Connect with us

Komunikace

Bude Bar, který neexistuje, po víkendu existovat?

Víkend většinou nebývá ta správná doba pro rozjíždění kampaní, virálů a podobně. Výjimkou byl tento víkend, který právě končí. Možná, že na majitele Baru, který neexistuje padla podzimní deprese, možná, že to celé byla dopředu promyšlená strategie. Způsob, jakým podnik během posledních dvou dnů komunikoval, není zrovna učebnicový, nicméně dal najevo docela početné komunitě uživatelů českých sociálních sítí, že (navzdory svému názvu) existuje.

Není to ani měsíc, co byl v Brně na Dvořákově ulici, tedy na atraktivním místě v centru města, otevřen bar a restaurace s neobvyklým názvem. Nejen jím, ale také nabídkou nápojů a jídel lákal hosty, kteří nešetřili chválou:

 

Jak dát všem vědět, že neexistujete

Pak si ale majitel Honza Vlachynský řekl, že jeho zákazníci se nechovají tak, jak by si představoval a napsal na blog baru několik peprných komentářů na téma výšky tuzérů. Píše, že se nevyjadřuje za bar, ale sám za sebe, že mluví “za někoho, kdo by byl rád, aby jeho zaměstnanci byli pořádně ocenění. A kdo je pořádně nasraný, když nejsou.” Nelíbí se mu, že lidé personál chválí, ale na spropitném se to neprojeví. Na konci prohlašuje: “Když to jinak nepůjde, tak jim přidám. Klidně dvojnásobek, zaslouží si to. Ale tak nějak bláhově jsem doufal, že to bude trochu jinak,” a dodává vzkaz pro všechny: “Když platíte 448 Kč, nenechávejte 450. To není dýško. To je výsměch.”

Diskuse se rozjela pod článkem, na facebookovém profilu baru i na účtech uživatelů Twitteru. Fanoušci baru byli často postem pohoršeni, někteří sice s příspěvkem souhlasili a tvrdili, že Češi jsou “držgršle”, co by vše chtěli nejlépe zadarmo, většina ale argumentovala tím, že zaměstnance má platit zaměstnavatel a ne zákazníci, jak z vyjádření vyplývá. Doporučovali Honzovi, že pokud má pocit, že jsou číšníci podhodnoceni, má jim zvednout plat, případně zároveň s tím i ceny. O blogpostu se začal zmiňovat server POOH.cz a především “foodie” stránka Scuk.cz a food specialista cuketka:

 

K postoji provozovatele se začali vyjadřovat další a neoznačili ho zrovna za chytrý krok:

http://twitter.com/____Annika____/status/260000850787831809

http://twitter.com/stary_mrzout/status/259981512731152384

 

Situace nevypadá vůbec dobře, ale ještě není nic ztraceno. Necelý den na to Vlachynský vydává další blogpost, v němž se za své předchozí prohlášení omlouvá a oznamuje, že následující tři dny se v Baru, který neexistuje nebudou vůbec přijímat dýška. V komentářích sklízí pochopení, jak u lidí, kteří už bar navštívili, tak u těch, kteří se do něj, právě díky “povyku”, chystají podívat (z 30 komentářů na Facebooku pouze jeden člověk zapochyboval, zda si bar omluvou napravil reputaci, ostatní byli rádi za “lidské” chování podniku – zaznělo, že nikdo není dokonalý, že ráno je moudřejší večera a že autor možná psal i po požití alkoholu)

 

Konec dobrý, všechno dobré?

Jak to bar poznamená se teprve ukáže – nedá se popřít, že takový “buzz” přilákal notné množství lidí. Vlachynský tvrdí, že jim nešlo o žádnou PR kampaň, že nestojí o “takový typ publicity”. Ne všichni (a autorka je mezi nimi) s výrokem souhlasí:

(linkbaiting je přitahování zpětných odkazů, něco dostatečně známého, co přitáhne pozornost lidí)

Poučení na konec: jak se zpívá v jedné známé písni – “Sorry seems to be the hardest word”, ale když už “promiň” vyslovíte, může to přinést ovoce.

 

Zdroje:

http://www.barkteryneexistuje.cz/

http://www.facebook.com/BarKteryNeexistuje

http://www.twitter.com

http://blog.h1.cz/linkbaiting-novodoba-modla-nebo-jen-nafouknuta-bublina/

 

Jak citovat tento článek?

KOLEVOVÁ, Iva. Bude Bar, který neexistuje, po tomto víkendu existovat?. Markething [online]. 21. října 2012 [cit.2012-10-21]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/bar-ktery-neexistuje.

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR a studentka Mediálních studií na FSV UK. Zajímá se o nová média a event marketing.

More in Komunikace

To Top