Connect with us

Výzkumy

BrandZ 2012 – přehlídka dvou a půl bilionu dolarů

22. 5. 2012 proběhl již 7. ročník web semináře BrandZ Top 100 most valuable brands pod záštitou přední světové komunikační agentury WPP. Celková hodnota vítězné stovky značek byla naměřena přibližně na 2,4 bilionu dolarů. Kromě komplexní metodologie provedení výzkumu se projekt BrandZ Top 100 vyznačuje také detailními a působivě větvenými vyhodnoceními.

Oproti jiným žebříčkům není BrandZ Top 100 sestavován pouze na základě čistě finanční hodnoty značek/společností. Podle propracované metodologie vyvinuté společností Millward Brown Optimor je kladen důraz také na osobní vztah spotřebitele k jednotlivým značkám. Zkoumání probíhalo ve všech světových regionech a branžích. Kromě finální nejhodnotnější stovky značek byly zveřejněny rovněž výsledky regionální. Hodnotilo se na poli jednotlivých trhů s oblečením, pivem, pojištěním, luxusním zbožím, pohonnými hmotami apod. Segmentů bylo celkem třináct. O propracovanosti a důkladnosti projektu svědčí také detailní zmapování a popis regionu či segmentu trhu v každé kategorii. Jsou zmiňovány moderní trendy v sociální komunikaci, designu, ekologii, technologiích nebo jak velký “buzz” se podařilo značkám vyvolat (jak moc se o nich mezi lidmi mluví). V rámci posledního jmenovaného zvítězil Facebook s Googlem a Applem v patách.

Jablko za $183 miliard

Absolutním vítězem a nejhodnotnější značkou roku žebříčku BrandZ Top 100 se stala opět značka Apple s náskokem v řádu desítek procent oproti druhému IBM. V top 5 se krom McDonald’s umístily pouze technologiemi se zabývající společnosti.

1. Apple – $183 mld

2. IBM – $116 mld

3. Google – $108 mld

4. McDonald’s – $95 mld

5. Microsoft – $77 mld

6. Coca Cola – $74 mld

7. Marlboro – $74 mld

8. AT&T – $69 mld

9. Verizon – $49 mld

10. China Mobile – $47 mld

Facebook se stal skokanem roku a s růstem 74 % si polepšil o 16 příček na celkové 19. místo. Překvapivé výsledky nepřinesl například segment luxusu, kde se na špici umístila značka Louis Vuitton z portfolia konglomerátu LVMH. Hospodářské noviny informovaly o výsledcích tohoto výzkumu již ve svém úterním vydání.

BrandZ Top 100 je každoročně bedlivě sledovanou událostí a slouží také jako vyřídilka jednotlivých marketingových oddělení či reklamních agentur. Redakce Markethingu připravuje podrobný rozbor některých částí projektu BrandZ Top 100, který bude v blízké době zveřejněn.

 

Zdroje:

http://www.wpp.com/NR/rdonlyres/4B44C834-AEA8-4951-871A-A5B937EBFD3E/0/brandz_2012_top_100.pdf

Jak citovat tento článek?

KOLEK, Ondřej. BrandZ 2012 – přehlídka dvou a půl bilionu dolarů. Markething [online]. [cit. 2012-05-24]. Dostupné z: http://www.markething.cz/brandz-2012-prehlidka-dvou-a-pul-bilionu-dolaru

Continue Reading

Absolvent oboru Marketingové komunikace a public relations na FSV UK (2014) a spoluzakladatel projektu CreativeC. Zajímá se především o krizovou komunikaci, kreativní reklamu, customer relations, social media, popkulturu ve všech podobách. Ve volných chvílích básní a vymýšlí kraviny. Star Wars.

More in Výzkumy

To Top