Connect with us

Komunikace

Wimbledon 2016 začíná a spolu s ním i přehlídka obrandovaných dresů

Wimbledon je zpátky a zelené tenisové dvorce opět zaplaví tenisté oděni od hlavy až k patě v bílé barvě. Bílý dress code sice platí pro všechny do jednoho, ale logo na hrudi dresu se hráč od hráče liší. 130. ročník  legendárního turnaje nám tak přinese nejen špičkový tenis, ale i zajímavou ukázku sportovního marketingu.

Tenisový byznys se dramaticky točí kolem reklamních smluv týkajících se tenisového oblečení. Tenisoví hráči si přijdou ročně až na desítky milionů dolarů za to, že jejich úbory zdobí fafjka, tři pruhy či jiná loga velkých oděvních firem. Značky si tím zase budují asociace s elitními sportovci, prestižními turnaji a špičkovými výkony. Sportovní marketing tak není jen o umisťování viditelného loga na dres sportovce výměnou za sponzorský příspěvek. Značky rády fanouškům přinášejí zážitky. Takovým zážitkem může být například vidět svého oblíbeného tenistu hrát na Wimbledonu a ještě lépe vítězit. Nadšený fanoušek pak už jen spěchá k nákupnímu regálu a snaží se co nejvíce podobat svému hrdinovi. Pojďme se podívat, které značky obléknou do wimbledonských rób současné největší tenisové hvězdy.

w6

Petra Kvitová, její druhá wimbledonská trofej a samozřejmě triko Nike

 

Williamsová, Kvitová i Federer patří do stáje Nike

Sportovní gigant Nike rád stahuje pod svá křídla legendární sportovce ze všech sportovních odvětví. S tenisem tomu není jinak. Smlouvu s Nike podepsalo několik elitních hráčů, kterým se již v minulosti podařilo ve Wimbledonu zvítězit. Jednou z nich je i naše Petra Kvitová, která získala wimbledonský titul již dvakrát v kariéře. Mezi elitu též patří americká hráčka Serena Williams, která bude letos na zelených dvorcích obhajovat titul z minulého Wimbledonu. I legenda současného tenisu a sedminásobný vítěz Wimbledonu Roger Federer ze Švýcarska patří už roky do stáje Nike. Všichni tři tak budou po dobu trvání Wimbledonu chodit nejen v bílé, ale také s ,,fajfkou“, tedy ikonickým logem Nike, na dresech.

w10

Tenisová legenda Roger Federer ve své wimbledonské róbě Nike

w17

Serena Williams letos obhajuje svůj wimbledonský titul oděna v šatech s ikonickou fajfkou

Tomáš Berdych se převlékl do tří pruhů Adidas

Českého tenistu Tomáše Berdycha od nového roku nevídáme v úborech hrajících všemi barvami a připomínajících často víc havajskou košili než tenisové triko. To proto, že švédský módní gigant H&M, jehož byl poslední tři roky Berdych tváří, se přestal angažovat ve světě tenisu. Berdych byl tak nucen hledat nového sponzora. A našel. Od ledna jeho tenisový outfit zdobí tři pruhy, ty se objeví i na jeho bílém wimbledonském úboru spolu s logem Adidas. Berdych hrál po celou kariéru v oblečení od firmy Nike, než na začátku sezony 2013 přestoupil pod švédská křídla. Nyní si tak vyzkouší již třetího oděvního sponzora. Oblečení od Adidas oblékají například také němečtí profesionální tenisté Angelique Kerber a Alexander Zverev.

w13

Ještě před rokem jsme Tomáše Berdycha vídali v tenisových ,,havajských košilích” od H&M

w15

Na letošním Wimbledonu už obleče tři pruhy Adidas

Nike ani Adidas však nečekejte u Novaka Djokoviče

Už nejen Nike nebo Adidas, ale stále více výrobců sportovního oblečení se umí prosadit jako sponzoři nejlepších tenistů. Zářným příkladem je srbský tenista a současná světová jednička Novak Djokovič a japonská firma Uniqlo, která ho obléká od roku 2012 a v jejímž dresu vyhrává jeden zápas za druhým. Djokovič vyhrál pět z posledních šesti grandslamů a jako třetí v historii ovládl hned čtyři po sobě. Proto by letos mohl získat také kalendářní Grand Slam, což naposledy dokázal Rod Laver v roce 1969. K tomu potřebuje také adekvátní oděv, což si firma Uniqlo moc dobře uvědomuje, a tak Djokoviče na Wimbledon vybavila tenisovým outfitem v zářivé bílé. Samozřejmě nechybí logo firmy na prsou.

w4

Současná světová jednička nenosí Nike ani Adidas, smlouvu podepsal s Uniqlo.

Podobným příkladem je i spojení britského tenisty Andy Murrayho a americké sportovní značky Under Armour či spolupráce mezi značkou Alea Sportswear a českým tenistou Radkem Štěpánkem, miláčkem fanoušků, který na Wimbledon získal divokou kartu a nemusel tak procházet kvalifikačním kolem.

w12

Britský miláček Andy Murray nosí na svém tenisovém oblečení logo Under Armour.

Kdo vyhraje letošní Wimbledon je zatím ve hvězdách, ale jedno je jisté, tenisovým hráčům to na kurtech bude slušet a sportovní marketing pojede na plné obrátky.

Jak tento článek citovat?

ZELINKOVÁ, Petra. Wimbledon 2016 začíná a spolu s ním i přehlídka obrandovaných dresů. In: Markething [online],  2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/wimbledon-2016-zacina-a-spolu-s-nim-i-prehlidka-obrandovanych-dresu

 

Zdroje

http://www.tenisportal.cz/zpravy/djokovic-odchazi-od-sergia-tacchiniho-uz-v-parizi-bude-v-novem-outfitu-od-uniqlo-10175/

http://archiv.ihned.cz/c1-61608440-tenisova-nadvlada-nike-konci-hvezdy-oblekaji-i-jine-znacky

http://www.vavel.com/en-us/tennis-usa/586981-tomas-berdych-ditches-hm-to-become-adidas-top-star.html

http://www.tennisidentity.com/2016/06/adidas-outfits-for-wimbledon.html

http://www.wimbledon.com/en_GB/atoz/schedule.html

http://sportsfavoritesodds.com/cs/sporty/tenis/wimbledon

http://news.nike.com/serena-williams

http://petrakvitova.net/cs/sponsors/

Zdroje obrázků

Zdroj náhledového obrázku: http://www.sportshaze.com/wp-content/uploads/2015/07/o-DJOKOVIC-facebook.jpg

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02965/kvitovatrophy1_2965398b.jpg

http://www.womenstennisblog.com/wp-content/uploads/2014/06/Serena-Williams-in-Wimbledon-2014-Nike-dress.jpg

https://ingerindubai.files.wordpress.com/2012/02/roger2.jpg

http://www.arteysportweb.com/wp-content/uploads/UNIQLO-_Novak-Djokovic.jpg

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03351/Murraykit_3351103b.jpg

http://demandware.edgesuite.net/sits_pod14-adidas/dw/image/v2/aagl_prd/on/demandware.static/-/Sites-adidas-CZ-Library/cs/dw22d3c243/brand/images/2016/06/adidas-p-tennis-fw16-wimbledon-berdych-mediaslider-2_92134.jpg?sw=950&sh=475&sm=fit&cx=0&cy=0&cw=950&ch=475

https://pbs.twimg.com/media/BoI6-chIUAAN90m.jpg

Continue Reading

Studentka 2. ročníku MKPR na FSV UK a šéfredaktorka Markething.cz. Nenapravitelná optimistka, co každodenní životní situace vnímá jako scénky z animovaných filmů. Má ráda Harryho Pottera, Star Wars, Indiana Jonese a filmy s Louisem de Funésem. Baví ji cestování, psaní, čtení, sport i umění. Jo a vlastně taky marketing!

More in Komunikace

To Top