Connect with us

Z-hodnocení

Markethingové Z-hodnocení: Je v Česku „přemikýřováno“?

Vítejte v novém vydání naší měsíční rubriky, kde vám představíme to nejzajímavější z české reklamní scény očima generace Z. Ponořte se s námi do světa marketingových strategií, které se snaží oslovit právě mladou generaci. Každý měsíc přinášíme unikátní pohledy a hodnocení zkušených členů naší redakce. Tentokrát o Mikýřovi, mBank, a E.ONu.

1. mBank: Stylový platební prsten za 1 Kč

mBank představila jako první banka v Česku novinku „platební prsten“. Za produktem stojí spolupráce se společnostmi Mastercard a Niceboy. Kampaň ukázala, že prsten je propojen s vaší platební kartou a funguje na principu bezkontaktní platby. Je dostupný ve třech provedeních – bílý prsten s lesklým povrchem a černý prsten s lesklým nebo broušeným povrchem. Prsten je zatím dostupný pouze zákazníkům mBank. Prvních 1000 stávajících a 1000 nových zákazníků má možnost získat tuto novinku za symbolickou cenu 1 Kč. Hlavním hrdinou kampaně je televizní spot.

Zdroj: YouTube

Anica Ivovič: V dnešnej dobe platíme už mobilom, hodinkami a preto sa prsteň môže zdať ako zbytočný. Na druhej strane sa prstene stali veľmi obľúbeným doplnkom, predovšetkým mladých ľudí, na ktorých je aj táto kampaň asi cielená. Preto si myslím, že spot mal potenciál byť oveľa viac kreatívnejší a fresh. Zvolili si viac safe, tradičnú cestu, ktorá ma nijako neprekvapila, nenadchla, ale ani nejako extra nesklamala.

Markéta Opasková: Nuda. Dějová linka je předvídatelná a při sledování navíc chytám extrémní second-hand embarrassment. Účel spot ale podle mě splňuje – platební prsten zůstal v hlavní roli a je jasné, o jakou banku se jedná. Své fanoušky si prsten (i reklama) určitě najde.

Matěj Mička: Tento spot mě nijak nezaujal, ale nemůžu ani říct, že bych ho vnímal jako vyloženě nepovedený. Působí na mě jako typická televizní reklama s donekonečna omílaným scénářem. I kdybych měl mBank, prsten bych si pravděpodobně nepořídil, ale věřím, že jinou cílovou skupinu spot oslovit mohl. Jen konečný dialog: „Myslela jsem, že někoho máš.“ „Mám… mBank.“, mi přijde opravdu špatný. Ale od spotu tohoto typu bych nic jiného nejspíš nečekal.

2. E.ON: Udržitelná turistika beze stop s Lukášem Hejlíkem

Kampaň Turistika beze slov je jednou z CSR aktivit energetické společnosti E.ON s cílem podpořit udržitelnou turistiku v České republice. Přibližuje principy udržitelného cestování a je založena na myšlence, že nejlepším možným způsobem, jak se na výletech a v přírodě chovat, je chovat se jako zvířata. Kampaň doprovází 10 různých motivů vizuálů a seriál Turistika beze stop na internetové televizi DVTV. Ústřední postavou seriálu je herec a odborník na českou gastronomii Lukáš Hejlík, který trasou provází a dává tipy na vhodná místa s lokálním občerstvením.

Zdroj: YouTube

Součástí kampaně je také merch: trička s vtipnými claimy.

Zdroj: E.ON

Markéta Opasková: Kampaň nejenže krásně demostruje CSR E.ONu, ale také slouží jako velmi praktický pomocník pro všechny turistické nadšence. Líbí se mi hlavní claim kampaně “v přírodě se chovej jako zvíře” a spolupráce s Lukášem Hejlíkem mě taky moc baví. Vytkla bych jen grafické zpracování triček, které křičí „je rok 2012!”.

Anica Ivovič: CSR je teraz z jednou najviac „hot topic“ u generácie Z a myslím, že svoj účel splnili. Celková message kampane je veľmi príjemná, ale za to jasne vyjadrená. Hlavný claim na mňa pôsobí tak akurát „edgy“, avšak prevedenie propagačných materiálov a tričiek za mňa najšťastnejší výber nebol.

Matěj Mička: Kampaň mi přijde celkově poměrně příjemná. V dnešní době, kdy je CSR jedna z nejdůležitějších činností firmy, je dle mého názoru na místě. Oceňuji, že nejde pouze o prázdná slova, ale že je kampaň pro mnohé užitečná a má informační hodnotu. Nemůžu říct, že bych byl vyloženě fanouškem propagačních posterů či triček, ale message, kterou předávají, je mi sympatická.

3. Mikýř x Mixit: Nebuď kokos v karamelu

Martin Mikyska, známý jako Mikýř, spolupracoval se značkou Mixit na vytvoření limitované edice cereálií Mixýř (Mixit+Mikýř) se sloganem: „Nebuď kokos v karamelu“. Jde o veganskou pochoutku bez lepku a laktózy. Kampaň je postavena na slovních hříčkách: „Pošmáknout si je totiž 25 % posh a 75 % máknout si.“ a tzv. „mikýřovském“ humoru, o čemž vypovídá sám slogan. Obal zdobí Mikýř s výrazným knírkem. Spolupráce s influencery není pro Mixit nic neobvyklého, spolupracovala také například s mistrem bojového umění Jiřím Procházkou. Kampaň byla komunikována na sociálních sítích.

Zdroj: Instagram

Matěj Mička: Kampaň „Nebuď kokos v karamelu“ vznikla pravděpodobně kvůli aktuální obrovské popularitě Mikýře. Vzhledem k tomu, že mám rád slovní hříčky, mě texty docela pobavily. Přijde mi škoda, že celou spolupráci představuje jen jeden post na Instagramu. Dle mého názoru mohla být spolupráce zrovna s Martinem Mikyskou poněkud kreativnější než rádoby vtipný obrázek a nepříliš poutavý slogan.

Markéta Opasková: Přijde mi to celé jako výstřel do tmy. Jakožto fanynka Survivoru oceňuju volbu právě kokosu, na kterém soutěžící přežívali celou reality show, ke spolupráci. Nicméně příchuť kokos v karamelu na e-shopu Mixit byla už dávno, změnil se jen obal. Osobně by mě mnohem více bavilo, pokud by Mixit navázal spolupráci s top 5 finalisty a ve spolupráci s každým z nich vytvořil originální mix – vznikla by tak hezká sběratelská edice. Aktuální provedení je podle mého názoru dost odfláknuté a jen přispívá k tomu, že je v Česku aktuálně „přemikýřováno”.

Anica Ivovič: Ako niekto kto Survivor nesleduje, sa ku mne aj tak dostal obrovský ošiaľ okolo Mikýře. Spolupráce s rôznymi značkami mohly byť teda očakávané, ale táto na mňa pôsobí kus prvoplánovo. Som názoru, že mohli využiť Mikýřov unikátny humor a momentálnu dominanciu na sieťach oveľa efektívnejšie. Takto osobne vidím len ďalší nie nový produkt v novom prevedení.

Markéta Opasková studuje MKPR na FSV UK, pracuje v PR agentuře a věnuje se copywritingu. Baví ji psychologie a její využití v marketingu. Když zrovna nečte nebo nepíše, najdete ji v posilovně, nebo v lese s krosnou na zádech.

Matěj Mička studuje Marketingovou komunikaci a PR na FSV UK. Momentálně se věnuje především copywritingu a sociálním sítím. Ve volném čase rád cestuje a tráví čas s přáteli.

Anica Ivovič studuje MKPR na FSV UK. V praxi se zaměřuje na sociální sítě, PR a B2B marketing. Zajímá se o cestování, zahraniční vztahy a módu. Neodolá adrenalinovému zážitku a mangové zmrzlině.

Budeme se na vás těšit zase za měsíc! Redakce Markething.cz

Jak citovat?

IVOVIČ, Anica. MIČKA, Matěj. OPASKOVÁ, Markéta. Markethingové Z-hodnocení: Je v Česku „přemikýřováno“? In: Markething [online], 2024. ISSN 1805 – 4991. ČAPKOVÁ, Ema, editor. Dostupné z: https://markething.cz/markethingove-z-hodnoceni-cerven

Zdroje

Náhledový obrázek vytvořila Barbora Pernekrová

Continue Reading

More in Z-hodnocení

  • Z-hodnocení

    Markethingové Z-hodnocení

    By

    Vítejte v novém vydání naší měsíční rubriky, kde vám představíme to nejzajímavější z české reklamní scény...

  • Z-hodnocení

    Markethingové Z-hodnocení

    By

    Vítejte v novém vydání naší měsíční rubriky, kde vám představíme to nejzajímavější z české reklamní scény...

To Top