Komunikace
Herci z Hry o trůny vládnou i v reklamě
Seriál z produkce HBO Hra o trůny je světovým fenoménem, o kterém za 4 roky jeho existence slyšel snad každý. Je tedy více než logické, že společnosti chtějí využít jedny z nejznámějších tváří televize ve svých reklamách. Vybrali jsme ty nejzajímavější, o kterých si můžete přečíst v tomto článku.
Jedním z nejúčinnějších nástrojů pro přilákání pozornosti k produktu je jeho spojení se známou tváří, která bude v reklamě s úsměvem od ucha k uchu nebo se svůdným pohledem přesvědčovat širokou veřejnost, že bez daného výrobku si svůj hvězdný den už ani neumí představit. Jednoduchá a nad míru účinná taktika. Háčkem ale může být například výše honoráře celebrity, případně uhlídání pověsti dané osobnosti, aby se firma vyhnula zdiskreditování. Stačí si vzpomenout na prokletí značky Nike, která musela vypovědět smlouvy záletnému golfistovi Tigeru Woodsovi, z dopingu usvědčenému Lanci Armstrongovi nebo odsouzenému atletu Oscaru Pistoriovi.
Kdo nehraje o trůn, jako by nebyl
V poslední době bere reklamní trh útokem specifická skupina celebrit – herců. Herců, které spojuje jeden z nejúspěšnějších seriálových projektů historie, Game of Thrones (v Čechách uváděno jako Hra o trůny). S urputností svým seriálovým alter egům vlastní se herci z Game of Thrones chopili příležitostí, které jim jejich vzrůstající popularita nabídla. A průřez jejich reklamní tvorbou je opravdu rozmanitý.
Při loňské podzimní procházce Prahou vám nemohla uniknout kampaň na podzimní/zimní kolekci 2014 pro Jimmy Choo. Guru světové obuvi proslavil například kultovní seriál Sex ve městě. Po předloňské sexy kampani s Nicole Kidman značka vůbec poprvé v historii povolala do kampaně muže. První mužskou tváří se stal Kit Harington alias Jon Snow. Podle Sandry Choi, kreativní ředitelky společnosti, Harington přesně ztělesňuje skutečného gentlemana. Neposlušné kudrliny, které jsou pro postavu Snowa v seriálu tak typické, musel herec zužitkovat i v módní kampani. Je totiž seriálem smluvně vázán si vlasy neostříhat. Kampaň zdařile využívá i sociální sítě. Vizuálně přitažlivé snímky se ideálně hodí pro Instagram (Choo má skoro 1, 5 milionu followerů) a Pinterest nebo YouTube, kde má oficiální video do dnešního dne přes 4 miliony zhlédnutí.
S podzimními fashion kampaněmi se vůbec roztrhl pytel. Křehká zrzka Sophie Turner, seriálová Sansa, se v chladných dnech zahřívá výhradně v oblečení značky Karen Millen. Devatenáctiletá Britka natočila pro značku video The Journey, kterému předcházela upoutávka s otázkou “who is she?”, zakrývající hereččinu tvář. Za kampaní, která si kladla za cíl přiblížit značku mladším zákazníkům, stojí agentura October Sun. Jde o oboustrannou výhru. Módní a lifestylové magazíny nadšeně zpovídají seriálové hvězdy, které jen tak mimochodem vesele vypráví o té či oné stylové kolekci.
Ve hře bitch, v reklamě cukr
Tváře z Game of thrones můžeme zahlédnout také v neziskovém sektoru. Naposledy se v říjnu 2014 vydala na pomoc charitě paradoxně jedna z nejkrutějších postav seriálu, Cersei Lannister, v podání herečky Leny Headey. Spolu se seriálovou rivalkou, kolegyní Natalie Dormer (ztělesňuje postavu Margaery Tyrell), se v kampani „Because I Am A Girl“ Charity Plan UK snaží vymýtit násilí na ženách. Jako hvězdy jednoho z nejkrutějších a nejnaturalističtějších seriálů současnosti doslova nastavují v kampani tváře faktu, že každé 2 vteřiny je ve světě provdána dívka proti své vůli. Tváře hereček totiž pokryly na snímcích nápisy vystihující pocity těchto dívek. Velkým plusem kampaně je spuštění aplikace FaceUp, která umožňuje umístit na vlastní fotku nápis „I´m putting girls’ rights where they can’t be ignored“ a fotku sdílet na sociálních sítích, stejně jako to udělaly obě herečky. Na Facebooku Plan UK se za měsíc nashromáždilo přes 3000 fotek lidí, kteří se do kampaně zapojili.
Zima přichází
Stejně jako v Králově přístavišti vládne i pomyslnému žebříčku zajímavých projektů Charles Dance (Tywin Lannister). Pro BBC namluvil spot k Zimním olympijským hrám 2014. A jeho hlas byl obávaným hlasem samotné přírody. Kdo ji pokoří? Jen ten, koho sama nechá…
Rugby World Cup 2015 a znovu Charles Dance. V propagačním videu k nadcházejícímu turnaji se Tywin-státník stal Dancem-trenérem a pronáší k týmu strhující proslov. Mistrovství v Anglii musí být to nejlepší. „There will be pain and there will be blood… but we are a team!“ Nechybí ani suchý britský humor, když Dance motivuje prodavače občerstvení, aby byl hotdog dost velký.
I Ohař se umí smát
Na závěr nelze “neshodit” pracně budovanou image hvězd letmým ohlédnutím do minulosti. Rory McCann (Ohař) je hrdý Skot. Jako bývalý lesník kdysi patřičně zužitkoval své svaly v reklamě na kaši. Reklama se stala mezi fanoušky seriálu hitem a McCann tak firmě udělal o mnoho let později mnohem větší službu tím, že začal hrát v Game of Thrones, než že kdysi dával v reklamě nahlédnout pod svůj kilt.
Jaro je tu. Ale “winter is coming…” Tak zůstaňte doma a užijte si stejně jako my pátou sérii, která právě začíná!
Zdroje:
Zdroj náhledového obrázku: http://www.rsvlts.com/
http://www.wwd.com/media-news/fashion-memopad/jimmy-choo-unveils-kit-harington-ads-7778325?module=hp-media
http://www.fashiongonerogue.com/sophie-turner-karen-millen-fall-2014-ad-campaign/
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2776667/Game-Thrones-stars-Natalie-Dormer-Lena-Headey-call-end-violence-against-women.html
http://www.telegraph.co.uk/sport/rugbyunion/rugby-world-cup/11084929/Rugby-World-Cup-2015-Behind-the-scenes-at-the-official-advert-featuring-Game-of-Thrones-star-Charles-Dance.html
http://adage.com/article/creativity-pick-of-the-day/game-thrones-actor-voices-bbc-s-foreboding-olympics-ad/291063/
http://www.youtube.com
http://www.caricevanhouten.us/2012/06/carice-is-the-new-face-of-samsung-galaxy-tab/
Jak citovat tento článek?
LOSOVÁ, Anna. Herci z Hry o trůny vládnou i v reklamě. Markething [online]. 13. dubna 2015 [cit.2015-13-04]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/herci-z-hry-o-truny-vladnou-i-v-reklame.