Public Relations
VTIP DNE: Blogísek!
Online PR se stává stále důležitější složkou komunikačního mixu. Píáristé krmí komentáře, zakládají vlastní stránky, vytvářejí miliardu falešných identit, abychom jim uvěřili, že jsou to naši kamarádi, sousedé, matky nebo zapomenutí spolužáci. V Číně existují dokonce celé továrny, kde pracují specialisté v monitorování diskusí. Některé firmy dokonce tyto aktivity outsourcují do Indie. Některé české příklady utvrzují v tom, že online PR vytváří tak maximálně banda opic z trojské zoo (primáti prominou).
Terezin blog popisuje “příběh mého úspěchu”, který spočívá v dokonale vybělených zubech. “Jmenuji se Tereza a žiji v Praze. Ráda se s vámi podělím o tom, jak se mi podařilo vylepšit své zuby – dříve jsem se za ně styděla, nyní na ně ale mohu být pyšná. Nejsem zubařka, doktorka ani odbornice na medicínu, jsem jenom máma, která měla štěstí a objevila nový produkt – bělící zubní tužku, který mi vybělil zuby o 4 odstínya ušetřil mi tak spoustu peněz, které bych jinak musela zaplatit u zubaře.” Story vystavěná od “Jak se mi zkazily zuby…” přes “Zázrak…” po “Jak to funguje” nabízí kromě gramatických chyb také poučení, jak to nedělat (PR).
Pokud znáte další zázraky, podělte se o ně s ostatními! Napište nám link do komentářů, ať tyto krásné a povedené marketingové produkty nezapadnou do propadliště online dějin.
A jako bonus přidáváme pár citátů z “komentářů” (autoři se ani nepokusili o simulaci opravdového fóra):
