Connect with us

Konference

Czech Internet Forum 2016: Za kvalitní obsah se má platit!

Je to vlastně krásný paradox. Hotel International tyčící se v Dejvicích je výstavní ukázkou architektury socialistického realismu. V jeho samotném vrcholu se nachází dvoupatrové apartmá, které mělo při případné návštěvě Prahy sloužit samotnému Josifu Stalinovi. Co by asi Vissarionovič říkal, kdyby věděl, že se tu jednou bude konat konference s nádherným imperialistickým názvem – Czech Internet Forum 2016.

Stejně jako vloni, i na letošním CIFu byl nabitý program, a to hned ve třech sálech! Samozřejmě jsme nestíhali být všude, a jak už to u marketingové a internetové komunity bývá, názvy jednotlivých vstupů byly lákavé všechny. Oběhli jsme tedy, co se dalo, a přinášíme vám to nejzajímavější ve stručné podobě!

Pavel Zima (Seznam.cz)

  • Seznam.cz sází na své video zprávy! V plánu jsou prý další akvizice (spekulace o převzetí DVTV neutuchají) a vše se bude údajně tlačit pod značkou celého serveru. Možná proto také částečně dojde k utlumení značky Stream.
  • Hlavní devízou zpráv na Seznamu bude jejich bezprostřední aktuálnost. Podle všeho budou tak live a real-time, jak jen to půjde, i klidně za cenu toho, že budou občas improvizované.
  • Ivo Lukačovič tímto krokem prý rozhodně nechce vstupovat do současného mediálního zbrojení českých oligarchů. Zprávařskou videosekci iDnes.cz nepovažuje Seznam.cz za výraznou konkurenci.

Rudolf Rokoš (Spoko)

  • Vnesl do našeho slovníku slovo “pohlreichiáda”. Ve stručnosti je to proces, při němž skrze videoobsah vzděláváte český národ o nějaké věci tak moc a usilovně, až národ uvěří, že tomu rozumí. Třeba pohostinství.
  • Videoobsah pro značky nemusí v žádném případě být jenom reklama. Naopak, pokud má video vlastní přidanou hodnotu, funguje mnohem lépe.
  • “Lajky jsou tu navíc, hlavně přemýšlejte, proč chcete video dělat, a proč by se na něj lidé měli dívat!”

Roman Latuske (Economia)

  • Detailně poreferoval o číslech, která po dvouleté aktivitě vykazuje systém placeného obsahu na stránkách iHNED.cz. Počet předplatitelů HN se nezměnil, jen se jich třetina přesunula z tištěné verze do různých forem digitálu.
  • O cenotvorbě: “Musí se to zkoušet. Ve spoustě průzkumů vám lidé budou deklarovat, kolik budou platit, pak to spustíte a všechno je jinak.”

Michal Hanák (MAFRA)

  • Vyprávěl o urputném boji programátorů iDNES.cz s AdBlockery všeho druhu. MAFRA se bije, co to jde – a aby taky ne, když bannerová reklama generuje 98 % tržeb iDNES.cz. V plánu je proto vlastní antiadblockový tým.

Jan Barta (Pale Fire Capital)

  • Obchodování s akciemi je společensky přijatelnější způsob, jak přicházet o peníze než hraní poker. Ale prý se to podepisuje na psychice sníženým prožíváním každodenních radostí.
  • Venture kapitály jsou nyní na vrcholu valuace, protože je přetlak peněz na trhu, a tak moc nevydělávají.

Daniel Dočekal (Freelance pro PetCenter)

  • Představil nečekanou položku reklamačního řádu PetCenter, a to sice “pohlavní výměnu”. (To, když si domů přinesete křečici a chtěli jste křečka.)
  • Některé věci se zkrátka nestaly. Můžete být celý den na pobočce, kde se nic nestane, a večer si přečtete na své Facebookové stránce naštvaný komentář popisující incident, který se tam ten den měl přihodit. Jenže prostě nepřihodil. Řešení? Veřejně si řekněte o kontakt na autora, abyste mohli zjistit detaily. Ticho po pěšině.

Barbora Drašnarová (T-Mobile) a Aki Votrubová (Peppermint Digital)

  • Budujte s influencery dlouhodobý vztah, zajímejte se o ně, bavte se s nimi a budou s vámi rádi dělat i zadarmo.

Luděk Staněk (Stream.cz)

  • Každým dílem svého pořadu zasáhne větší počet lidí než všemi články za předešlé dva roky.
  • Televize je diktátor, který vám nedává vybrat. A proto se z něj, jako z každého diktátora, skvěle dělá legrace.

Karel Kovář alias Kovy (Youtuber)

  • Střílel do vlastních řad a hledal viníky nízké kvality českého youtubingu. Podezřelými jsou: nízké nároky diváků, nízký věk tvůrců a málo peněz v oboru.

Marek Wollner (ČT)

  • Rozebral ruskou propagandu na konkrétním případě od její motivace až po její důsledky. Jednoduše novodobé mandelinky.
  • Upozornil, že 25 % populace ČR věří “alternativním” mediím, tedy těm, které pražská lumpenkavárna sprostě nazývá propagandistickými. To je více než v okolních postkomunistických zemích.

Dan Přibáň (Freelance)

  • Popsal skryté útrapy trabantího crowdfundingového úspěchu. Například tedy to, že z vybraných 3 milionů padlo 800 000 na poplatky, daně a logistiku odměn za příspěvky.
  • Pirátská scéna funguje skvěle jako nástroj word-of-mouth marketingu.

Na závěr se krátce vraťme k samému začátku, tedy k titulku. Byl to Roman Latuske, kdo vyřkl výrok: “Za kvalitní obsah se má platit.” My naprosto souhlasíme a závěrem jen dodáváme, že to samé platí i o Czech Internet Foru, které již druhý rok po sobě doručilo výjimečnou kvalitu skrze výběr skvělých řečníků a výbornou dramaturgii obsahu. Že jste zatím nebyli? Tak to příští rok koukejte napravit!

 

Jak citovat tento článek?

ROMAŇÁK, Adam. Czech Internet Forum 2016: Za kvalitní obsah se má platit! Ondřej, DOSKOČIL, editor. In: Markething [online],  2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/cif16

Continue Reading

Editor a zpravodaj ze zákoutí nejen marketingových konferencí a eventů. Že my už jsme se někde viděli!

More in Konference

To Top