Connect with us

Komunikace

Digitální Vánoce ve společnosti loutek, fachmana, lucifera a výčepního

Vánoční období se vyznačuje mnoha tradicemi. Vánoční stromek, cukroví, rodinná pohoda, dárky od Ježíška nebo vánoční přání pro naše blízké a známé. Všech těchto tradic se ujali markeťáci, kteří se nám tyto atributy v době adventu více či méně úspěšně snaží prodat. Za vánoční stromek zakoupený v IKEA vám vrátí peníze na věrnostní kartu, radostné pečení jste si mohli užít jen s Herou, rodinnou pohodu ve svých spotech navodily značky Apple a Coca-Cola a dárkům a přáním, se věnovaly různé značky i v českém prostředí.

Značky si uvědomují, že v dnešní uspěchané době si lidé nestíhají přát osobně. Vánoční pohlednice se už neposílají a lidé valnou většinu času tráví v digitálním světě. Přístup k internetu má vesměs každý a mnoho značek nabídlo uživatelům internetu aplikace a webové stránky, díky kterým mohli své bližní a známé obdarovat a popřát jim k Vánocům.

Co mají tedy společného loutky, fachman, lucifer a výčepní? Všichni byli a jsou hlavními postavami vánočních digitálních kampaní, a to konkréně značek T-Mobile, Kofola, Velkopopovický Kozel a Pilsner Urquell. Níže se budete moci dočíst, co si pro své fanoušky v předvánočním čase připravily.

Dárková štafeta od T-Mobilu

T- Mobile ve spolupráci s agenturou Symbio digital připravil pro své fanoušky na Facebooku aplikaci Dárková štafeta. Značka chtěla díky této sociální síti podpořit svou ATL vánoční kampaň, ve které stále sázejí na dvojici Vojta Kotek a Lukáš Pavlásek. Aplikace si kladla za cíl dát uživatelům důvod, proč používat své chytré telefony nejen k zasílání sms a telefonování. Odesílatel mohl svým kamarádům poslat dárek, ve kterém se po jeho rozbalení nacházela buď aplikace ke stažení nebo jedna z výher. Mezi tyto výhry patřily: mobilní telefon, loutky Lukáše nebo Vojty, rukavice, šála nebo menší výhry v podobě výhod ve věrnostním programu nebo právě zmiňovaná mobilní aplikace.

Soutěž trvala od 28. listopadu do 24. prosince včetně. Během prvních třech týdnů se odeslal necelý půl milion dárků, konkrétně 487.788,  z toho jich příjemci rozbalili celých 200 tisíc.

U této aplikace bylo příjemné, že se jí mohli zúčastnit také nezákazníci tohoto mobilního operátora. Stejně tak oceňujeme moment překvapení, kdy odesílatel nevěděl, co svému kamarádovi posílá a pokud se na oba usmálo štěstí, tak mohli oba získat věcnou cenu. Na druhou stranu si nejsme jistí, zda dvojice Kotek-Pavlásek je stále atraktivní.

 

Zdroj: facebook.com/symbiodigital

Zdroj: facebook.com/symbiodigital

Kozlí dílna od Velkopopovického Kozla

Agentura Triad Advertising pro Velkopopovického Kozla připravila on-line Kozlí dílnu, ve které charismatický fachman Karel vyrábí pro uživatele nejrůznější dřevěné dárky, které poté můžou poslat jako vánoční přání prostřednictvím e-mailu nebo Facebooku. Tato kampaň je unikátní v tom, že kromě České Republiky běží také na lokálních doménách na Slovensku, v Maďarsku, Finsku, Rusku, Bělorusku, Moldávii, Gruzii a Kazachstánu. 400/400 není žádný matematický příklad, ale počet záběrů a klíčových slov, které byly v aplikaci použity.

Velkopopovický Kozel neodměňoval uživatele jen v on-line světě, ale svým největším fanouškům na Facebooku poslal menší pozornost v podobě 3D puzzlí, ze kterých si mohli složit kozla.

K 20. prosinci vyrobil Karel 142 tisíc dárků na přání a skoro 42 tisíc uživatelů se nechalo překvapit. Nejčastěji musí Karel vyrábět auto a velmi populárními jsou také půllitry a pivo. Nejvíce dárků posílají Češi a Maďaři. Ovšem ani Češi si neodpustí srandičky a více než 500 krát požádali Karla, aby jim vyrobil “hovno”. Asi nevědí, že hovno můžou darovat skrz jednu anonymní zásilkovou službu.

Kozlí dílnu si vyzkoušela také naše redaktorka Martina Votrubová:

“Kozí dílna mě coby dívku naprosto nadchla. Charizmatický truhlář v dřevorubecké košili, to je tajný sen snad každé dívky. Akorát si nejsem jistá, zda stejně zaujme i muže, kteří by měli být cílová skupina aplikace, nebo ne? Těm by asi větší radost udělala vnadná děva, než napodobenina Toma Wellinga ze Smallville. Dárků, které můžeme nechat vyrobit je poměrně dost, ovšem snad jako každého mě ihned napadlo zadat nějakou hloupost nebo sprosťárnu, a to nelze. Škoda, mohla být legrace. Ale dřevěné kolečkové brusle bych brala hned!”

Toho, že Karel zaujal zejména ženy, jsme si všimli i na Facebookové stránce Velkopopovického Kozla, kde nad ním slintá ne jedna žena.

Redaktorce Lence Zieglerové se líbí do detailů propracované načítání aplikace, velký výběr věcí k vyrobení a množství různých záběrů při každém vyrábění.

Vánoční plznička od Pilsner Urquell

Úkolem agentury Symblaze bylo pro Pilsner Urquell připravit digitální aktivaci, při které by se rozesílalo stylové vánoční přání s originálním, prémiovým obsahem ke sdílení. V Symblaze tedy realizovali aplikaci Vánoční plznička, ve které si uživatel může vybrat jeden ze tří druhů čepování piva, a to hladinky, šnytu a mlíka a v přání jeden z těchto druhů poslat přátelům. K přání se připojí fotka příjemce, ať už automaticky z Facebooku nebo uživatel vloží fotku sám a dále osobní vzkaz od odesílatele.

Celou aplikací provází sympatický výčepní, který rozeslal od 9. prosince do 20. celkem 33 tisíc přání. Vánoční aktivitu podpořila agentura promoted wallposts a Facebook ads.

Líbí se nám, jak pracují se zlidovělým názvem “plznička”. Bohužel ničím dalším nás aplikace příliš neoslovila. Ve srovnání s Velkopopovickým Kozlem na nás působí odbytě, jak po grafické stránce, tak v určité stylovosti a originalitě, kterým přáním mělo být.

Ani televizní kanál Pilsner TV, na kterém může uživatel sledovat výčepního Otu Haurythuna, vicemistra soutěže Master Bartender 2012, čepovat pivo, pro nás nepředstavuje žádný extra obsah. Snad jen masochista by chtěl sledovat čepování piva on-line a ne přímo v hospodě.

Pekelné pohádky od Kofoly

V kofoláckých Pekelných pohádkách má opět prsty agentura Triad Advertising. Kofola pracuje s velmi oblíbeným motivem, a to pohádkami. Uživatelé mohou pro své blízké a kamarády vytvořit na míru originální vánoční přání právě v podobě pohádky.

Stejně jako Kozlí dílnu, i tuto aplikaci vyzkoušela Martina Votrubová. Jak na ní působila?

“Pekelné pohádky od Kofoly pracují s klasickým prvkem podobných aplikací, a to s možností vložit jména a customizovat tak obsah k přeposlání přátelům. Téma pekelných pohádek mě baví, ale průvodce celou aplikací, tedy jakýsi čert, není příliš povedeně ztvárněn, herecký výkon protagonisty na mě působí strnule a moc mě nebaví, trochu kopíruje Čert ví, proč. Co se mi naopak zalíbilo jsou ilustrace, vizuální zpracování aplikace. Nepůsobí ani lacině ani odbytě, naopak je vidět, že si s nimi dal někdo opravdu práci. To se dnes už příliš často nevidí!” 

Akorát v postavě Lucifera se my, živáčkové v redakci, příliš neshodujeme.

Pohádky nebo rozprávky fungují na 2 trzích, a to v České republice a na Slovensku. Celkem bylo dosud rozesláno přes 161 tisíc přání a prolistovalo se více jak 3,5 milionů stránek. Jak se zpívá “Statistika nuda je, má však cenné údaje”, tak nás baví, že nejvíce se rozesílá pohádka, kterou si navzájem posílají ženy, které spolu rády zajdou na skleničku. Nejenom muži spolu rádi chodí “na jedno”.

A ani v pekelných pohádkách nechybí prasátko, které je pro Kofolu tak symbolické.

Zdroje:

Zdroj náhledové fotografie: pekelnepohadky.cz

Zdroj dat: Za poskytnutá data děkujeme digitálním agenturám Symbio digital, Symblaze a českým a slovenským Triad Advertising.

Jak citovat tento článek?

REDAKCE. Digitální Vánoce ve společnosti loutek, fachmana, lucifera a výčepního. Markething [online]. 27. prosince 2013 [cit. 2013-12-27]. ISSN 1805-4991. Dostupné z:  http://www.markething.cz/digitalni-vanoce-ve-spolecnosti-loutek-fachmana-lucifera-a-vycepniho

Continue Reading

More in Komunikace

To Top