Connect with us

Komentáře

Hegermeister: Když reklamu likérky podpoří ministr zdravotnictví

Přebalových inzertních projektů v českých denících se nám v poslední době urodilo jako hub po dešti. Jestliže jsem tu v uplynulých měsících vychvaloval inzerce Volkswagenu (zejména za formu) nebo Ikey (zejména za masovost), teď mohu s drobným opožděním vyseknout pochvalu Jägermeisteru. Protože docílit toho, aby ministr zdravotnictví, který jen pár hodin před tím zrušil prohibici, napsal, byť v nadsázce, řediteli likérky o flašku, to je prostě kumšt. Ale to bych trochu předbíhal.

Když v září ministr zdravotnictví Leoš Heger vyhlásil prohibici (a tohle si nemůžu odpustit – přesně v den mých narozenin) následovala pro Čechy naprosto klasická vlna produkce nejrůznějších parodií, srandiček a memů. Mezi plejádou slepeckých hůlek, ubrečených Ivet Bartošových a nadávajících Kalousků se objevil také poněkud přetvořený vizuál a název lahve Jägermeisteru. Právě zde se pozdější tvůrci reklamy zřejmě inspirovali.

Inspirativní lidová tvořivost. Zdroj: tyden.cz

Po zrušení prohibice, která zakazovala například i inzerci likérek, se hned první den objevil na přebalu MF Dnes a Lidových novin výrazný vizuál s celkem – i pro negermanisty – jasným sdělením. Kein Hegermeister (*Už ani kapku prohibice). Rychlá, jednorázová a edukativní kampaň, jak ji označil Pavel Starka, brand manažer značky Jägermeister, byla připravena ve spolupráci mediální agentury Attention! Media a kreativní agentury Cream Prague. Jak pro Markething.cz dále uvedl Starka, jen u této inzerce byl okamžitý zásah 20,66 % u cílové skupiny muži 18+ a 15,03 % u cílové skupiny dospělí 18+. V rámci probírání se denním tiskem ve Studiu 6 ČT24 se na inzertní titulní stranu podívalo dalších asi 54.000 diváků. Už to samo o sobě by nebylo vůbec špatné. A to se do toho ještě nevložil sám Leoš Heger.

Inzerce v MF Dnes a Lidových novinách. Zdroj: Markething.cz

„Rád bych ten Hegermeister ochutnal“

Ten totiž zareagoval tak, jak by asi mnoho lidí nečekalo. Ač prý TOP09 nejprve zvažovala žalobu, ministr si mezitím reklamu pobaveně nasdílel na svůj veřejný profil. A o pár hodin později tomu nasadil korunu, když zveřejnil dopis adresovaný generálnímu řediteli Remy Cointreau, Jiřímu Štětinovi, ve kterém jej požádal, jestli by mu trochu toho Hegermeistera neposlal. Následovalo samozřejmě virální šíření dopisu, do kterého se zapojil například i profil TOP09. Podle zpětného monitoringu Jägermeistera se jenom na Facebooku reklama dostala k dalším téměř 65.000 lidem, celková čísla šeptandy těžko odhadnout.

V tu chvíli se toho ujaly i zpravodajské servery iDnes.cz a lidovky.cz, které, tlačeny nemalou inzertní částkou Jägermeistera, s radostí informovaly o tom, kterak ministr zdravotnictví reagoval na inzerci uveřejněnou na titulních stranách jejich tištěných mutací. Články se na obou serverech vyhřívaly téměř po celý zbytek dne mezi TOP5 zprávami. A další publicita byla na světě.

Homepage idnes.cz a lidovky.cz

Multi-win situace. Hlavně, když je o čem psát

Člověk by si skoro řekl, že si tohle celé Jägermeister s Hegerem domluvil, nicméně tuto spikleneckou úvahu jednoznačně Pavel Starka zamítá: „Reakce ministra Hegera v žádném případě nebyla naplánovaná. Čekal jsem z jeho strany spíše negativní ohlas. Pan ministr se ale projevil jako člověk, který má smysl pro humor a jeho reakce si vážím.“

V tomto momentu je nutné konstatovat, že zde došlo ke klasické multi-win situaci. Hezky popořadě: Jägermeister zaznamenal krásný bleskový zásah u cílové skupiny a slušnou pozitivní šeptandu jako bonus; Mafra (vydavatel MF Dnes a Lidových novin) zrealizovala pro ni bezesporu výhodný inzertní projekt a navíc měla postaráno o obsah na domovských stránkách svých webů; Leoš Heger si (soudě dle reakcí na Facebooku) značně vylepšil svoji pověst, když většina lidí kvitovala jeho krok jako ukázku dobrého smyslu pro humor, a jako bonus nakonec požadovanou lahev opravdu dostal. No, a my máme o čem psát.

Na úplný závěr ještě třeba zmínit, že to není poprvé, co se Jägermeisteru něco podobného povedlo. Se svým loňským projektem Ledová koule, který připravila agentura Outbreak, se už takto dostali například do zpravodajství TV Nova nebo Prima. A mimo jiné za to také posbírali několik ocenění, včetně aktuálního prvního místa na festivalu Golden Drum. Tak los, los, jsme zvědavi na další sólokapry!

 

Zdroj náhledové fotografie: galeriereklamy.mediar.cz

Jak citovat tento článek?

PAVLŮ, Ondřej. Hegermeister: Když reklamu likérky podpoří ministr zdravotnictví Markething [online]. 17. října 2012 [cit.2012-10-17]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/hegermeister.

Continue Reading

Spoluzakladatel a první šéfredaktor serveru Markething.cz. Absolvent oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Když neukájí svoji grafomanii, běhá po horách.

More in Komentáře

To Top