rok [cit. 2017-11-25].  ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/movember-ma-sexappeal

Použité zdroje

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK, kterou zajímá módní průmysl. Ráda chodí do lesa a do hospody.

More in Komunikace

To Top