Connect with us

Marketingové eventy

Jak jsme bořili mýty na Konferenci KONFRONTACE 2015

Blížil se svátek zamilovaných a ačkoli jim počasí nepřálo, milenci se už rozbíhali po pražských parcích, aby našli tu pravou rozkvetlou třešeň na další den. Aby vší té lásky nebylo náhodou přespříliš, my jsme se raději vydali něco rozbít. Konkrétně zbořit mýty a zničit zavedená klišé společně s marketingovými odborníky z nejrůznějších odvětví. Příležitost nám k tomu poskytla Konference KONFRONTACE 2015, která se uskutečnila ve čtvrtek 30. 4. v kině Atlas. Podařilo se nám to?

 

Mýtus první: V byznysu se toho už moc nevymyslí!

Celou konferenci zahájila Radka Pokorná, specialistka na budování značek, svojí přednáškou o sdílené ekonomice, které byl věnován první blok. V současné době zažíváme obrovský boom projektů využívajících právě sdílené ekonomiky a podle Pokorné bude tento trend stále narůstat. Proč? “Lidé chtějí patřit k něčemu, co mění svět,” vysvětlila. A o jaké projekty se tedy jedná?

P1060106

Velice známým příkladem z České republiky je Uber, o kterém promluvil Václav Gráf. Uber se snaží dosáhnout rychlosti, globálnosti a především pak také důvěry sých zákazníků. Právě proto máte možnost prohlédnout si při objednávce vozu profil řidiče, který s vámi pojede, a za každého z nich Uber samozřejmě zodpovídá. Velice důležitá je, stejně jako u dalších projektů stavících na sdílené ekonomice, také zpětná vazba. Jenže v některých zemích ale asi ani to nestačí. Například v Německu je Uber zakázaný a v Koreji je zase legální pouze pro cizince.
Ale v celkovém počtu zemí, kde je možné jej využívat, se tyto dvě snadno ztratí. Z původních osmi aut v San Franciscu se totiž Uber rozšířil do více než 300 zemí a v některých rozšiřuje i své služby. Jednou z nich je například Uber Kittens. Cítíte se osamělí? Zavolejte Uber! Za pět dolarů věnovaných útulku, služba zákazníkům zprostředkovala koťátko, se kterým se mohli 20 minut mazlit a pokud se jim zalíbilo, tak si jej i osvojit.

P1060112a

Další projekt z našeho prostředí představila i Martina Sikorová. Její Eco Salon Rolland nabízí svým zákazníkům přidanou hodnotu – kulturu a umění. Nejen, že jde o kadeřnictví, kosmetiku a masáže v jednom, ale každý měsíc se zde koná nová vernisáž. Umělci takto pomáhají salonu s marketingem. “Do salonu si nepřjdou zákazníci jen obarvit hlavu, ale také si odpočinout.” Dále nabízí možnost zacvičit si yogu nebo se zůčastnit některého z workshopů. Tato přidaná hodnota je podle Sikorové tím, co udržuje stabilní komunitu salonu. Zákazníci se stále vracejí a o úspěchu svědčí i to, že se Rolland chystá v blízké době rozšířit o další franchisu.

První blok uzavřela Lucie Tvarůžková, bývalá šéfredaktorka serveru IHNED.cz. “Když pracujete na nějakém serveru, není zájem o vás, ale o ten server. Když poté odejdete a budete si chtít půjčit od banky, nepodívá se, kdo jste a co jste dělal. Nepůjčí vám. Důležité pro ni je totiž to, co je teď.“ Proto Tvarůžková přichází s novým projektem určeným pro lidi, kteří mají peníze a chtějí je půjčit a lidi, kteří peníze nemají a půjčit je potřebují. Do provozu chce přivést systém, který dá tyto lidi dohromady. “Lidé vám budou půjčovat i srdcem, protože budou znát vás příběh.”

P1060122a

Mýtus druhý: Data máme, ale informace chybí?!

Druhý blok otevřel Ota Novotný z katedry informačních studií VŠE svojí přednáškou o tom, jak bychom měli využívat data, která máme k dispozici a co dělat s informacemi, abychom nepřišli o své investice. Dnes jsme totiž daty tolik zahlceni, že je často zahazujeme do koše. Jako příklad uvedl chování aerolinek. Podle průzkumů má největší vliv na to, aby člověk doporučil službu svému známému, chování palubní posádky a občerstvení, které během letu dostane. Jenže právě na těchto položkách se dnes nejvíce šetří.

„Marketér musí mít mozek a rozhodnout se, co s daty dělat,“ navázal Michal Štádler ze společnosti IRMS a uvedl své téma poněkud netradiční definicí Dana Arielyho: „Big data is like teenage sex: everyone talks about it, nobody really knows how to do it, everyone thinks every one else is doing it, so everyone claims they are doing it…” Podle Štádlera je vše o kvalitním vhledu na základě dat, která vzniknou kombinací 4 základních pilířů  – finančních dat, tržních a externích dat, zákaznických dat a transakčních dat.

P1060126a

“Sdílená ekonomika je klíčová pro všechny byznysy, realizuje se přes mobilní aplikace,“ pokračoval Milan Vašina, výkonný ředitel T-Mobilu. Podle něho také digitalizace dělá z každé aplikace potenciální firmu. Ve své přednášce předpovídal, že ze smartphonu bude jednou jednou jakýsi „kokpit“. „Budou smart ledničky, smart mikrovlnky, cokoli.“

O své zkušenosti s daty se podělil i Tomáš TrampotaInstitutu komunikačních studií a žurnalistiky Univerzity Karlovy. Srovnával generaci Y a lidi z dob jeho studií, kteří adorovali kvantitativní data. „Rádi vyjíždějí statistiky a koláčové grafy, ale nedomýšlejí stránku souvislostí. Data sama o sobě jsou k ničemu.“

P1060144a

Mýtus třetí: Na zábavu není v byznysu místo ani čas!

Třetí blok se zabýval především měnícími se přístupy k práci. Petr Sedláček ze společnosti NESPIRE  v něm zdůrazňoval, že lidi ovlivňuje to, jak se k nim chováme a  jak s nimi pracujeme. „Meeting lidí, kteří jsou rádi, že dělají, co dělají, a mají pocit, že to má smysl, bude vypadat úplně jinak než meeting naštvaných lidí.“ Měli bychom se snažit, aby to, co děláme, pro nás bylo i zábavou. Protože úspěch je jen vedlejší efekt toho, že děláme, co nás baví.

Své zaměstance se snaží motivovat i Pavel Pěnička ze závodu firmy Siemens v Mohelnici. Ve své přednášce mluvil především o pozici lídra, kterého ve firmě označují spíše jako kapitána. Základním rozdílem totiž je, že kapitán by neměl jen kontrolovat. Měl by se svým „týmem“ hrát a jít zároveň s ním.

„Management je dělat věci správně. Leadership je dělat správné věci.“ O military leadership systému promluvil psycholog a kouč Bohuslav Jäger. Jedná se o ucelený vzdělávací program (nejen) pro manažery, který vychází ze zkušeností se vzděláváním, přípravou a výcvikem armádních lídrů. „Jde o užitečné propojení mezi vojenským prostředím a světem byznysu.“

Značně inspirativně uzavřel celou konferenci Pavel Vosoba, autor bestselleru Dokonalý život. „Společnost je od začátku nastavena na fakta. Vlastní názor je potírán i na VŠ. Nenechte se zblbnout většinovým názorem, mějte svoji hlavu a myslete jako individualita, protože pak budete mít práci.“

Co myslíte? Dá se v byznysu ještě něco vymyslet? Máte ve vašem zaměstnání místo a čas na zábavu? A umíte správně zpracovat a využít data?

Jak citovat tento článek?

UNZEITIGOVÁ, Jana. Jak jsme bořili mýty na Konferenci KONFRONTACE 2015. In: Markething [online]. 5.5.2015 [cit. 2015-05-05]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/jak-jsme-borili-myty-na-konferenci-konfrontace-2015

 

Continue Reading

Studentka 3. ročníku oboru Marketingová komunikace a PR. Nejvíce ji zajímá marketing herního průmyslu, nová média a fandomy. Ve volném čase ráda píše povídky se špatnými konci, přespává na zříceninách hradů s divnými lidmi, motá se fotografům do záběru a snaží se ukout prsten moci.

More in Marketingové eventy

To Top