Connect with us

Reklama

Mass to Mass: Nová forma společenského aktivismu

Smysl pojmu „Společně pro dobrou věc“ nabírá ve Francii nových rozměrů. Nejde už jen o finanční pomoc. Někdo totiž musí nejdříve zpracovat myšlenku, za níž chce bojovat, do reklamního sdělení. Každý, kdo sdílí stejný názor, může následně poslat libovolný příspěvek a podpořit tak jeho uveřejnění v médiích.

Projekt Mass to Mass sází na to, že reklama  může rychle a efektivně rozšířit povědomí o důležitých aktuálních otázkách. Důležitost se v tomto případě měří objemem peněz zaslaným sympatizanty s daným problémem. Podle zakladatelů by reklamní prostor měl patřit všem, ne pouze těm, kteří mají na kontě stovky tisíc. V současné době, dle uveřejněných návrhů, Francouze nejvíce zajímá například břidlicový plyn, homofobie, legalizace prostituce a žalostný stav předměstí velkých aglomerací.

"Na moji děvku mi nesahej. Zlegalizujme a ochraňme nejstarší zaměstnání na světě."

Jednoduchý princip

Stačí přetvořit záležitost, co vás tíží, do reklamní podoby. Žádná zadání, představivosti se meze nekladou. Pak je třeba výsledek nahrát na www.masstomass.com a čekat, zda najdete spřízněné aktivisty. Ti svými peněžními dary umožňují nákup mediálního prostoru. S tím a s technickými úpravami vám pomohou specialisté z oboru, aby kampaň nepůsobila amatérsky. Jejich služby zaplatíte z vybrané částky. Zároveň musíte počítat s jednorázovými poplatky, ale ty nejsou nijak závratné. Pokud se ale na kreativní činnost necítíte, můžete pouze napsat brief, kterého se třeba někdo ujme.

"Zajisté by lépe pochopila svůj trest, kdyby něco opravdu provedla."

"Ve Francii se o předměstí zajímáme jen tehdy, když hoří."

Podpora zvučných jmen

Mass to Mass je teprve na začátku, ale už teď mu přislíbili spolupráci silní mediální hráči: Le Monde, Libération, Metro, Le Figaro a mnoho dalších významných aktérů francouzského tisku. Stejně tak celostátní rádia a internetové zpravodajské či zájmové servery. Ještě aby ne, když za konceptem stojí osobnosti jako viceprezident BBDP & Fils a BBDP Unlimited Marco de la Fuente nebo kreativec Guillaume Ulrich Chifflot, jenž pracoval pro agentury CLM/BBDO, Young & Rubicam, TBWA\Paris, BDDP & Fils a Léo Burnett. V poslední zmíněné zastával také pozici kreativního ředitele a viceprezidenta společnosti. Zázemí je tedy bez pochyb silné, teď už zbývá jen najít ty, kteří budou ochotni své peníze investovat.

Zdroj vizuálů:

www.masstomass.com

Jak citovat tento článek:

TESAŘOVÁ, Valentina. Mass to Mass: Nová forma společenského aktivismu. Markething [online]. 26. října 2012 [cit.2012-10-26]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/mass-to-mass-nova-forma-spolecenskeho-aktivismu.

Continue Reading

Absolventka Marketingové komunikace a PR, nyní studentka Žurnalistiky na FSV UK. V současné době na studijním pobytu se zaměřením na komunikaci na Sciences Po Paris. Marketing ji zajímá zejména v oblasti módy, designu a kultury.

More in Reklama

To Top