Connect with us

Komunikace

Ztraceni ve světě fast fashion: H&M se obrací k dostupnému luxusu 

Značka H&M nedávno odstartovala své znovuoživení, čímž způsobila pozdvižení na sociálních sítích i ve světě módy. Kompletní promazání obsahu svého Instagramu a následné zveřejnění příspěvku se zpěvačkou Charli XCX se zařadilo mezi netradiční kroky, které společnost podnikla. Cílem znovuoživení je návrat k původním hodnotám značky a propojení se se současnou H&M zákaznicí. Daří se H&M ale znovu nastartovat vyhasínající brand? 

Kvůli relativně novým hráčům na trhu s módou, jako jsou Shein nebo Temu, se H&M ocitlo někde mezi fast fashion a high-end fashion. I přestože frekvence nových kolekcí dělá z H&M fast fashion značku, v rychlosti nemůže čínským gigantům konkurovat. Naproti tomu ale nespadá ani do kategorie dražší módy, kam patří například Zara. Musela tak přijít s něčím, co by ji od ostatních fast fashion značek odlišilo. Tím je tato nová komunikační linka, která přináší luxusněji vypadající módu za dostupnou cenu. Kolekce, která vyšla 12. září, nese přívlastek „elevated” a má působit high fashion dojmem. 

nová módní kolekce H&M s názvem elevated
H&M A/W 2024 kolekce, Zdroj: www.harpersbazaararabia.com

H&M je brat (a jejich komunita taky)

Svou re-ignition značka započala na londýnském fashion weeku ve spolupráci s Charli XCX, která zde vystoupila oděná v oblečení nové H&M studio kolekce. Styl koncertu šel ruku v ruce s jejím albem „brat”, které ztělesňuje ženu, která nemá úplně všechno pod kontrolou, miluje večírky a hlavně dělá to, co chce ona, a ne společnost. Celá show připomínala jednu velkou párty, na kterou značka pozvala editory z Vogue a celebrity jako Naomi Campbell nebo Lilu Moss. H&M se zpěvačkou spolupracuje i mimo fashion week – první příspěvek po úplném vymazání obsahu jejich Instagramu zobrazuje Charli XCX v leopardím kožešinovém kabátě. 

Koncert Charli XCX pro H&M v rámci London Fashion Week
Koncert Charli XCX v rámci London Fashion Week, Zdroj: www.dazeddigital.com

Nejen koncertem Charli XCX v Londýně se H&M snaží znovu propojit se svou komunitou, na kterou teď chce klást důraz. Několik eventů proběhlo také ve Stockholmu, rodném městě značky, jako například večírek v historické obchodní pasáži Birger Jarlspassagen nebo otevření nového obchodu v ulici Götgatan. Podle ředitelky designu Eliany Masgalo pořádá H&M všechny tyto eventy, protože chtějí, aby jejich komunita mohla změny zažít spolu s nimi. Značka chce růst po boku svých zákazníků, a proto s nimi musí být propojená.

Otevření nového obchodu H&M v ulici Götgatan ve Stockholmu
Otevření nového obchodu H&M v ulici Götgatan, Zdroj: www.voguescandinavia.com

H&M Red a jiné změny designu

H&M se svou novou vizáží snaží evokovat high fashion dojem, a to hned na několika frontách. Instagram značky se dnes pyšní příspěvky laděnými v černých, šedých a červených odstínech, značně připomínajícími módní editoriály. Zároveň H&M zintenzivnilo používání jejich ikonické červené barvy „H&M Red”, která spojuje nejposlednější eventy a příspěvky. H&M nemění jen image, ale i praktické aspekty brandu. Mezi ně patří například webové stránky a obchody, které mají být co nejvíce uzpůsobené aktuálnímu zákazníkovi. Na webu by teď mělo být více větších obrázků

Ohlasy a vize značky do budoucna

Snaha H&M přinést pocit luxusu do světa cenově dostupné módy vyvolává velmi rozmanité reakce. Kritici zmiňují hlavně nekvalitní materiály, například polyester, ze kterých je většina “elevated” kousků vyrobena. Někteří si také stěžují, že luxusní móda, kterou H&M mělo nabídnout, je v podstatě nedostupná, protože takových kousků je málo a zatím nejsou v prodeji. Ani Charli XCX se nevyhnula kritice – týká se hlavně její spolupráce s H&M jako fast fashion značkou – což někteří její fanoušci považují za neetické. 

Negativní komentáře k příspěvku s Charli XCX na Instagramu
Komentáře k příspěvku s Charli XCX, Zdroj: Instagram

Na druhé straně ale stojí nadšenci, kteří se už pod prvním příspěvkem s Charli ptali, kdy si budou moct kabát koupit. Na sociálních sítích také kolují videa, kde se uživatelé těší z nové kolekce a chválí ji. Ať už jsou však reakce jakékoliv, je zřejmé, že H&M hodlá v duchu “vyšší” módy pokračovat a bude se snažit etablovat po boku zavedených high fashion značek.

Jak citovat?

ČERNOŠKOVÁ, Linda. Ztraceni ve světě fast fashion: H&M se obrací k dostupnému luxusu. THEIN, Filip, editor. In: Markething [online], 2024. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/ztraceni-ve-svete-fast-fashion-hm-se-obraci-k-dostupnemu-luxusu

Zdroje

https://www.bustle.com/style/charli-xcx-leopard-print-coat-hm-fall-winter-campaign

https://www.dazeddigital.com/fashion/article/64614/1/charli-xcx-brat-hm-london-fashion-week-party-jamie-xx-sherelle

https://www.voguescandinavia.com/articles/h-and-m-autumn-winter-2024-reignition

https://www.iveybusinessreview.ca/magazine/articles/h-m-moving-away-from-fast-fashion

https://www.businessoffashion.com/articles/retail/hms-big-bet-on-fashions-elusive-middle

Continue Reading

More in Komunikace

To Top