Connect with us

Z terénu

Magická formule šéfredaktora Forbesu

Monumentální vstupní hala agentury PR.Konektor již sama o sobě budí respekt a vyvolává nutkavý pocit dozvědět se něco nového, být inspirován. Tento pocit je o to intenzivnější, když se před vás v rámci přednáškového cyklu Schodiště na šedesát minut postaví sám šéfredaktor české odnože světoznámého magazínu Forbes.

Petr Šimůnek, charismatický, dobře oblečený mladý muž, jež si během svého projevu sympaticky postrkuje manažerské brýle posazené na nose, se více než před rokem pustil  s vervou do velmi ambiciózního a riskantního projektu. V době, kdy buňky organismu s názvem tisk odumírají jedna po druhé, se rozhodl rozjet platformu, která dnes nemá v Čechách konkurenta. Magazín Forbes, který díky němu spatřil světlo světa i v české mutaci, již po svém prvním vydání sklidil ohlušující aplaus. Dnes, rok od zrodu, se náklad pohybuje mezi 12 a 14 tisíci výtisky na číslo a facebooková stránka Forbes Česko, kterou spravuje pan šéfredaktor sám, se může pyšnit více než šesti tisíci fanoušky. To jsou čísla hodna respektu.

zdroj: http://dejednicka.blogspot.cz/

zdroj: http://dejednicka.blogspot.cz/

Šimůnek: „Ve Forbesu se neobjeví lidi, o kterých si nejsme jistý, že sou čistý.”

Stěžejním bodem Šimůnkova nesmírně inspirativního projevu byly čtyři základní pilíře, které stanovil jako základní kameny dláždící cestu k úspěchu. Zdánlivě triviální a obecné poučky, o které se s námi podělil, jsou dle jeho slov zárukou úspěšného projektu. A protože nežereme, přetlumočíme vám je, abyste mohli sami posoudit, zda je opravdu tak snadné těmto zaklínadlům dostát.

Síla značky – v případě Forbesu Česko působila již zavedená značka jako superrolba, která rozhrnula cestu pro vstup na českou mediální scénu.

Jasný koncept – co se témat a zaměření magazínu týče. Český Forbes nehodlá upouštět od fungujícího PŘEDLOHY “byznys a úspěch”, za což jsme nesmírně vděční.

Spolupracovníci – v redakci je pouze 6 stálých redaktorů, bez jejichž entusiasmu a pracovitosti by to samozřejmě nešlo.

Pozitivismus –  toho je v českém tisku tak málo. Ačkoli, Petr Šimůnek říká:  „Dobrejch zpráv je vlastně strašně moc, minimálně stejně jako těch blbejch.” To souvisí i s naprostou nechutí šéfredaktora psát o lidech, kteří nejsou prokazatelně bezúhonní. Jak pohádkově a možná naivně to zní. My za to Forbesu fandíme. Doufejme tedy, že nás magazín bude nadále bavit stejně jako jeho šéfredaktor a že český fotbalisti sou blbější než anglický”, je jediná negativní věc, kterou jsme od Forbesu slyšeli na dlouhou dobu dopředu.

 

Zdroj fotografie: 

http://www.praguepost.com

Jak citovat tento článek?

VOTRUBOVÁ, Martina. Magická formule šéfredaktora Forbesu. Markething [online]. 25. října 2012 [cit.2012-10-25]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/magicka-formule-sefredaktora-forbesu.

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, v současné době studiující Mediální studia tamtéž. Má ráda vydařené kampaně luxusních značek, zajímá se o politický marketing a zbožňuje sociální sítě, především Instagram. Ráda se směje memům, fotí a jí.

More in Z terénu

To Top