Reklama
Nejkreativnější české reklamy uplynulého roku se dočkaly ocenění
Letošnímu ročníku vyhlašování cen ADC Creative Awards, známých jako Louskáček, dominovala agentura Ogilvy & Mather. Zástupci této agentury si z pražského klubu La Loca odnesli celkem sedmnáct Louskáčků. Nejdůležitější cenu Grand Prix však získala agentura Kaspen/Jung von Matt za kampaň B:Dark pro Budějovický Budvar. Cenu pro mladé kreativce pak obdrželi Radek Mojžíš a Jana Bauerová.
Nejoceňovanějšími kampaněmi za uplynulý rok se staly již zmíněná kampaň B:Dark pro Budějovický Budvar s na tmavé pivo s leitmotivem Každý den není důvod k oslavě (zlatý Louskáček v kategoriích Film, Craft, Campaign a cena Grand Prix) a kampaň LGBT Avatars od Ogilvy and Mather festival Prague Pride (zlatá v kategoriích Digital a Campaign, a také oceněna v kategoriích Media, Innovation, Design a Direct Marketing).
Letošní ročník cen kreativity byl zajímavý i množstvím oceněných kampaní s politickým podtextem. V kategorii print byla oceněna kampaň Krymská je Ruská, kde byly na protest Ruské anexe Krymu oblepeny tramvajové zastávky právě v okolí stanic Krymská a Ruská. Dalším oceněným s politicky motivovanou kampaní se stala agentura Symbio Digital s kampaní pro klienta Všichni občané ČR. Bronzového Louskáčka v kategorii Craft tato agentura získala za svou hru Pussywalk s prezidentem Zemanem v hlavní roli.
Jedna z oceněných reklam, která nás zaujala nejvíce, byla storytellingová reklama na BMW od agentury Hullabaloo, která získala stříbro v kategorii film. Tato reklama určená pro online prostředí vybočuje z běžné komunikace BMW a přesto klade důraz na to nejdůležitější – požitek z jízdy. Podává to však mnohem dojemnějším a srdceryvnějším způsobem, než na jaký jsme od BMW obvykle zvyklí.
Nekorunovaným vítězem slavnostního večera se stal pivovarnický průmysl. Kromě samotné Grand Prix, která byla udělena za reklamu pro Budějovický Budvar, bylo celkem devět cen uděleno za práce pro pivovary. Nehledě na ocenění Klient roku, které získal opět Budvar. Dominanci pivovarů podtrhla i cena Zlatá koule pro klienty, kteří mají při volbě marketingových řešení odvahu pouštět se nevyšlapanou a mnohdy riskantní cestou, kterou získal pivovar Staropramen za kampaň pro cider Carling.
Celé vyhlašování letos proběhlo ve stoje, což mělo jeden nepříjemný následek. Se sklenkou vína v ruce se tleská obtížně, a tak nebyl potlesk pro oceněné vždy tak velký, jaký by si zasloužili. Co však více kazilo dojem ze slavnostního předávání cen, byl výkon moderátora. Je jistě správné, aby moderátorem podobné akce byl člověk z branže. Tím spíše by si však podle nás takový člověk měl uvědomit důležitost své role a nechat si některé poznámky pro sebe. Jinak ovšem vyhlášení cen proběhlo hladce a ocenění si přebrali sošky v novém designu, který vychází z loga pořádajícího Art Directors Club, které však svým tvarem a hlavně svou vahou stále splňují podmínku, že mohou být použity jako louskáčky na ořechy. Tvůrcem nové podoby trofeje je Daniel Gonzáles.
Za Markething.cz bychom rádi pogratulovali vítězům ceny Young Creative pro mladé kreativce, kterou získali Radek Mojžíš (absolvent oboru Marketingové komunikace a PR na FSV UK) a Jana Bauerová. Jejich úkolem bylo ztvárnit claim “S Deezerem od T-Mobile jsem hudební milionář”, přičemž vtipně využili tweet fanouška Kanye Westa, který neznal Paula McCartneyho. Pokud vás zajímá více ze života mladých kreativců, můžete se brzy těšit na rozhovor s vítězi.
Zdroje
Zdroj náhledového obrázku: http://www.adc-czech.cz/
Jak citovat tento článek?
DOSTÁL, Jaroslav. Nejkreativnější reklamy uplynulého roku jsou oceněny. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-03-20]. Dostupné z: http://www.markething.cz/louskacek-2015