Connect with us

Reklama

Týden na Cannes Lions 2012

Tomáš Křešnička, student 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. 

Minulý týden jsem se jako student Roger Hatchuel Academy zúčastnil reklamního festivalu v Cannes. Akademie, jejíž název vám nejspíš nic neříká, stejně tak jako mně ještě před měsícem, je určena mladým reklamním kreativcům do 23 let. Probíhá po celý týden v rámci festivalu, sponzoruje ji reklamní agentura DraftFCB a každoročně je do ní vybráno kolem třiceti studentů z celého světa.

Ti hned první den dostanou delegátský pas a tlustý sešit s programem, který je na jeden týden od rána do večera pohltí v útrobách obřího kongresového centra Palais des Festivals, takže paprsky středomořského slunce pocítí pouze ve chvílích, kdy si půjdou na pláž koupit svůj polední sendvič s majonézou. Onen delegátský pas, plastiková visačka na šňůrce, kterou žádný ze studentů od neděle do soboty nesundá z krku, umožňuje přístup do učebny akademie, volný pohyb po celém Palais, otevírá dveře na všechny přednášky a projekce, večerní ceremonie a sobotní závěrečnou party na Carlton Beach.

Roger Hatchuel Academy

Mezinárodní festival kreativity

Pořadatelé nazývají celou událost „mezinárodním festivalem kreativity“, což mi přijde mnohem výstižnější než označení „reklamní festival“. Cannes Lions totiž nejsou jen přehlídkou té nejlepší světové reklamy, jejímž autorům jsou po večerech ve velkém rozdáváni zlatí, stříbrní a bronzoví lvi v nejrůznějších kategoriích, nýbrž skutečnou konferencí světové kreativity, což bylo patrné už při pohledu do programu na plejádu hostujících řečníků a témata, o kterých měli před naplněnými sály mluvit.

Své přednášky v Cannes letos měly reklamní celebrity jako Sir John Hegarty z Bartle Bogle Hegarty, Dan Wieden z Wieden+Kennedy, Andrew Keller z Crispin Porter+Bogusky, Miles Young z Ogilvy&Mather Woldwide, Jeff Goodby z Goodby, Silverstein & Parners, Mark Tutssel z Leo Burnett nebo David Droga z Droga5. Na festivalu se se svými prezentacemi představili publiku také prezidenti společností Procter&Gamble, Unilever, TimeWarner, Mars nebo MTV, marketingoví šéfové Googlu a Facebooku, zakladatel Twitteru Jack Dorsey, mladičká americká zpěvačka Selena Gomez jako živoucí případová studie, bývalá fotbalová megastar Ronaldo v pozici pořadatele brazilského fotbalového šampionátu, filosof a spisovatel Alain de Botton, architektka Zaha Hadid nebo exprezident Bill Clinton, který charismaticky apeloval na přítomné kreativce, aby pomohli světu na cestě k lepší budoucnosti, a na kterého jsem mimochodem čekal před vstupem do sálu dvě hodiny ve frontě.

Vystoupení Billa Clintona

Na týden z korporátu do trička s palmou

Ti všichni, které jsem vyjmenoval, tvořili na festivalu smetanu těch nejznámějších, což pochopitelně neznamená, že museli mít pokaždé lepší a zajímavější přednášku než někdo, jehož tvář obvykle neplní titulní strany reklamních, marketingových nebo dokonce společenských magazínů. Pokud to mohu zobecnit, všechny ty výborné prezentace a proslovy, které jsem mohl v Cannes po celý týden navštěvovat, svým obsahem tak či onak pojednávaly o lidské kreativitě a jejích nejrůznějších podobách. Tím se dobře doplňovaly se stejně tak kreativním neformálním ošacením většiny přítomných, kteří si mohli v přímořském Cannes udělat pracovní dovolenou a na týden vyměnit korporátní saka za barevná trika s motivem palmy. Doplňovaly se tím i s všudypřítomnými barvami hýřícími plakáty, letáky, umělohmotnými reklamními předměty, kterými byli účastníci festivalu po celý týden ověšeni, se světelnými show během večerních ceremonií i závěrečným půlnočním ohňostrojem.

Festival Cannes Lions 2012 byl, alespoň z mého pohledu, přehlídkou výjimečných světových kreativních osobností a jejich výtvorů ve své velmi nahuštěné a koncentrované podobě. Týdenní pobyt tam bych doporučil a přál zažít všem, které zajímá, co všechno jsou za jeden rok schopny vyprodukovat ty nejlepší (nejen) reklamní mozky na světě. Snad jen ti, kteří by mohli onen náhlý, všudypřítomný a nezastavitelný příliv kreativních impulsů celkově hůře snášet, by měli cestu předem konzultovat se svým obvodním lékařem. Na jeden krátký týden toho bylo totiž fakt hodně.

 

 

Na závěr děkuji paní Tereze Svěrákové, kreativní ředitelce Leagas Delaney, že mě jako začínajícího copywritera doporučila společnosti Fairbrother Lenz Eley, která mi účast v akademii umožnila, a doktorce Denise Kasl Kollmannové, vedoucí katedry Marketingové komunikace a PR FSV UK.

Výsledky festivalu Cannes Lions 2012 naleznete zde.

 

O autorovi
Tomáš Křešnička studuje ve druhém ročníku Marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Od července nastupuje na stáž v Leagas Delaney jako copywriter.

Zdroj fotografií canneslions-ng.com.

Jak citovat článek?

KŘEŠNIČKA, Tomáš. Týden na Cannes Lions 2012 . In Markething.cz [online]. 3. července 2012 [cit. 3.  července 2012]. Dostupné z: www.markething.cz/cannes-lions-2012

Continue Reading

More in Reklama

To Top