Connect with us

Komunikace

Be IN in IK – Kongres Interní komunikace

Kongres probíhal ve čtvrtek 3.9. a v úterý 24.9., poprvé v prostorách IPSOSu a podruhé v Tančící kuchyni na domovské půdě institutu. Program prvního dne se zaobíral vztahem top managmentu a interních komunikátorů, druhá polovina kongresu se zabývala nešvary interní komunikace. Během prvního dne proběhlo vyhlášení cen Grand Prixe Interní komunikace a předání ocenění nejlepším projektům a nápadům. Tento již pátý ročník soutěže vyhrály projekty společnosti ČEZ, Hochtief, OKD a další, vítězové mají možnost se přihlásit do evropského kola soutěže interní komunikace FEIEA. Absolutním vítězem se stal ČEZ za kampaň Jezdíme bezpečně. 

jezdimebezpecne_670x320

ČEZ – Insitut Interní Komunikace

 V obou dnech si mohli účastníci vyzkoušet informace z praxe v podobě workshopů. Zatímco první den jim bylo věnováno jen pozdní odpoledne, cca na hodinu a půl, druhý den kongresu se jim věnovala stejná časová dotace jako samotným přednáškám. Díky tomu panovala druhý den neskutečně příjemná atmosféra a výstupy z práce zúčastněných tak dostávaly nové rozměry. Po přednášce workshop, po workshopu prezentace, po prezentaci hodnocení a pak zase znova.

slovansky dum - recepce

Slovanský dům – IPSOS

 

Den první

Téma: J2ak přesvědčit management o hodnotě interní komunikace? Během první dne se objevila celá řada zajímavých tipů, z nichž stojí za zmínku třeba prostý fakt, že board myslí v číslech, emoce pro něj nejsou důležité, takže případné stěhování firmy, propouštění, či změny ve firmě, jsou pouze kvantifikovatelné skutečnosti. Pokud chcete aby vám board rozuměl, musíte k němu mluvit jeho jazykem, tedy kvantifikujte. Pokud přijdete s tím, že potřebujete pro svůj kanál interní komunikace víc peněz, řekněte boardu, co to pro ně bude znamenat. Viz menší fluktuace zaměstnanců, vyšší angažovanost atd.

Tančící kuchyně – Institut Interní komunikace

 

Jak na board?

Svou část začal Petr Sedláček jednoduchou otázkou: “Kolik peněz jste ušetřili vaší společnosti?” Nikdo mu nedokázal přesně odpovědět. Tento prostý fakt, že komunikátor zapomíná na hodnocení a výpočet úspory financí, která plyne z jeho práce, ztěžuje situaci každého z nich. Proto je potřeba vždy zjišťovat kolik a jaký měla naše práce dopad na celou firmu. Protože až příště přijdete za boardem, bude přesně vědět, jak docílit navýšení rozpočtu pro vaše nápady. Šárka Samková nám pak prozradila způsob, jak si pojistit svoji pozici u boardu, a to mít ve vedení spojence. Pokud nemáte zajištěnou podporu alespoň jednoho člena top managmentu, protlačit váš nápad, nehledě na argumenty, bude těžší, a v případě neúspěchu bude váš pád mnohem tvrdší. Jak to zvládnout s omezenými rozpočty, doporučení: “Musíte chodit ke stolům, ze kterých padají drobky (=zbytky rozpočtů, např. na vytisknutí magazínů v rámci spojení obchodu a interní komunikace, spojení dvou eventů či další využití volných peněz z rozpočtů dalších oddělení) a z nich to stavět. Pozor, chce to nejen filipa ale i trochu drzosti i šarmu.

DSC_0403

Workshopy – Den druhý – Institu Interní komunikace

 

Den druhý

Druhá polovina kongresu byla mnohem uvolněnější a kontaktnější. Bylo to asi i tím, že Institut byl na domácím hřišti. Celková atmosféra i průběh byl velmi příjemný. První prezentaci a následný workshop si vzal na starosti Martin Pánek z Microsoftu spolu s Tomášem Pouchou. Jejich tématem byla digitální komunikace. Probrali její vývoj a trendy. Výrazným bodem jejich prezentace bylo upozornění, že nové technologie byly bolavým místem vždy, ať už se jednalo o nákup počítačů před 25 lety, nucení lidí do mailingu před 15, či nyní zavádění firemních sociálních sítí.

Workshop – Den druhý – Institut Interní komunikace

Škola hrou

Prezentace Jiřího Brédy byla velmi interaktivní, skoro až pro mě osobně, na hranici příjemného.  Speaker mluvil velmi nahlas a skoro až agresivně. Ze začátku jsem měl dojem, že jsem na táboře a můj učitel tělocviku mě uvádí do celotáborové bojovky. Nakonec, byl ale obsah prezentace zajímavý, společnost Aquant se zabývá osobnostním rozvojem, a proto je jeho přístup asi na místě. Celkově se projeli tři rozvojové aktivity. Které byly všechny podbarveny drobným magičnem. Nebo to bylo tou dramatickou hudbou na začátku a na konci prezentace?

DSC_0435

Zadání od Michala Kalouska – Institut Interní komunikace

 

Nápady nenajdeme pod stolem

Poslední a asi skoro nejzajímavější přednášku a workshop vedl Michal Kalousek. Jeho téma byly inovace. Společnost, ve které působí, se zabývá vývojem moderních řešení problémů. Krok po kroku nám odkrýval, jak jejich společnost přichází na inovace a představoval nám celý tvůrčí proces v praxi. Bez nových zkušeností nedostanete nové nápady.  Měl pro nás i tip jak přijít na to, co lidé potřebují. Hledejte v nich jednoduchou věc – rozpor mezi tím co chtějí, říkají a dělají.

Nejlepší způsob jak mít dobrý nápad je jich mít hodně nápadů, ale není to vše. Nápad je jen 5% zbylých 95% procent je jeho realizace.

Michal Kalousek

DSC_0451

Michal Kalousek – Institut Interní komunikace

Hloupé nápady jsou k nerozeznaní od těch geniálních. Jestli je nápad dobrý nebo špatný řekne pouze výroční zpráva na konci roku. Nápady se nemají hodnotit, nápad je s výsledkem, či bez výsledku, potřebuje šanci, aby se mohl osvědčit.

Jak citovat tento článek: ŠEDIVÝ, Petr. Be IN in IK – Kongres Interní komunikace, Markething [online]. 29. 10. 2015 [cit. 2015-10-29]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/be-in-in-ik.

Continue Reading

Druhým rokem studuji na MKPR, za tu dobu jsem si začal všímat jak by se co mělo a co zas nemělo dělat. Čím víc času trávím s oborem, tím více si uvědomuju jeho potenciál a jeho reálný dopad na společnost.

More in Komunikace

To Top