Komunikace
Vítej doma, LeBrone! Basketbalová událost roku v reklamě
LeBron James je pojem. Nejen v basketbalu, ale i v reklamě. Sportovní hvězda si splnila svá přání o vítězství ve finále NBA a z prosluněné Floridy se vrací zpět do Clevelandu. Jeho sponzoři jsou u toho a zdá se, že vyhlásili neoficiální soutěž o nejlepší reklamu na LeBronův návrat domů.
Odchovanec Cleveland Cavaliers opustil rodný středozápad před čtyřmi lety. Ze svého odchodu prakticky udělal reality show a vysloužil si za to kritiku odborné veřejnosti, fanoušků i basketbalových legend. Negativní ohlasy byly o to hlasitější, že se připojil se k ambiciózní sestavě vzestupujícího a hlavně bohatého Miami Heat.
Na South Beach a zpět
To bylo před čtyřmi lety. Čas mezitím ukázal, že LeBronovo rozhodnutí nebylo mylné. Miami došlo ve všech čtyřech ročnících po sobě až do toužebného finále NBA a dvakrát v něm triumfovalo. Co na tom, že se z LeBrona, v Clevelandu zvaného Král James, stala kontroverzní a leckým nenáviděná sportovní ikona, dva šampionské prsteny jsou dva šampionské prsteny.
Král James se vrací domů
Na pálení dresů s číslem 23 se zapomnělo a Cleveland už zase žije basketbalem. Amerika má příběhy ráda a ty sportovní se jí obzvlášť líbí. Není tedy divu, že značky, jichž je LeBron tváří, a které mu jen za loňskou sezónu vyplatili 53 milionů dolarů, se nyní předhánějí v tom, kdo naservíruje světu lepší a emotivnější zobrazení jeho návratu.
Král je zpátky
Jako první vypustil do světa svoji porci LeBrona a clevelandského Akronu výrobce sluchátek Beats by Dre. Někteří na začátku možná vzpomenou ikonickou reklamu od Chrysleru, Imported from Detroit, pomalejší rozjezd a osudový voiceover však přechází do mocné posilovací sekvence, která si nic nezadá s Rockym. Ano, je tam i pneumatika.
Režie se ujal klipař a fotograf Kanye Westa Nabil Elderkin. Hlas, který nás videem provází, patří samotné matce LeBrona Jamese, Glorii.
Druhý v pořadí nám záběry plakátů vyvěšených po Clevelandu servíroval Sprite v mnohem lidovější reklamě. První domácí hra? Na rozdíl od ostatních nehraje tato pouliční reklama pouze na efekt, ale nabízí originální pointu. A soundtrack od Imagine Dragons.
Natáčelo se na hřišti, kde LeBron basketbalově vyrůstal. Čtvrt století starý sportovní park nechal Sprite před natáčením zrenovovat a teď je již plně k dispozici veřejnosti. Společně s reklamou přichází společnost také s limitovanou edicí Sprite 6 Mix by LeBron James.
Do třetice tu máme gigant Nike a jeho černobílou ódu na téma: Tentokrát je to víc než basket. James tu díky emotivnímu proslovu dostává zatím nejvíce prostoru a s ním i celý Cleveland. Společně!
Za reklamou stojí agentura Wieden+Kennedy, která je zodpovědná například za samotný slogan „Just do it” nebo kampaň Old Spice „The Man Your Man Could Smell Like”.
Nejen pro fanoušky basketbalu
Z návratu LeBrona ale těžil i samotný Cleveland. Po jeho návratu se tam uskutečnila velkolepá uvítací show. Skylar Grey zahrála svůj hit Coming Home a Lebron promluvil o chybách, o lásce, o dětech, o budoucnosti a o rodném městě. Potom zahodil mikrofon a odkráčel pod záblesky ohňostroje. Amerika prostě miluje příběhy a pořádnou show.
Zdroje:
Zdroj náhledového obrázku: http://article.wn.com/view/2014/07/11/lebron_james_says_he_8217s_returning_to_cavaliers/
http://www.forbes.com/athletes/list/#tab:overall
Jak citovat tento článek:
ROMAŇÁK, Adam. Vítej doma, LeBrone! Basketbalová událost roku v reklamě Markething [online]. 17. listopadu 2014 [cit.2014-11-17]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/vitej-doma-lebrone-basketbalova-udalost-roku-v-reklame